Szukaj

Lexus IS – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Lexus IS

Lata produkcji: 1999 – 2020
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1999 Lexus IS należy do grupy premium segmentu D (klasa średnia). Po modelu CT jest drugim najmniejszym autem w portfolio japońskiej marki. Model pierwszej generacji wywodził się z Toyoty Altezza i pod tym mianem sprzedawany był w Japonii w latach 1998-1999. Na pozostałych rynkach samochód oferowany był jako Lexus IS (IS jest skrótem od „Intelligent Sport”). Druga generacja modelu produkowana była w latach 2005-2012, trzecia generacja natomiast produkowana jest od roku 2013. W każdej generacji Lexus IS oferowany był w wersji sedan i kabriolet, a w pierwszej i trzeciej także jako kombi. Usportowioną odmianą natomiast jest model Lexus IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz

Oceny Lexus IS

Liczba ocen: 280
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~is250
Lexus IS III
Sedan 250 207KM 152kW
Gatunek, który wymiera - praktyczny sedan ze świetnym silnikiem, w którym postawiono na jakość. I to mimo że w swoim czasie był "podstawowym" i najmniejszym sedanem w gamie Lexusa, za modelami GS, LS, a potem ES. Idealnie sprawdza się zarówno w mieście jak i w trasie. Oczywiście jeśli dwucyfrowe spalanie jest akceptowalne dla właściciela. Nie udaje auta sportowego, którym nie jest. Świetnie zaprojektowany, bezawaryjny i bezobsługowy, po latach mocno trzyma cenę. Dobry wybór dla osób, które chcą mieć dobrze wyglądające auto z pięknie brzmiącym silnikiem, ale nie są fanami świętej trójcy niemieckiej ani nie chcą wyrabiać sobie karty stałego klienta w warsztacie. Oczywiście nie ma co się łudzić - mimo że auto ma dużo zalet, ma też kilka wad i trzeba zaakceptować pewne kompromisy. Brakuje auto-hold, co na śliskiej nawierzchni może być uciążliwe; system multimedialny był przestarzały już w momencie premiery, a sterowanie jest irytujące (choć podobno są ludzie, którym ten joystick nie przeszkadza); zawiasy klapy bagażnika chowają się do środka i zajmują miejsce; sterowanie temperaturą, choć pomysłowe, to jednak lepsze byłoby poprzez zwykłe pokrętło; klakson brzmi jak w małym miejskim autku; fabrycznie jest dość nisko zawieszony przez co trzeba uważać na krawężniki, żeby nie połamać drogiego zderzaka (zwłaszcza w wersji F-sport, który wygląda cudownie, ale też swoje kosztuje); a zimą silnik dosyć długo się nagrzewa. Jak dla mnie to są pierdoły i absolutnie pomijalne problemy, kiedy zestawi się je z zaletami ISa (te już wymienię dokładniej w każdym punkcie niżej). A no i musimy się liczyć z jeszcze dwiema kwestiami: 1. Po zasmakowaniu V6 nie ma powrotu do zwykłego R4 2. Trudno dla niego znaleźć następcę bez znacznego zwiększania budżetu, bo takich aut już się po prostu nie robi. Naprodukowałem się, bo kiedy szukałem auta, to nie widziałem tu wyczerpującej opinii. Może teraz ktoś będzie miał łatwiej.
Dodane 1 miesiąc temu
4,8
~Adam
Lexus IS II
Sedan 250 208KM 153kW
Autem jeżdżę 3 lata, przez ten czas zrobiłem ponad 90 tys km. Pomimo wieku, w dalszym ciągu jest to moje "daily", i raczej długo jeszcze będzie. A dlaczego? Ponieważ jest to kompletnie niezawodne auto, dające olbrzymią radość z jazdy. Już wsiadając do niego, ma się wrażenie solidności i wygody, pomimo delikatnie archaicznego designu wnętrza. Odpalenie silnika - słychać budzące się V6, które jest niesamowicie kulturalne (aksamitne), liniowo rozwija moc, a jak trzeba, to brzmi rasowo i ciągnie do samego końca. Płynność/gładkość skrzyni biegów urzeka, a cały układ napędowy sprawia, że każdy zakręt pokonuje się z przyjemnością i pewnością. Oczywiście ma też wady - ilością miejsca nie grzeszy, nie można złożyć tylnej kanapy, ale są to tylko wyjątki potwierdzające regułę, że mamy do czynienia z prawdziwym, ponadczasowym samochodem z duszą, który ma szansę zostać youngtimerem.
Dodane 4 miesiące temu
4,6
~JacekHa
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Użytkuję od ośmiu lat, przejechałem 80 tys. km. Samochód totalnie bezawaryjny i znakomicie wykonany, bardzo trwałe materiały wewnątrz. Po tylu latach nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Można pewnie przyczepić się do gdzieniegdzie niezbyt wyrafinowanych materiałów ale wszystko jest dobrze spasowane i funkcjonalne. Niezbyt nowoczesny system multimedialny może trochę irytować ale dla mniej wymagających gadżeciaży nie stanowi raczej problemu. Audio Pioneer przeciętnej jakości. Po ośmiu latach eksploatacji silnik pod maską nie jest nawet zakurzony. To pierwszy samochód, którym jeżdżę tak długo, jak dla mnie jest niemal perfekcyjny.
Dodane ponad rok temu

