Szukaj

Informacje o Mazda 2 III Hatchback 5d

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2015, trzecia generacja modelu. Pod względem stylistycznym „Dwójka” przyjęła koncepcję designu „Kodo” (czyli „dusza ruchu”), upodabniając się do pozostałych modeli w katalogu Mazdy. Inaczej niż obie poprzednie generacje, powstała na nowej platformie podłogowej (Mazda Skyactiv platform), nie dzieląc jej już z Fordem Fiesta. W rezultacie kooperacji z Toyotą natomiast modelami bliźniaczymi Mazdy 2 są Toyota Yaris i Scion iA. Mazda 2 trzeciej generacji zdobyła tytuł Car of The Year w japońskiej edycji konkursu w roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Z dużym przekonaniem mogę powiedzieć, że właśnie zobaczyliśmy najładniejsze obecnie auto w segmencie B. Ideał jeśli chodzi o proporcje tego wszystkiego, z czego powinien składać się mały miejski samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyka nowych Mazd to najlepsze, co przydarzyło się tej marce od czasu… Sam nie wiem – debiutu modelu 626? Reszta jest oczywista – czy „Dwójka” z takim designem mogłaby być brzydkim autem? A czy Beckhamowie mogą mieć brzydkie dzieci? ~Luzacjusz

Mazda 2 III Hatchback 5d – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 9,4 m
Promień skrętu 4,7 m
Długość 4060 mm
Szerokość 1695 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1983 mm
Wysokość 1495 mm
Rozstaw osi 2570 mm
Zwis przedni 815 mm
Zwis tylny 675 mm
Prześwit 143 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 950 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 280 l
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Dominika
Hatchback 5d 1.5 SKY-G 90KM 66kW
Mazda 2 III
Rok zastanawialiśmy się nad zakupem nowego auta-na liscie-Toyoty, Skody, jazdy próbne po prostu pokazały, że te auta do zaakceptowania sa tylko z wygladu zew, reszta to była porażka, Mąż ma Mazdę 6 wiec postanowiliśmy bez przekonania przejechać się to 2 i to byłą miłość od pierwszego wejrzenia. Autem jeżdże już prawie rok-po KRK, w tym czasie wszystko było ok, nasza 3-latka jest też zakochana w aucie. Bylismy nawet nad morzem, w trasie na autostradach prowadzi się idealnie. Wykonczenia w środku-skóra na kierownicy, drążku zmiany biegów, brak tych niedopasowanych plastików daje odrobine luksusu w tym małym autku. Cena, no cóż- nie była małą, ale myśle, że spędze z nim najblizsze 4-5 lat :)
5,0
~maciej_gromek
Hatchback 5d 1.5 SKY-G i-ELOOP 115KM 85kW
Mazda 2 III
Długo przymierzałem się do kupna auta. Postanowiłem kupić z salonu. Zakup luty 2019, rocznik auta - 2018. Naczytałem się, naoglądałem. Wybrałem Mazdę 2. Dlaczego? Pomogła videorecenzja Zachara i pozytywny wpis użytkownika na Autocentrum. Wymagania, jakie miało spełniać auto: małe wymiary (kiepskie miejsce parkingowe z ograniczoną swobodą parkowania), możliwość montażu haka pod bagażnik rowerowy, automatyczna klima, nawigacja i wsparcie dla Android Auto plus kamera cofania (głównie pod kątem obecnego garażu). Auto miało dawać możliwość wygodnej jazdy po mieście, ale też i w krótszych oraz dłuższych trasach więc odrzuciłem wszystko, co nie miało 6 biegów; skrzynia - manual bo nie zamierzam póki co jeździć automatem. Zastanawiałem się nad nowymi autami. Najpierw przejechałem się Mazdą 2. Wrażenia - pozytywne. Dotąd jeździłem benzyną 1.4, 77KM. Tutaj jest 115KM i jest różnica :-) Potem przyszła kolej na Fiestę - wsiadłem tylko do auta i wysiadłem. Siedzenia - nie dla mnie. Był okazyjnie dobrze wyposażony egzemplarz w jednym z salonów, ale na jazdę już się nie umówiłem. Głównym konkurentem Mazdy był VW Polo (2019). Wyposażenie brałem pod uwagę podobne czyli Highline, 1.0 TSI 115KM. Samochód podobał mi się i z zewnątrz i w środku. Nieco przestronniejszy od Mazdy. Przejechałem się nim jednak i ... 1.0+turbo - nie przypadło mi do gustu. Po prostu. Wszystko inne - w porządku, ale silnik - nie. Auto waży 200kg więcej od Mazdy i trochę to czuć. Dodatkowo nie mam zaufania do downsizingu i jazda próbna utwierdziła mnie w moim wyborze. Po drodze była jeszcze Honda Jazz, ale czytając na forach opinie na temat jej multimediów zdecydowałem, że nie będę robił do niej podejścia. Wybrałem więc Mazdę 2 i... odpowiadając od razu na pytanie, jakie jeden z "miłych" forumowiczów wklejał pod wątkami z Mazdą 2 - nie, jeszcze nie rdzewieje :) Zrobiłem na razie 555km i zobaczymy co dalej. Póki co - wszystko super.
4,3
~Kux
Hatchback 5d 1.5 SKY-G 90KM 66kW
Mazda 2 III
Auto jako nowe jest drogie, nie oszukujmy się. Podaż używanych egzemplarzy jest dramatyczna, ale pomijając te fakty, stwierdzam, że jeśli uda się dorwać do tego pojazdu, to sam samochód jest świetny. W klasie B ciężko o lepszy wybór - Mazda aspiruje naprawdę wyżej niż cała konkurencja, pozostając przy tym przy tradycyjnych, prostych rozwiązaniach, zwłaszcza jeśli popatrzymy na rywali, którzy oferują małolitrażowe turbo, które osobiście uważam za dość dyskusyjny wybór. Mazda pokazuje, że można zrobić miejskie auto, które jest proste, lekkie, dobrze wykonane, oszczędne, zadziorne, dające faktycznie radość z jazdy i może zaoferować wyposażenie, które do tej pory było dostępne tylko w samochodach dwie półki wyżej.
Mazda 2 III Hatchback 5d