Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 - 2008
Segment: VANy
Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Mazda 5 I

Liczba wpisów: 9
Szarpie przy odpalaniu
dodał: Rado1980, 4 lata temu
Podczas goracego silnika zdarza sie sze szarpnie autem, przyspieszanie itd dziala bez zarzutu. jest to pojedyncze szarpniecie tak jakby zatrzeslo bardziej. Widzialem w necie kilka takich problemow czy ktos spotkal sie z podobnym w Mazdzie bo nie moge wyznaczyc diagnozy. Przy zimnym silniku sie to nie zdarza.
Po uruchomieniu i przejechaniu kilometra zapala się lampka silnika , a jeśli zapale na postoju i silnik złapie tęperature to jest ok.
dodał: waldi-w70, 4 lata temu
Witam i proszę o rozwiązanie mojego problemu. Uruchamiam silnik i ruszam po przejechaniu kilometra zapala się lampka silnika, silnik pracuje równo, zaznaczam że dzieje się to tylko rano, po ostygnięciu silnika . Po skasowaniu błędu uruchamiam na zimnym lecz p[ozostawiam na wolnych obrotach do chwili złapania tęperatury silnika i jest wszystko ok . Na stacji diagnostycznej wyszło iż trzeba wymienić ; wtryski , świece ,cewki wszystko zostło wymienione i dalej to samo .Znajomy wspominał coś o czujniku stukowym ale poczekam na opinie może to coś jeszcze innegi . Pozdrawiam i dzięki za każdą pomoc.
Migajaca lampka DPF
dodał: ~LEMON2, 5 lat temu
Pare razy zaczela mi migac lampka DPF w roznych warunkach (autostrada, na postoju, po 2 godzinach jazy, po 2 min jazdy). Nie zaobserwowalem innych odjawow. Lampka w mojej mazdzie nigdy nie swicila ciagle, tylko migala. Po wylaczeniu i ponownych wlaczeniu silnika lampka gasla.

Dane techniczne Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008

Podstawowe parametry Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu
Przeniesienie napędu Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Mazda 5

Newsy o Mazda 5