Szukaj

Informacje o Mazda 5

Lata produkcji: 2005 – 2015
Segment: VANy
Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.
czytaj więcej
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz

Mazda 5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda 5

Liczba ocen: 128
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,8
~arti
Minivan 1.6 MZ-CD 115KM 85kW
Mazda 5 II
Pierwszy van niestety ukradziony po nie całym roku użytkowania.auto trochę mnie rozczarowało jeśli chodzi o środek trochę kiczowate plastiki(miałem full wersję )brak nawiewu na tylny rząd siedzeń, słaba wentylacja i już nigdy nie kupię auta ze skórzanymi siedzeniami (gorące latem i zimą też tragedia mimo podgrzewanych foteli)ale to nie wina modelu.za słaba moc silnika ale innego bym chyba nie wybrał kupując jeszcze raz ten model zalety przesuwane elektrycznie drzwi z pilota ,niskie spalanie na poziomie 6-6.5 litra po mieście ( silnik 1.6 hdi po modernizacji przez Japończyków (aluminiowy blok silnika) wygodne fotele,wygląd auta dla mnie super ,świetne lampy ksenony czy kupił bym jeszcze raz -NIE(ceny tych modeli na polskim rynku są nie adekwatne to tego co oferuje nam mazda 5 ) -jeśli maiłbym zakupić vana za 30-35 tys zdecydował bym się na renówkę ale tylko z silnikiem 1.6dci(130 koni)lub 2 .0dci
4,6
~Józek
Minivan 2.0 MZR 146KM 107kW
Mazda 5 I
Przejechałem autem 124 tys. km od nowości. Auto absolutnie bezawaryjne (super!). Wystarczająco mocne i dynamiczne nawet przy pełnym obciążeniu. Wygodne i dobrze rozwiązane wnętrze. Z tym silnikiem i 6 biegową skrzynią tanie w eksploatacji.Małym minusem (przy sporym wnętrzu) jest klimatyzacja - wszystkie wyloty powietrza z przodu auta. W upały trzeba więc mocno chłodzić przód auta i o przeziębienie łatwo. Słabo wyciszone odgłosy toczenia. Auto jest świetną propozycja dla rodziny z małymi dziećmi.
4,7
~zadowolony
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Mazda 5 I
Auto posiadam od dwóch lat w tym okresie zero, dosłownie zero problemów z moją Madzią, auto ma instalacje włoska Landirezo, z którą nie ma żadnych problemów. Bardzo dobry silnik do LPG, dynamiczny, ekonomiczny i bezawaryjny. Moja Mazda jest z sprowadzona z Włoch nie ma żadnych najmniejszych śladów rdzy. Auto ma łańcuszek rozrządu (bezobsługowy) . Wyprodukowane w całości w Japonii. Polecam to auto dla rodziny 2 + 2, spory bagażnik, dobre wyciszenie, dobre materiały wykończeniowe. Miałem wcześniej opla zafirę (też dobre auto) ale psuły się co trochę jakieś pierdoły typu zamek, szyba, radio itp. w Mazdzie nie wiem co to taka awaria. Jak ktoś napisał wcześniej trzeba lać dobry olej i wymieniać go wcześniej niż przewiduje producent a z silnikiem nie będzie żadnego problemu. Polecam to auto.

Raporty spalania Mazda 5

Liczba raportów: 154
Średnie spalanie dla Mazda 5
7,5 – 11,5
l/100 km
6,2 – 9,4
l/100 km
9,4 – 10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Minivan 2.0 MZR 146KM 107kW
Mazda 5 I
Jakie było moje zaskoczenie kiedy (zmuszony niepokojącymi dźwiękami ze strony kompresora klimatyzacji) przez 2 tygodnie jeździłem bez klimatyzacji. Okazało się, że łożyska klimatyzacji stawiały tak znaczący opór, że spalanie spadło w warunkach miejskich z ok. 11 (w okresie letnim) do ok. 9,0 (bez klimatyzacji). Po naprawie spalanie wzrosło ale i tak wynik na poziomie ok. 9,5 l/100 km w okresie wakacyjnym w dużym mieście uważam za świetną wartość! Polecam od czasu do czasu podczas większego przeglądu zlecić mechanikowi demontaż paska klimatyzacji (jest elastyczny, nie ma napinaczy) i zakręcenie kołem pasowym...to dość częsta usterka w tych kompresorach.
9,5
Minivan 2.0 MZR 146KM 107kW
Mazda 5 I
Spalanie zależne mocno od pory roku. Spalanie zależne od prawidłowego zresetowania wszystkich ustawień komputera i sprawnych sond lambda. W mieście w okresie wakacyjnym (Wrocław, nieduże korki, ciepło) to ok. 10,4 - 10,6, okres wiosenno - jesienny, spalanie ok. 11 l/100 km, późna jesień, wczesna wiosna, kilka stopni na plusie, poranne przymrozki - to ok. 11,2-11,3, zima, temp. poniżej 0, korki, ok. 11,5 - 11,7. Trasa - normalna jazda (drogi krajowe - do 100 km/h, teren raczej płaski) ok. 7,7, autostrada - 110-120 ok. 8, 120 - 130 - 8,5. 1580 kg (masa rzeczywista) + duża powierzchnia czołowa + sam w sobie niezbyt ekonomiczny silnik (choć dynamiczny i żywo reagujący na gaz, sprzed ery eko..) dają takie realne wyniki. Przy dość dynamicznej jeździe po mieście - 12 l/100 km, na autostradzie - 140-150 - ok. 10 - 10,5/100 km. Specjalnie się nie poszaleje. LPG nie montuje, bo silnik ma regulację szklankami (droga regulacja, drogie szklanki) i mały zbiornik (niewielka wnęka na koło dojazdowe). Niektórzy podnoszą trzeci rząd siedzeń, albo go w ogóle likwidują, ale wtedy traci sens 7-dmio (5-cio) osobowy van. Pozdrawiam.
7,6
Minivan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Mazda 5 I
Spokojna jazda 90-100 to ok. 5l./100km. Normalnie,czyli 120-140 nie przekroczy 6,5 l. Jazda autostradą 160-170 w cztery osoby i bagaże wyszło mi 7,2 l/100. Prowadzenie w zakrętach - jak po sznurku, w końcu zawieszenie z forda. Silnik 143 km daje radę bez względu na obsadę auta. Dużym plusem jest webasto silnika - ciepły w 100% już po ok 3km.Auto ogólnie rewelacyjne. Przy prędkościach -powyżej 120 km hałas głównie opływającego powietrza i opon- silnika jako tako nie słychać. Auto ogólnie bezawaryjne. Zasuwa jak przyklejone do asfaltu. Praca silnika na wolnych obrotach bardzo płynna i jak na diesla cicha. Miejsca dla 5 osób może i nieco mało (zależy od wzrostu) ale nie brakuje i można spokojnie śmigać nawet w długie trasy.I jeszcze jedno - światła xenonowe - rewelacyjne.

