Szukaj

Informacje o Mazda 323 VI F 2.0 16V Sport 131KM 96kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 171 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 92 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Portalus
Mazda 323 VI
F 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Do tej pory posiadałem 2 egzemplarze Mazdy 323F BJ 2.0i 131km, jeden w wersji Country (silnik ze sportive, reszta gratow normalna) oraz pelna sportivke, z większymi hamulcami, rozporkami i pakietem zderzakow. Przejechałem Tymi samochodami łącznie ponad 100 tys km i szczerze (w skrocie bardzo polecam). Jak za tą cenę to świetny zakup. Przede wszystkim auto nie ma absolutnie żadnych problemów z silnikiem, czujnikami, chłodzeniem, skrzynia biegów itp itd, wszystko co było robione to eksploatacja, typu zawieszenie hamulce ito. Ok a teraz nieco bardziej szczegółowo: Silnik jest wręcz idiotoodporny, służy dobrze, nie stwarza absolutnie żadnego problemu i jest bardzo zwawy, ponad to jak na 4 gary bardzo ladnie brzmi. Jedyna bolaczka modelu jest dosc szybkie zuzywanie sie poduszki skrzyni i to tej najtrudniejszej w wymianie - koszt tani robocizna nieco wieksza ale fakt ze auta nigdy nie szczedzilem za nadto. Zawieszenie ze sportive jest bajeczne, stara dobra szkola - z pewnoscia wielowachacz z bmw wypada lepiej ale mimo wszystko Madzinka prowadzi sie mega przewidywalnie w zakretach i lubi sie lepic do asfaltu. System hamulcowy to juz inna bajka, majac wersje country regularnie regenerowalem tloczki w zaciskach bo lubily rdzewiec i sie zacierac. Samochod ten posiada wieksze tarcze z tylu przez co w ostrym zakrecie, podczas mocnego hamowania lubi wyjezdzac tylkiem - trzeba się do tego przyzwyczaić lub zakupic szersze opony niż 205. Zawieszenie jest ogólnie bardzo trwale - nigdy nie wymieniałem żadnych amortyzatorow czy wahaczy (ale też użytkuje auta w holandii), natomiast łączniki stabilizatorow i gumy schodza regularnie. Wnetrze jest bardzo miłe i erginomiczne - ogólnie bardzo lubię ten kształt, niestety jest bardzo źle wyciszone. Uklad kierowniczy jak zabawka, jak chcesz jechać tak pojedziesz, bardzo zwarty i precyzyjny. Karoseria jak to w starym japoncu - ruda lubi zaczynać od spodu drzwi i na nadkolach ale jak się szybko reaguje to nie ma większych problemów. Największe plusy samochodu to absurdalnie wysoka niezawodnosc, bardzo fajne osiagi jak na tak niska moc, swietne zawieszenie i uklad kierowniczy, bardzo ładne wykończenie (kwestia gustu), bardzo niskie koszty eksploatacyjne, bardzo dluga zywotnosc materialow i plastikow wewnatrz auta. Największe minusy to hamulce które trzeba regenerować i które sa ciut za mocne z tylu, bardzo slabe wyciszenie, kiepskiej jakosci naglosnienie, troszkę zabawy z ruda, spalanie dosc wysokie jak na ta pojemnosc. Owszem w trasie da sie zejsc do 7,5 ale jezdzac krotkie trasy do pracy, z butem w podlodze to ok 10-11. Moja e46 328Ci pali tyle samo ale przy prawie 200koniach daje wiecej frajdy przy tym spalaniu.
4,5
~Silver
Mazda 323 VI
F 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Na początek spalanie - zwykle średnio wychodzi ok 10 litrów gazu + co jakiś czas benzyna. Jeżdżę co najmniej raz w tygodniu czasem zakupy, od czasu do czasu trasa stąd przy małych przelotach trudno podać precyzyjnie Co do auta - daję 5 gwiazdek ponieważ wielu technicznych problemów nie sprawił mi. Ma bolączki takie jak opisują w sieci głównie brak ocynku, ale no cóż.... Jednak wiele aut z lat 90 tą przypadłość ma a japońskie tym bardziej stąd nie fair było by z tego powodu temu autu tego ujmować. Bardzo przyjemnie się mi nim jeździ, jak na nieco sportu jazda nie męczy, fotele wygodne. Najbardziej może męczyć hałas niestety przy czym jak z rudą - wnętrze choć stylistycznie lata 2000 to jakościowo 90 (cienkie płyty są, zamykane drzwi kierowcy widać jak blacha skacze więc czemu się dziwić, że głośno?). Spoko, że z gazem nie ma problemu do auta ani częściami - da się jeszcze mimo 18 lat dostać nowe zamienniki.
4,1
~KOroll
Mazda 323 VI
F 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Jak dla mnie auto super. Zrywne, pakowne, o sportowym charakterze i rzadko spotykanej sylwetce nadwozia przez co mimo swojego wieku nadal atrakcyjne. Dobra jakość wykonania wnętrza- plastiki, materiały, materiał tapicerki. Spalanie do zaakceptowania (przyćmiewane przez pozostałe zalety ;-) Ogólnie oceniam auto 4/5 lub też 8/10- biorąc pod uwagę fakt, iż jestem osobą wybredną, przykuwającą uwagę do najmniejszych detali estetycznych. Ocena sprawiedliwa- nie zawyżona, ani też zaniżona. Mogłem mieć jedynie złe spostrzeżenia co do określenia średniego spalania- jednak wynik ogólny na miasto to 10l/100km
Åšrednie spalanie dla Mazda 323 VI F 2.0 16V Sport 131KM 96kW 2000-2003
8,4
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Mazda 323 VI
F 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Samochód jak na swoją klasę nieziemsko oszczędny. W trasie spokojnie można zrobić 6L/100KM, chociaż przy tak ślicznym pomruku tego silnika i tak wysokiej kulturze pracy aż szkoda go mulić. Jestem wielkim zwolennikiem JDM'u i bardzo dbałem o swoją Madziunię ale przyznam, że miałem ciężką nogę. Minimalne spalania jakie wyciągałem to niewiele ponad 6L, przy mojej bardzo dynamicznej jeździe poza miastem (duża wyprzedzania, zmiana biegów na czerwonym polu itp) Samochód praktycznie palił mi cały czas 8L, na trasie niemcy-polska cały czas 200km/h i autko wzięło jakieś 11-12 litrów. Samochód nie lubi niskich obrotów i jeżeli ktoś chce je kupić tylko po to aby jeździć nim 100km/h na autostradzie to szerze odradzam bo tylko zamęczy silnik - lepiej kupić passeratti w dieslu... Silnik FS7e jest na prawdę pancerny, dobrze znosi wysokie obroty, rewelacyjnie brzmi (jak na swoją klasę), od 3500 obr. zmieniają się nastawienia wałków i zaczyna się "szczekanie". Może nie jest tak szybkie jak 3 Litrowa BMW ani EVO8 ale przez 4 lata i 75 tys. km które nią zrobiłem rozkochałą mnie w sobie na tyle abym przygotował projekt do grubszego tuningu. Niestety jakiś "dżentelmen" w BMW rozbił mi doszczętnie tak rzadki model... Co do awaryjnośći to przez wspomniany czas musiałęm wymienić tylko uszczelkę pod pokrywą zaworów i spokój... Zaciski hamulcowe też nie należą do najtrwalszych i trzeba patrzeć czy tłoczki się nie blokują - zaoszczędzi nam to wydatków. Części są śmiesznie tanie, wszechdostępne ale i tak nie będziecie ich potrzebować. Jeżeli ktoś chce kupić 323F to radzę tylko od roku 2001 i koniecznie z silnikiem 2.0i 131KM w benzynie + pakiet sportive !
7,7
Mazda 323 VI
F 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Autko rewelacyjne, co prawda przejechalem nim niewiele ponad 10 000 km i kupilem je przy przebiegu 170tys. (na pewno oryginalnym), jak na silnik 2L jest mega ekonomiczne - sposob jazdy bardzo mocno wplywa na spalanie, przez co kierowca sam moze idealnie dostosowac spalanie do wlasnych preferencji... Jak na swoja klase, cene i mozliwosci oferuje znacznie wiecej frajdy niz NIemieckie modele, czesci sa tansze, jest znacznie bardziej ekonomiczne... Kazdemu zainteresowanemu moge serdecznie polecic. Osobiscie jestem zwolennikiem Japonskich Coupe, jednak ze wzgledu na nadchodzace dziecko zdecydowalem sie na ten wlasnie model i nie jestem zawiedziony. PS. Jezeli szukasz ekskluzywnej kolumbryny kup cos z zachodniej granicy... jezeli jednak jestes zwolennikiem twardych zawieszen, krecenia do odcinki i magii zakretow - serdecznie polecam ;)
9,9
Mazda 323 VI
F 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Świece już trochę przejechały, więc może stąd wyższy wynik, olej motulowski 10w40, na trasie 1400km średnie spalanie wyszło 7.2, co ciekawe, jak się jedzie non stop, to zaczyna więcej palić po ok 1000km :) (średnia prędkość przejazdu 100km/h). między stacjami potrafiło wyjść spalanie ok 6.6l (1 osoba i pełen bagażnik, na LPG oczywiście). Nie jestem emerytem, często przeciągam auto pod czerwoną kreskę, stąd wysokie spalanie maksymalne. Oryginalny przebieg 86 tys km, na gazie od 24. Rewelacyjne auto! Będę jeździł dopóki nie umrze :) Jedyne co wymieniłem poza el. eksploatacyjnymi to czujnik ciśnienia od wspomagania - uszkodzony z własnej winy.

Usterki Mazda 323 VI

Liczba wpisów: 24
Wycieki w okolocach pompki paliwa
  • Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
  • ukÅ‚ad wtryskowy
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się problemy z wyciekiem paliwa w okolicach pompki paliwowej. Po rozebraniu pompki okazało się ze jest nieszczelność pomiędzy na filtrze. Po doszczelnieniu papki paliwowej i odpaleniu auta zaczęło zsadzać przewody paliwowe z pompki ( przy zastosowaniu oryginalnych zacisków) Po założeniu uniwersalnych zacisków na pompkę paliwową i dalej przy wlocie na pompę wtryskowa paliwo pocą mi się te metalowe przewody przy wejściu nie wiem przy silniku ( na złączach skręcanych)
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Zawór przestawiacza kąta wtrysku (diesel).
  • Mazda 323 VI
  • ukÅ‚ad wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 12
W efekcie wady fabrycznej stosunkowo często występuje przesączanie oleju napędowego przez złącze elektryczne zaworka. Olej cieknie powolutku po kablach, przewodach i dostaje się nawet do kabiny pasażerskiej w okolice nóg pasa zera. Po wymianie zaworka problem nigdy nie powraca (wada nie występuje w nowszych modelach), aczkolwiek usuniecie usterki jest kosztowne (cena tej malutkiej części to ok. 1000 zł). Problemu nie wolno bagatelizować - spotykane są poważne powikłania spowodowane długotrwałym działaniem ON na rożne części samochodu (alternator, komputer, izolacje przewodów).
1 komentarz
Włączanie i rozłączanie klimatyzacji
  • Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003
  • inne
Po kupnie autka klima nie chodziła. Okazało się że nieszczelny był układ. Po uszczelnieniu i nabiciu gazu, według wskazania maszyny bo nie mam żadnej naklejki na klimie, teraz klima działa, ale często się rozłącza. Prawdopodobnie jest za dużo gazu nabite. Potrzebna jest mi ilość gazu jaką trzeba nabić do klimy.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Mazda 323 VI F