Szukaj

Informacje o Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~O.G.
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Ogólnie samochód spełnił moje oczekiwania i nie żałuje swojego wyboru. Moim zdaniem jest śliczna wystarczająco przestronna (zaliczyła podróż do Włoch w pięć osób plus bagaż ),skrzynia biegów rewelacyjna ,podobnie prowadzenie (felgi 18 cali) i bardzo oszczędna wyposażenie też rewelacyjne min head up czy matrycowe ledy. Lecz drażnią niedopracowane drobiazgi ,które psują nieco obraz całości. Materiały z których wykonano wnętrze są świetnej jakości jednak sama jakość montażu tu bywa rożnie do trzeszczenia niektórych plastików trzeba się przyzwyczaić dodatkowo w moim egzemplarzu drży szyba w drzwiach od strony kierowcy jest to mocno denerwujące. Brak podświetlenia czy nawet piktogramu na przycisku panelu klimatyzacji do zmiany kierunku nawiewy czy też włączenia obiegu wewnętrznego (jadąc nocą trzeba trafiać w ciemność pomiędzy siłą nawiewu a włącznikiem panelu ,które oczywiście są podświetlone) .Dodatkowo auto hold trzeba aktywować przy każdym uruchomieniu pojazdu a automatyczny ręczny aktywuje się sam przy każdym wyłączeniu zapłonu.( zostawiając samochód zimą na mrozie na kilka dni może być kłopot gdy zapomnimy go zwolnić. U mnie gdy o tym zapomniałem złapały hamulce i bardzo ciężko było ruszyć i nie pomagało zwolnienie go ręcznie ,w końcu puściły ale z głośnym metalicznym stukiem)
4,5
~O.G.
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Ogólnie samochód spełnił moje oczekiwania i nie żałuje swojego wyboru. Moim zdaniem jest śliczna wystarczająco przestronna (zaliczyła podróż do Włoch w pięć osób plus bagaż ),skrzynia biegów rewelacyjna ,podobnie prowadzenie (felgi 18 cali) i bardzo oszczędna wyposażenie też rewelacyjne min head up czy matrycowe ledy. Lecz drażnią niedopracowane drobiazgi ,które psują nieco obraz całości. Materiały z których wykonano wnętrze są świetnej jakości jednak sama jakość montażu tu bywa rożnie do trzeszczenia niektórych plastików trzeba się przyzwyczaić dodatkowo w moim egzemplarzu drży szyba w drzwiach od strony kierowcy jest to mocno denerwujące. Brak podświetlenia czy nawet piktogramu na przycisku panelu klimatyzacji do zmiany kierunku nawiewy czy też włączenia obiegu wewnętrznego (jadąc nocą trzeba trafiać w ciemność pomiędzy siłą nawiewu a włącznikiem panelu ,które oczywiście są podświetlone) .Dodatkowo auto hold trzeba aktywować przy każdym uruchomieniu pojazdu a automatyczny ręczny aktywuje się sam przy każdym wyłączeniu zapłonu.( zostawiając samochód zimą na mrozie na kilka dni może być kłopot gdy zapomnimy go zwolnić. U mnie gdy o tym zapomniałem złapały hamulce i bardzo ciężko było ruszyć i nie pomagało zwolnienie go ręcznie ,w końcu puściły ale z głośnym metalicznym stukiem)
4,9
~Zbysław
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Świetny samochód, prowadzi się bardzo dobrze, daje dużo przyjemności z jazdy. Silnik wolnossący z normalną pojemnością 2,0 wbrew aktualnym trendom, to największy plus. 150km niby szału nie ma, ale daje radę. Naprawdę można nim dynamicznie i bezpiecznie wyprzedzać, a przy tym rozsądne spalanie. Duża ilość systemów wspomagania bezpieczeństwa, wszystko działa jak powinno, oczywiście można to wyłączyć. Bardzo dobre wyciszenie, testowałem przed zakupem różne marki i w tej klasie trudno znaleźć konkurencję. Wykończenie wnętrza to klasa premium.
Średnie spalanie dla Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Przedstawiam raport zużycia paliwa z okresu 12 miesięcy, na podstawie prowadzonego na portalu AC "Dziennika kosztów" (mam nadzieję, że daje to jakąś gwarancję rzetelności i, wraz z niniejszym komentarzem, okaże się dla kogoś rzeczywiście przydatne). Raport uwzględnia użytkowanie auta w temperaturach otoczenia od -5 do 30 °C, na dystansie niemal 15.000 km (procentowy stosunek miasto/trasa: 42/58). Jazda w większości bez pasażerów, w stylu "umiarkowanym" (wg nomenklatury portalu AC), ze wskazaniem na "eco-driving". Prędkości "przelotowe" na drogach ekspresowych i autostradach w granicach 100-120 km/h. Rzeczywiste średnie spalanie w tym okresie wyniosło 6,4 l/100 km, z czego w samym cyklu pozamiejskim 6,0 l/100 km. Auto wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. System start & stop zawsze włączony. Cóż... jak na 2-litrowy, wolnossący silnik myślę, że Mazda okazała się zaskakująco oszczędna. UWAGA. Jako "Średnie minimalne zużycie paliwa" przyjąłem wartość rzeczywistego średniego spalania w cyklu pozamiejskim. Natomiast w polu "Średnie maksymalne zużycie paliwa" wprowadziłem wartość "z czapy", aby uzyskać rzeczywiste średnie zużycie paliwa z "Dziennika kosztów", tj. 6,4 l/100 km. Aktualizacja raportu: marzec 2022
7,8
Liczba komentarzy: 1
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Przy bardziej ekonomicznej jeździe na pewno da się osiągnąć lepsze wyniki, jednak nigdy nie było to moim priorytetem.
6,9
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW

Usterki Mazda 3 IV

Liczba wpisów: 10
Centralny i zapłon
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Notorycznie występują problemu z przyciskiem start. Pierwsze to ciągle konieczność wymiany baterii i w kluczyku i w pestce, jakiś dramat, zdychają co kilka miesięcy czasem nawet co 2 mce. Drugi problem to reakcja auta na awarie przycisku start. Po pierwsze nie wyłącza się wtedy zapłon i piszczy po otwarciu drzwi, to powoduje że auta nie da się zamknąć i nie działa automatyczny ręczny, warto wozić w bagażniku kamień pod oponę.. oczywiście żartuje ale lipa zostawiać auto otwarte i bez ręcznego. Drugi problem to jak nie wyłącza się zapłon to zjada akumulator. U mnie akumulator był do wymiany po 20 tys. Dla wskazania awaryjnosci: XI.23 serwis gwarancyjny bez uwag, XII.23 zdechl akumulator, II.24 zdechł zapłon i guzik start (5 raz od zakupu w XI.21). Rozwiązania w tej Mazdzie są do bani, nie można liczyć na nowe auto. Jedziesz w wyjazd w trasę i nagle ci wszystko zdycha.. Druga rzecz.. każda awaria to cały dzień w płacy bo assistans mazdy jedzie 4 godziny a kolejne 2 czekasz na zastępcze.. jak ci zdechnie w trasie to kiepsko. Podsumowując. Celują w klasę premium ale klasie premium mogą buty czyścić.. drugie auto mam nxa i od 9 lat nic nie naprawiałem, akumulator zrobił 240tys.. tylko olej klocki i klimą.. M3 nie jest autem warte swojej ceny.. Bardzo ladny, ale lakier też do bani, fotel skrzypi .. Drugi raz nigdy mazdy nie kupię.
Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
  • Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018
  • wnętrze
  • 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?
Problem rozwiązany
2 komentarze
skrzypiące plastiki
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • wnętrze
  • 25 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
W aucie po przejechaniu ok 10 000 km dość wyraźnie słychać skrzypienie elementów tapicerki przy jeździe po nierównościach, drodze z kostki brukowej. Auto ma obecnie przejechane ok 25 000 km i plastiki potrafią skrzypieć przy przyspieszaniu. Problem zgłoszony w serwisie - bez rezultatów :( ale potwierdzili podczas jazdy testowej, ze faktycznie dość wyraźnie skrzypi tapicerka ale oni i ich pion techniczny nie mają na to rozwiązania w ramach gwarancji
6 komentarzy
Mazda 3 IV Sedan