Raporty spalania Lexus IS

Liczba raportów: 375
Średnie spalanie dla Lexus IS
6,6 – 14,2
l/100 km
7,2 – 8,3
l/100 km
11,9 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Trzeba się go nauczyć, pierwsza jazda to 12l. Trochę poczytałem, zacząłem przewidywać na większą odległość i jazda tym samochodem dopiero zaczęła sprawiać przyjemność. Gaz naciskany niemalże paznokciem, auto nie lubi hamowania na światłach, korków, progów zwalniających... najlepiej żeby go rozpędzić i żeby się przesuwał (sunął). Bardzo komfortowy cruiser - kocha trasy. Dzięki niemu pokochałem jazdę ECO i fakt, że na jednym baku mogę zrobić 800+ kilometrów :) Oczywiście korzystając z pełnych możliwości układu napędowego zapomnijcie o takich wynikach. Auto dla świadomych użytkowników i wiąże się to ze zmienieniem swojego nastawienia i sposobu jazdy. Żal mi desperatów w dwudziestoletnich szrotach, którzy za wszelką cenę muszą Cię wyprzedzić na podwójnej ciągłej i przejściu, żeby być na kolejnych światłach o 4 metry dalej xD Uwielbiam ten samochód, bo nic nie musi udowadniać. Po prostu suniesz w otoczeniu muzyki i masz cały świat w głębokim poważaniu. Broń Cię ktokolwiek, żeby na zakręcie lub rondzie wyłączyć kontrolę trakcji i wcisnąć pedał gazu za głęboko, bo o ile elektronika czuwa (i to zauważalnie dobrze), to nie jest to samochód stworzony do tego typu rozrywki. Nie czuć prędkości i można się nieprzyjemnie zdziwić. Gorąco polecam.
Dodane ponad rok temu
9,2
Lexus IS II
Sedan 220d 177KM 130kW
Biorąc pod uwagę bardzo kiepskie osiągi, spalanie tragiczne. Takie same spalanie wyciągałem w BMW e60 530d mapowanym na 290km przy dużo bardziej dynamicznej jeździe. Na autostradzie z tempomatem ustawionym na około 120km/h można zejść do 7 litrów co jest wynikiem osiągalnym dla 3 litrowych benzyniaków. W przyszłym tygodniu pozbywam się złodzieja paliwa w postaci piątego wtrysku paliwa na filtrze dpf który też leci wraz z zaworem egr, do tego nowe mapy silnika. Mam nadzieje, że średnie spalanie spadnie trochę.
Dodane 2 lata temu
12,2
Lexus IS I
Sedan 2.0 155KM 114kW
Na początku zaznaczę, że ustawiałem zawory przez co pomiar nie będzie zawyżony. [TRASA] Na trasie ciężko zejść poniżej 10l spalania, aby takie osiągnąć trzeba by jechać ok. 100km/h, a może i wolniej. Dlatego nie liczyłbym spalania na trasie niższego niż 11l. [MIESZANA] Przy jeździe mieszanej zwykle auto spala 12-13,5l., ale przy spokojnej jeździe dało by się oszczędzić litr. [MIASTO] Jeśli chodzi o spalanie w mieście z tym jest różnie, zależnie od korków. Średnio 13-14l., natomiast największe spalanie jakie udało mi się osiągnąć w mieście to 17,5l/100km :D. [PB95] Jazda na benzynie zmniejsza spalanie o jakieś 20%.
Dodane 3 lata temu

Usterki Lexus IS

Liczba wpisów: 21
Ściąganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • układ kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Czujnik poziomowania świateł
  • Lexus IS I Kombi 2.0 155KM 114kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Częstą dolegliwością w IS200 (jak i zapewne w IS300) są czujniki poziomowania świateł. Problem polega na tym, że sprężynki które są umieszczone w obudowie rdzewieją. Przyczyną jest oring, który po kilku, kilkunastu latach przepuszcza wilgoć. Usterkę da się naprawić, czyszcząc gniazda z nagromadzonej rdzy i zamontowaniu odpowiednio dociętych sprężynek od długopisów. Warto wtedy wymienić oring i zastosowanie dodatkowej izolacji (np. sylikonu). Ja w swoim IS200 naprawiałem 2 razy z przodu i 1 z tyłu (ten, po otwarciu wyglądał o niebo lepiej niż przedni)
Dodane 5 lat temu
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • układ chłodzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
Dodane 5 lat temu
3 komentarze
Lexus IS

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów