Szukaj

Informacje o Mazda 5

Lata produkcji: 2005 – 2015
Segment: VANy
Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz

Mazda 5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Mazda 5

Liczba ocen: 124
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

3,8
~arti
Minivan 1.6 MZ-CD 115KM 85kW
Mazda 5 II
Pierwszy van niestety ukradziony po nie całym roku użytkowania.auto trochę mnie rozczarowało jeśli chodzi o środek trochę kiczowate plastiki(miałem full wersję )brak nawiewu na tylny rząd siedzeń, słaba wentylacja i już nigdy nie kupię auta ze skórzanymi siedzeniami (gorące latem i zimą też tragedia mimo podgrzewanych foteli)ale to nie wina modelu.za słaba moc silnika ale innego bym chyba nie wybrał kupując jeszcze raz ten model zalety przesuwane elektrycznie drzwi z pilota ,niskie spalanie na poziomie 6-6.5 litra po mieście ( silnik 1.6 hdi po modernizacji przez Japończyków (aluminiowy blok silnika) wygodne fotele,wygląd auta dla mnie super ,świetne lampy ksenony czy kupił bym jeszcze raz -NIE(ceny tych modeli na polskim rynku są nie adekwatne to tego co oferuje nam mazda 5 ) -jeśli maiłbym zakupić vana za 30-35 tys zdecydował bym się na renówkę ale tylko z silnikiem 1.6dci(130 koni)lub 2 .0dci
4,6
~Józek
Minivan 2.0 MZR 146KM 107kW
Mazda 5 I
Przejechałem autem 124 tys. km od nowości. Auto absolutnie bezawaryjne (super!). Wystarczająco mocne i dynamiczne nawet przy pełnym obciążeniu. Wygodne i dobrze rozwiązane wnętrze. Z tym silnikiem i 6 biegową skrzynią tanie w eksploatacji.Małym minusem (przy sporym wnętrzu) jest klimatyzacja - wszystkie wyloty powietrza z przodu auta. W upały trzeba więc mocno chłodzić przód auta i o przeziębienie łatwo. Słabo wyciszone odgłosy toczenia. Auto jest świetną propozycja dla rodziny z małymi dziećmi.
4,7
~zadowolony
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Mazda 5 I
Auto posiadam od dwóch lat w tym okresie zero, dosłownie zero problemów z moją Madzią, auto ma instalacje włoska Landirezo, z którą nie ma żadnych problemów. Bardzo dobry silnik do LPG, dynamiczny, ekonomiczny i bezawaryjny. Moja Mazda jest z sprowadzona z Włoch nie ma żadnych najmniejszych śladów rdzy. Auto ma łańcuszek rozrządu (bezobsługowy) . Wyprodukowane w całości w Japonii. Polecam to auto dla rodziny 2 + 2, spory bagażnik, dobre wyciszenie, dobre materiały wykończeniowe. Miałem wcześniej opla zafirę (też dobre auto) ale psuły się co trochę jakieś pierdoły typu zamek, szyba, radio itp. w Mazdzie nie wiem co to taka awaria. Jak ktoś napisał wcześniej trzeba lać dobry olej i wymieniać go wcześniej niż przewiduje producent a z silnikiem nie będzie żadnego problemu. Polecam to auto.

Raporty spalania Mazda 5

Liczba raportów: 146
Średnie spalanie dla Mazda 5
7,5 – 11,5
l/100 km
6,2 – 9,4
l/100 km
9,4 – 10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Minivan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Mazda 5 I
Spokojna jazda 90-100 to ok. 5l./100km. Normalnie,czyli 120-140 nie przekroczy 6,5 l. Jazda autostradą 160-170 w cztery osoby i bagaże wyszło mi 7,2 l/100. Prowadzenie w zakrętach - jak po sznurku, w końcu zawieszenie z forda. Silnik 143 km daje radę bez względu na obsadę auta. Dużym plusem jest webasto silnika - ciepły w 100% już po ok 3km.Auto ogólnie rewelacyjne. Przy prędkościach -powyżej 120 km hałas głównie opływającego powietrza i opon- silnika jako tako nie słychać. Auto ogólnie bezawaryjne. Zasuwa jak przyklejone do asfaltu. Praca silnika na wolnych obrotach bardzo płynna i jak na diesla cicha. Miejsca dla 5 osób może i nieco mało (zależy od wzrostu) ale nie brakuje i można spokojnie śmigać nawet w długie trasy.I jeszcze jedno - światła xenonowe - rewelacyjne.
11,1
Minivan 2.0 MZR 150KM 110kW
Mazda 5 II
Spalanie raczej duże, silnik za słaby do tego samochodu. Jeżdżę 100-130km/h na trasie. Wcześniej jeździłem citroenem C5 2.0 HDi. Mazda jest pod każdym względem gorsza z wyjątkiem awaryjności. Przyspieszenie słabe, wyraźnie brakuje mocy przy wyprzedzaniu. Nie wiem czy i-stop oszczędza paliwo, ale potrafi doprowadzić do wściekłości, gdy chcesz ruszyć a silnik właśnie gaśnie i komputer głupieje - taka synchronizacja nie jest zbyt częsta, ale niebezpieczna i wychodzi się na "blondynkę". Natomiast przy częstszej jeździe w mieście nie wyławiacza silnika (chyba ładuje akumulatory). W zimie i "trasach" 600-1200m spalił 15 l/100km ! średnio na trasie 9,2-9,7 l Citroen przy jeździe średnio o 10km/h szybszej spalał 6,5l ON
9,3
Liczba komentarzy: 1
Minivan 2.0 MZR 150KM 110kW
Mazda 5 II
Raport spalania dotyczy Mazdy 5 z silnikiem benzynowym 2.0 MZR 150KM iSTOP. Prawdopodobnie na skutek błędu administratora strony, ten silnik automatycznie jest klasyfikowany jak jednostka zasilana olejem napędowym. A teraz o aucie. Mazdę posiadam od 5 miesięcy, przebieg tylko 4500 km. Na dzień dzisiejszy średnie spalanie w warunkach miejskich to 11.1 L/100 km(95% przejechanych km miało miejsce w warunkach miejskich, krótkie dystanse dzienne, normalna jazda; zimą silnik i kabina dogrzewane elektryczną grzałką DEFA). Można powiedzieć, że to dużo, biorąc jednak poprawkę na gabaryty auta i moc jednostki chyba nie powinniśmy być zaskoczeni. Producenci w swoich testach podają wyśrubowane dane dotyczące spania, które przy normalnej jeździe są dla nas nieosiągalne. Spalanie poza miastem które podaje może być niemiarodajne ponieważ zaledwie 200-300 km przejechałem w warunkach pozamiejskich na droga z licznymi ograniczeniami prędkości.

