Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Land Rover Freelander I

Land Rover Freelander I
Lata produkcji: 1998 - 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz

Land Rover Freelander I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Land Rover Freelander I

Ogólna ocena
3,72
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(70%) NIE(30%)
ZALETY + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny
WADY - Poważne usterki - Wyciszenie - Karoseria

Autodiagnoza Land Rover Freelander I

Liczba wpisów: 39
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
dodał: ~Darek, 5 lat temu
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od...
nie mogę odpalić auta
dodał: ~cukier111, 7 lat temu
auto odpaliłem i po paru sekundach zgasło.sprawdziłem świece ok, paliwo jest , alternator i rozrusznik kręci , wszystko działa, a nie mogę odpalić silnika. Czy to może być pompa paliwowa ewentualnie coś związane z immobilaizerem . Proszę o poradę
Nagły wzrost obrotów w czasie jazdy.
dodał: ANNAiM, 8 lat temu
W czasie jazdy nagle zaczynają wzrastać obroty (nawet do 7 tys.), auto samo przyspiesza. Wydaje mi się też, że przy naciskaniu hamulca, wciska się jednocześnie pedał gazu.
Nie chce odpalić.
dodał: ~pewniack, 8 lat temu
Raz pali normalnie, a często rozrusznik nawet się nie odezwie, jak by nie dostawał prądu. Elektryk mówił, że może być przekaźnik, ale wymieniłem i to samo.
Prawdopodobnie spalona tarcza.
dodał: STANROB1, 8 lat temu
Pomagałem wyholować kolegi auto pod ośnieżoną górę. Po tej akcji było masę smrodu spalenizny w aucie. Od następnego dnia auto nie reaguje na włączane biegi. Wciskam sprzęgło, wbijam obojętnie który bieg i brak jakiejkolwiek reakcji, koła się nie kręcą. Pedał działa normalnie, biegi wchodzą normalnie. Może jest jakaś możliwość regulacji docisku tarczy?

Autorentgen Land Rover Freelander I

Liczba wpisów: 13

Wyciszenie wnętrza.

dodał: ~Dawiido207, 8 lat temu
W którym miejscu dokładcie Ci tak dudni ? Podjedz do serwisu i to sprawdz.A jak z oponami ? U mnie tak było zima jak wymieniłem opony,nie dosc ze dudniło i trzesło.

Awaria uszczelki pod głowicą to dość częsta wada.

dodał: ~Jarema, 9 lat temu
To niejako wada fabryczna z powodu pływających tulei oraz osadzenia ich na kleju zamiast oringów. Naprawa w serwisie to 2-3 tys. złotych, sposobem domowym - dobra, trójwarstwowa uszczelka za ok. 200 złotych, śruby głowicy 300 złotych oraz obowiązkowe planowanie głowicy i kontrola szczelności 150-200 złotych zależnie od warsztatu. Obowiązkowo należy dobrze wypłukać układ smarowania oraz układ chłodzenia. 4-5 dni dobrej zabawy.

Most.

dodał: ~todziu02, 8 lat temu
Przed zakupem tego auta (używanego) słyszałem, że dość często awarii ulega most. Niestety dwa miesiące po zakupie ta informacja się sprawdziła. Wcześniej byłem zmuszony do wymiany łożysk na wale, a obecnie jestem zmuszony do wymiany podpory wału. Jeśli ten wpis czyta jakiś mechanik, może potrafi odpowiedzieć mi na pytanie - czy dłuższa jazda z wypiętym tylnym napędem może mieć zły wpływ na układ napędowy?

Ogrzewanie.

dodał: ~Grzegorz, 9 lat temu
faktycznie przejechałem 110tyś i po uszczelce ,naprawa około 1300zł.Tydzień auto w warsztacie.Czekanie na części -kłopotliwa sprawa.

Mało wydajna klimatyzacja.

dodał: ~tomek3!, 8 lat temu
W moim aucie dość często parują szyby. Próbowałem już chyba wszystkiego. Dowiedziałem się, że ten typ tak ma, a przyczyną jest mało wydajna klimatyzacja. Faktycznie latem po ustawieniu na minimum zimna z dmuchawy leci powietrze ok. 15 stopni, natomiast nie narzekam na ciepło bo gorącem dmucha aż miło. Klimę sprawdzałem po napełnieniu.

Dane techniczne Land Rover Freelander I

Moc silników 98–177 KM
Pojemność silników 1,8–2,5 l
Prędkość maksymalna 155–182 km/h
Przyspieszenie 0-100 11,1–15,3 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Land Rover Freelander I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 1167
Koszt ogólny 56,82 PLN
LPG44.95 PLN
ON41.71 PLN
PB84 PLN
Wydatki serwisowe 42,92 PLN Pozostałe wydatki 18,69 PLN

Publikacje o Land Rover Freelander

Newsy o Land Rover Freelander

Land Rover Freelander I