Usterki Mazda 5

Liczba wpisów: 25
Lpg
  • Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
  • lpg
Witam mam mazdę 5 1.8 benzyna joż 3 lata przebieg prawdopodobnie 143000 tyś nie miałem z nia problemów no ale gaz robi swoje gasnie jak silnik jest zimny.Okazało się że w mazdach 5 i 6 silnki 1.8 i 2.0 maja regulowane zawory na szklankach a to kosztowne w serwisie minimum 1000 zł.Przy jeżdzie na gazie kontrola co 5000 tyś koszt 150 zł , Szukałem po wielu mechanikach co to jest że silnki gasnie na wolnych orotach,błedów nie było.Dopiero 4 mechanik który ma opanowane mazdy powiedział zaworki do regulacji po znajomosci koszt 6000 zł. Regulacja zaworów przyniosła efekt auto chodzi znakomicie.Mechanik powiedział głowice uratował w ostatniej chwili bo by sie zawory wypaliły,wymienił klika szklanek najwiecej na zaworach wydechowych.Przestrzegam sprawdzajcie zawory a zwłaszcza samochody zagazowane mazda 5 i 6 co 50000-60000 tys
Problem rozwiązany
3 komentarze
Po uruchomieniu i przejechaniu kilometra zapala się lampka silnika , a jeśli zapale na postoju i silnik złapie tęperature to jest ok.
  • Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
  • silnik
Witam i proszę o rozwiązanie mojego problemu. Uruchamiam silnik i ruszam po przejechaniu kilometra zapala się lampka silnika, silnik pracuje równo, zaznaczam że dzieje się to tylko rano, po ostygnięciu silnika . Po skasowaniu błędu uruchamiam na zimnym lecz p[ozostawiam na wolnych obrotach do chwili złapania tęperatury silnika i jest wszystko ok . Na stacji diagnostycznej wyszło iż trzeba wymienić ; wtryski , świece ,cewki wszystko zostło wymienione i dalej to samo .Znajomy wspominał coś o czujniku stukowym ale poczekam na opinie może to coś jeszcze innegi . Pozdrawiam i dzięki za każdą pomoc.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Migajaca lampka DPF
  • Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 110KM 81kW 2005-2010
  • silnik
Pare razy zaczela mi migac lampka DPF w roznych warunkach (autostrada, na postoju, po 2 godzinach jazy, po 2 min jazdy). Nie zaobserwowalem innych odjawow. Lampka w mojej mazdzie nigdy nie swicila ciagle, tylko migala. Po wylaczeniu i ponownych wlaczeniu silnika lampka gasla. Spedzilem godziny szukajac odpowiedzi co zrobic zeby znalezc wyjasnienie na internecie. Trzy wizyty w serwisie Mazdy (Wielka Brytania) 1 wizyta: podlaczyli komputer - wszystko OK, auto nie ma problemow. DPF zaczal migac po 2 dniach. 2 wizyta: podlaczyli komputer - powiedzilei mi ze filtr sie zapycha z nadmierna szybkoscia - moze top bys spowodowane otwartym zaworem EGR albo olejem z turbo. Porobili jakies testy komputerem i powiedzieli ze szytko jest ok. 1 dzien pozniej DPF zaczal migac ponownie. 3. Przyjechalem z migajacym DFP - zeby mi uwierzyli. Wymontowali i wyczysci zawor EGR. Do dzisiaj (po 4 miesiacach) jest ok. ROZWIAZANIE: WYMONTOWAC I WYCZYSCI EGR (tak bylo w moim przypadku)
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 5