Usterki Mazda 5

Liczba wpisów: 25
Lpg
  • Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
  • lpg
Witam mam mazdę 5 1.8 benzyna joż 3 lata przebieg prawdopodobnie 143000 tyś nie miałem z nia problemów no ale gaz robi swoje gasnie jak silnik jest zimny.Okazało się że w mazdach 5 i 6 silnki 1.8 i 2.0 maja regulowane zawory na szklankach a to kosztowne w serwisie minimum 1000 zł.Przy jeżdzie na gazie kontrola co 5000 tyś koszt 150 zł , Szukałem po wielu mechanikach co to jest że silnki gasnie na wolnych orotach,błedów nie było.Dopiero 4 mechanik który ma opanowane mazdy powiedział zaworki do regulacji po znajomosci koszt 6000 zł. Regulacja zaworów przyniosła efekt auto chodzi znakomicie.Mechanik powiedział głowice uratował w ostatniej chwili bo by sie zawory wypaliły,wymienił klika szklanek najwiecej na zaworach wydechowych.Przestrzegam sprawdzajcie zawory a zwłaszcza samochody zagazowane mazda 5 i 6 co 50000-60000 tys
Problem rozwiązany
3 komentarze
Po uruchomieniu i przejechaniu kilometra zapala się lampka silnika , a jeśli zapale na postoju i silnik złapie tęperature to jest ok.
  • Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
  • silnik
Witam i proszę o rozwiązanie mojego problemu. Uruchamiam silnik i ruszam po przejechaniu kilometra zapala się lampka silnika, silnik pracuje równo, zaznaczam że dzieje się to tylko rano, po ostygnięciu silnika . Po skasowaniu błędu uruchamiam na zimnym lecz p[ozostawiam na wolnych obrotach do chwili złapania tęperatury silnika i jest wszystko ok . Na stacji diagnostycznej wyszło iż trzeba wymienić ; wtryski , świece ,cewki wszystko zostło wymienione i dalej to samo .Znajomy wspominał coś o czujniku stukowym ale poczekam na opinie może to coś jeszcze innegi . Pozdrawiam i dzięki za każdą pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Migajaca lampka DPF
  • Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 110KM 81kW 2005-2010
  • silnik
Pare razy zaczela mi migac lampka DPF w roznych warunkach (autostrada, na postoju, po 2 godzinach jazy, po 2 min jazdy). Nie zaobserwowalem innych odjawow. Lampka w mojej mazdzie nigdy nie swicila ciagle, tylko migala. Po wylaczeniu i ponownych wlaczeniu silnika lampka gasla. Spedzilem godziny szukajac odpowiedzi co zrobic zeby znalezc wyjasnienie na internecie. Trzy wizyty w serwisie Mazdy (Wielka Brytania) 1 wizyta: podlaczyli komputer - wszystko OK, auto nie ma problemow. DPF zaczal migac po 2 dniach. 2 wizyta: podlaczyli komputer - powiedzilei mi ze filtr sie zapycha z nadmierna szybkoscia - moze top bys spowodowane otwartym zaworem EGR albo olejem z turbo. Porobili jakies testy komputerem i powiedzieli ze szytko jest ok. 1 dzien pozniej DPF zaczal migac ponownie. 3. Przyjechalem z migajacym DFP - zeby mi uwierzyli. Wymontowali i wyczysci zawor EGR. Do dzisiaj (po 4 miesiacach) jest ok. ROZWIAZANIE: WYMONTOWAC I WYCZYSCI EGR (tak bylo w moim przypadku)
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 5