Szukaj

Informacje o Mazda 323 IV BG 1.6 84KM 62kW 1989-1991

Lata produkcji: 1989 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1989 do 1991 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 84 KM (62 kW)
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Mazda 323 IV BG 1.6 84KM 62kW 1989-1991
8,3
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Mazda 323 IV
BG 1.6 84KM 62kW
Instalacja ustawiona na dynamikę. Co za tym idzie jedzie identycznie na benzynie i na gazie jednak wiadomo literek więcej gazu łyknie niż ustawiona na uboga mieszankę. Co do spalania gazu to mówiąc krótko czy jadę 90 czy 110 spalanie jest identyczne !!! dopiero jak się zejdzie poniżej 90 to widać na stacji ze jednak łyka mniej, znów jak się przekroczy 120 w trasie to już spokojnie można liczyć 9-9,5litra, a przy autostradowych prędkościach 140-160 spalanie w granicach 10-11 litrów zależny od ilości przyspieszeń. Dodam tez że raz udało mi się osiągnąć 14,5litra podczas naprawdę agresywnej jazdy na trasie 150km.
6,8
Mazda 323 IV
BG 1.6 84KM 62kW
Samochód jak samochód, ma swoje dobre i złe strony. Madziula spala około 5 - 6 litrów przy oszczędnej jeździe. Na trasie nie weźmie więcej jak 6 litrów, ale po depnięciu na gaz samochód potrafi przedrzeć ostro przez miasto, a spalanie jak wiadomo przy ekstremalnej jeździe również rośnie. Maksymalnie przeliczyłem że spaliłem ok 10l/100km dałoby radę i więcej ale nie jest mi to na rękę ;D
7,5
Mazda 323 IV
BG 1.6 84KM 62kW
Wiele razy słyszałem że Mazdy dużo palą, ale jak się chce to na prawdę to jest ekonomiczne auto, w trasie (w tym trochę jazdy po mieście) udało mi się spalić 5.6l, normlanie pali 7.5l, przy ostrej jeździ, prawie cały dzień spalanie nie przekroczyło 10l.

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18
Niesprawność.
  • Mazda 323 IV BG 1.3 16V 73KM 54kW 1991-1994
  • inne
Mam prawdziwy klopot. Jestem z Wrocka i nikt nie moze mi pomoc naprawic moje malenstwo. Nie mam kasy na szalone remonty, a potrzebuje niemalze na "gwalt" kogos kto bedzie chcial pomoc zdiagnozowac co jest nie tak i naprawic razem ze mna moje malenstwo :(. Jesli jest ktos taki w okolicy kto sie zna, bardzo prosze o pomoc i ratunek. Spie w samochodzie i nie moge nigdzie odjechac, a znajomi nie potrafia zdjagnozowac co jest nie tak. PILNE jak Diabli ! podaje moj numer komory 724665682 Radi
Oczekuje na rozwiązanie
nierówne obroty na ciepłym silniku
  • Mazda 323 IV F 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994
  • silnik
Pomóżcie bo już nie mam siły. Miesiąc temu wymieniłem rozrząd od tamtego czasu mam taki problem, a mianowicie auto na zimnym silniku chodzi super dopóki się nie rozgrzeje i nie wyłączy się ssanie...nie trzyma mi wolnych obrotów problem powtarza się gdy np. zatrzymuje auto na czerwonym, wrzucam na luz obroty spadają lub nierówno chodzą, silnik dygocze, w końcu gaśnie.Wymieniłem -świece -czujnik temperatury silnika -byłem na stacji diagnostycznej(nic nie wykazało) podnieśli mi tylko obroty -wymieniłem sondę lambdę -przeczyścili silnik krokowy Czy przyczyną może być jeszcze fakt że na górze w chłodnicy mam małą dziurkę? lub mogę mieć słabe ładowanie akumulatora?? Pomocy!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podniesione wolne obrot.y
  • Mazda 323 IV BG 1.8 16V 103KM 76kW 1991-1994
  • silnik
Wolne obroty podnoszące się nieregularnie na ok 1500, brak kłopotów z zapłonem po zgaszeniu silnika w takim stanie. Wersja druga: wolne obroty nie schodzą po zdjęciu nogi z gazu, czekają jakiś czas na ok 1200. Uszkodzony zawór elektryczny dodatkowego powietrza. Przerwa w jego obwodzie elektrycznym pojawiająca się nieregularnie po nagrzaniu się silnika. Wersja druga: zaworek się zacina mechanicznie. Należy "złapać" moment podniesionych obrotów i zmierzyć oporność między stykami. Jeśli jest przerwa w obwodzie, to właśnie to. Zaworek kupiłem ze szrotu razem z przepustnicą (90zl) Należy zdjąć gumy kanałów powietrza przepustnicy, zdjąć przewody płynu chłodzącego z zaworka (bo ma dodatkowe podgrzewanie). Odkręcić przepustnicę, zmienić zaworek. Mnie oberwała się uszczelka między blokiem i przepustnicą przy zdejmowaniu, więc założyłem dopasowując kawałki starej cieniutko (!) smarując silikonem wysokotemperaturowym. (uwaga jest jeszcze jeden zawór dodatkowego powietrza - termiczny, ale ten nie powodowałby raptownego podniesienia się obrotów, ale też go rozkręciłem i badałem w zamrażarce)
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 IV BG