Szukaj

Informacje o Mazda 3 II Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Przy zakupie Mazdy możecie przebierać wśród kilku silników. Sporo trzeba na nie wyłożyć, szczególnie jeśli chodzi o diesla. Jest nieduży, bo ma tylko 1.6l pojemności, oszczędny – średnio spokojnie zmieścicie się w 6l/100km i drogi – kosztuje tyle, co tańszy sedan klasy średniej. Ma za to 109KM, a to w zupełności wystarczy. Motory benzynowe są sporo tańsze, co nie znaczy, że tanie. Podstawowy też ma 1.6l, ale trochę mniej koni – 105 i jednak jeździ gorzej od diesla. Jest też 2-litrowa jednostka o mocy niecałych 150KM. Nie jest wybitnie paliwożerna, a do tego tańsza od motoru wysokoprężnego. Dla poszukujących wrażeń jest benzynowe 2.3l o mocy kosmicznych 260KM. 6 sekund do 100km/h, wypieki na twarzy – czego chcieć więcej?
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 83,6 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Alsk
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Auto do tej pory bezusterkowe, niezawodne, pozwalające czerpać przyjemność z jazdy. Minusy: - DUŻY MINUS: słaba i delikatna blacha, bardzo łatwo o drobne rysy czy ślady po kamyczkach nawet przy dużej ostrożności - przy większej prędkości słabe wyciszenie - dla niektórych może okazać się ciasno i mało miejsca - dla mnie ok. - po użytkowaniu po naszych drogach klapa bagażnika zaczyna "wydawać charakterystyczne dla siebie dźwięki" Plusy: - przede wszystkim brak poważnych usterek - oryginalny wygląd i wykończenie wnętrza - bardzo bogate wyposażenie !! - i wiele innych szczegółów, które można wymieniać Największym minusem jest jakość blachy, która jest bardzo delikatna. Bezawaryjność, komfort i ogromna przyjemność z jazdy sprawiają, że te drobne minusy są niezauważalne. Wg mnie tej wersji do ideału brakuje jedynie więcej mocy (w szczególności przy wyprzedzaniu) oraz poprawa jakości blachy. Wersja z 150KM po dopracowaniu blachy bez wątpienia jest autem idealnym. Polecam.
3,0
~bronx
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Z początku byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, auto nadal jest oryginalne i efektowne, szczególnie w kolorze lazurowym. Bardzo dobra trakcja i zachowanie na drodze stanowią nieodzowną zaletę. W ostatnim czasie wystąpiło sporo drobnych usterek, które zaczynają być irytujące. Auto użytkuje w przeważenie małżonka. Jako dojazd do pracy sprawdzi się bardzo dobrze. Nie nadaje się na dalsze, dłuższe wypady, jest zwyczajnie za małe dla 4 osobowej rodziny. Użytkowane w mieście wykazuje kolejne wady: wysokie spalanie i marnej jakości blachy/lakier. Gdybym miał wybrać ponownie bardzo mocno bym się zastanowił. W takiej cenie jest wiele propozycji konkurencji, także w segmencie większych samochodów.
4,5
~Wujdobro
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Denerwuje delikatny lakier, wysokie spalanie w korkach (ale to chyba żadna nowość) i to chyba jedyne minusy póki co. Zupełnie inaczej sprawa wygląda w trasie - dużo niższe spalanie, wysoki komfort jazdy, można czerpać radość z jazdy - podsumowując, jeździ się po prostu przyjemnie. Co do mechaniki to po 3 000 km które przejechałem i łącznie ok 43 000 km, nie miałem najmniejszych problemów z jakimkolwiek elementem/podzespołem itp. Bezawaryjny, póki co. Duży plus. No i nie należy zapominać o samej rewelacyjnej stylistyce auta, ale tego chyba nie muszę komentować:)
Średnie spalanie dla Mazda 3 II Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW 2009-2011
7,7
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Moja Mazda juz przejechalem okolo 10000 km. Podzial rodzaju pokonywanych tras to: 60% cykl autostradowy - moja srednia predkosc to okolo 120 km/h, gdzie spalanie wynosi okolo 6,6 l/ 100 km , 30 % tryb pozamiejski - spalanie na poziomie okolo 6 litrow (przy predkosci okolo 90 km/h) oraz 10 % tryb miejski - i tutaj najwiekszy wynik 7,5 litra. Generalnie w trasie spalanie bardzo niskie, a w miescie jak widac wzrasta. Moj styl jazdy: w miescie unikam gwaltownych przyspieszen,, hamuje czesto silnikiem. W trasie bardzo podobnie jak w miescie, staram sie utrzymywac stala predkosc. W opcji autostradowej zauwazyle ze powyzej 120 km/h spalanie zaczyna drstycznie rosnac, tzn. przy 130 km/h wynosi okolo 7,3, przy 140 km/h to juz okolo 8
7,4
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Jezeli chodzi o spalanie, to oczywiscie sa w tej klasie auta oszczedniejsze. Ale ja nie narzekam. Mi pali srednio 7,3L i uwazam ten wynik za ok. Pozatym M3 pali mniej niz moje poprzednie auto (Mazda 323F, 1.5, 90KM) a ma przy tym lepsze osiagi. Jezeli chodzi o ceny czesci to sie nie orientuje bo jeszcze nic nie naprawialem (odpukac). Auto ma 6 lat i 70.000 przebiegu a klocki ciagle jeszcze oryginalne (ok. 6mm okladziny). Na tarczach równiez minimalne slady zuzycia .
8,5
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Japończyk, mało popularny, dlatego nie ma wielu zamienników, a nowe części są drogie (skreślić) BARDZO DROGIE. Do tego pali około litra więcej niż średnia w tej klasie. Na szczęście nie musiałem na razie nic wymieniać, więc mocno tego nie odczułem.
Mazda 3 II Hatchback