Szukaj

Informacje o Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany rok wcześniej prototyp Lexus LF-CC. Stylistycznie Lexus IS III jest kontynuacją designerskiej koncepcji L-Finesse, zgodnie z którą powstała m.in. poprzednia generacja IS. Pod względem wyglądu auto upodobniło się do pozostałych modeli w nowej gamie japońskiego producenta. IS III dostępny jest tak w wariancie sedan i kabriolet, jak też kombi, która to wersja nadwozia po ośmiu latach powróciła do katalogu IS. Oferowany jest również w swojej odmianie sportowej – IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1650-4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Przy takiej niedużej wadze i średnich osiągach to powinien palić dużo mniej. Miałem dużo większe auta z dużo większymi silnikami które paliły o litr czy dwa więcej a bez porównania lepiej jeździły. Idea downsizing'u poległa tutaj. Niby malutki silniczek + turbo powinno mniej palić i do tego beznadziejny system start-stop (mam go po raz pierwszy). Skasowałem pomiar i po zatankowaniu w sumie ponad 180 litrów zaoszczędził 1,3 litra :) a ile razy rozrusznik uruchamiał silnik... a ile razy powodowało to u mnie zmianę języka na łacinę :) Tu nie mam zarzutów do Lexusa bo to wymysł UE - kompletna bzdura - użytkownik powinien mieć wybór jak nie chce go używać to wyłącza NA STAŁE i po nerwach.
11,4
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Autem przejechałem 45000 km, po tym przebiegu można coś powiedzieć. Miasto trzeba liczyć minimum 10l/100, zależy od ilości korków i od pory roku. Trasa średnio 9l przy prędkościach 120/140 km/h. Powyższe dane dotyczą dynamicznej jazdy, ale pierwsi na światłach nie będziemy. Jeżeli chcemy być pierwsi na każdych światłach lub obudzi się w nas duch pryszczatego nastolatka wówczas 20l też wam średnio może wyjść. Spalanie jest wyższe niż u konkurencji, ale samochód jest też dużo cięższy gdyż mój waży 1630 kg. Porównywałem go do konkurentów z podobnymi silnikami, owszem byli szybsi, palili mniej przy porównywalnych prędkościach, ale w Lexusie czuję się najlepiej i najprzyjemniej mi się go prowadzi.
12,9
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Sprawa klaruje się dokładnie tak: Przy 80km/h 6,8 Przy 90km/h 7,5 Przy 100km/h 8 Przy 110km/h 8,6 Potem przy 200km/h komputer pokazał 19,7l, a w rzeczywistości wyszło niemalże równe 20l. Samochód ma parę wad, jak skrzypienie zawieszenia, jak lekkie ruszanie się na włączonym trybie park, jak i np aby przełączy stację radiową o jedną wyżej, trzeba wcisnąć strzałkę w dół. Problemem okazały się także opony samochodu, które przy jeździe po krętych drogach górskich miały na sobie takie jakby kotki z gumy. Takie małe ubytki odstające od powierzchni opon. Kolejną kwestią jest brak możliwości stałego wyłączenia ESP.

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 5
Ściąganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • układ kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Problem rozwiązany
4 komentarze
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • układ chłodzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
3 komentarze
Klepanie w silniku
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • silnik
  • 50 tys. km
Po odpaleniu auta rano i ruszając słychać klepanie w silniku, najbardziej przy 2 tys obrotów, jak by zawory. Po kilku km wycisza się ale nadaj w tle murku silnika to klepanie jest słyszalne, zglosilem na gwarancji ale serwis nie widzi problemu skoro auto normalnie jezdzi.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Lexus IS III Sedan