Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Klasa średnia
Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 193 Nm przy 4500 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~darwadarwa
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
auto u mnie od 10 lat (wiem, dłuuugo). kupiłem z przebiegiem dwudziestuparu tysięcy. i co? pozbyłbym się dziada, ALE robi wszystko, żeby go zostawić. przede wszystkim jest pewniakiem. wstaję i wiem, że odpali i jedziemy. ZAWSZE! przez 10 lat poza filtrami, olejem, wycieraczkami, ubezpieczeniem i przeglądami nie zaskoczył mnie finansowo. miał 2 wymiany akumulatorów, wymianę opon i matę do bagażnika. dobra, wyciągałem wgniotkę parkingową, ale to nie jego wina. nie jest idealny, nawet powiedziałbym, że jest przeciętny, ale czytając o filtrach gpf, dpf odechciewa mi się zmiany. zadbać o zabezpieczenie antykorozyjne, dobry olej co 10tys i zapominasz o aucie.
4,2
~Przemek
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
To była moja czwarta Mazda. W odniesieniu do poprzedniej wersji "6" jestem trochę zawiedziony: 1) wyciszeniem auta 2) wspomaganiem kierownicy 3) zubożeniem wyposażenia w wersji poliftingowej Niestety dobry egzemplarz trudno znaleźć, zwłaszcza jak się uprzemy na np. automatyczną skrzynię, potwierdzony przebieg i bez wypadkowość, określone wypsoażenie. Przy takich założeniach i obejrzeniu kilku "igieł" zaczynamy spuszczać z wymagań...ja darowałem sobie czujniki martwego pola, czujniki cofania, nawigację oraz lepszą tapicerkę. Generalnie rzecz ujmując spodziewałem się więcej od wówczas 5 letniego auta z wyrobiona renomą. Nie był to jakiś zawód, wiedziałem co kupuję, ale niedosyt pozostał. Na wielki plus spalanie. Przy instalacji LPG to: 2 litry PB+8LPG/100 km, a przy jeździe na tempomacie autostrada przy prędkościach do 130 uda się przy dobrej instalacji zejść nawet do 7l LPG. Dane zawsze liczę z dystrybutora.
4,4
~Mariusz
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Po przesiadce z leciwego Nissana 100NX w momencie odbioru tego auta z salonu czułem się trochę jak pilot wojskowego myśliwca, ale po prawie dwóch latach użytkowania i ponad 30000 km mogę powiedzieć bez zbędnej ekscytacji, że auto jest co najmniej warte uwagi. Materiały bardzo przyjemne, nadwozie z blachy podwójnie ocynkowanej, komfort podróżowania typowy dla tego segmentu (odpowiednio wysoki), bez wodotrysków, ale też bez braków w wyposażeniu. Nietypowy układ komputera pokładowego w postaci dość małego jak na tę klasę auta wyświetlacza oraz brak czujników parkowania z przodu w standardzie nawet w najwyższej wersji wyposażenia może trochę dziwić, choć można do tego przywyknąć/dołożyć. Zerowa awaryjność, dobre nagłośnienie Bose 7.1 oraz przede wszystkim przepiękna linia nadwozia to spore atuty. Auto, którego trudno nie zauważyć na ulicy, a sam pas przedni (subiektywnie) ładniejszy nawet od najnowszej generacji M6. Przed zakupem rozpatrywałem (oczywiście również odbyłem jazdy próbne) Hondę Accord oraz Toytę Avensis. Mazda wygrała przede wszystkim znakomitym prowadzeniem, świetnymi hamulcami i wysoką jakością wykończenia wnętrza. Reflektory Bi-Xenonowe skrętne w standardzie też nie były nie bez znaczenia. O plusach tego auta można by pisać długo (np. przepastny bagażnik 530l w wersji hatchback o super regularnym kształcie), natomiast nie jest ono pozbawione małych wad (choć moim zdaniem nie są one bardzo znaczące w procesie typowego użytkowania): 1. System audio Bose nie mówi po polsku i komend w takowym języku również nie rozpoznaje. 2. Brak wejścia USB (jedynie jack AUX) do odtwarzania muzyki z pamięci Flash jest niedopuszczalny (załatwia to audio via Bluetooth, które na szczęście jest obsługiwane). 3. Nie ma nawiewu z podłokietnika na tylną kanapę (jedynie na nogi spod przednich foteli), co utrudnia zadowolenie pasażerów z tyłu w kwestii temperatury wnętrza, szczególnie latem (klima tylko dwustrefowa, elektroniczna). 4. Brak możliwości zaprogramowania automatycznego składania lusterek przy gaszeniu silnika czy choćby uzbrojeniu alarmu (trzeba to robić ręcznie poprzez naciśnięcie przycisku na konsoli sterowania lusterkami). 5. Klapa bagażnika jedynie uchylana i domykana elektrycznie, a samo "zachęcenie" do otwarcia i zamknięcia odbywa się ręcznie.
Średnie spalanie dla Mazda 6 II Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW 2010-2012
8,5
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Powtórzę: zerowa awaryjność jak do tej pory (auto traktowane normalnie, bez pieszczot, cotygodniowej polerki przed wyjazdem do kościoła). Częste jazdy z dużą prędkością, duża dynamika przemieszczania w mieście, ale zawsze z dbałością o dogrzanie silnika, bez katowania, palenia gumy etc. Co do spalania (bo ono jest w tej chwili głównym kosztem): ok 11l w mieście, na trasie krajowej 7,5 - 8l (tryb "nie-dziadkowy"), na autostradach... sami wiecie. Średnie spalanie resetowane co ok. 10000km utrzymuje się na poziomie 10.0l/100km, co przy moim stylu jazdy jest wynikiem przyzwoitym.
10,3
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Silnik na bezpośrednim wtrysku z zastosowaną instalacją Landi Renzo Omegas Direct , instalacja sprawia że samochód jest bardzo ekonomiczny i w trasie spalanie 10 litrów lpg nie stanowi większego problemu .
7,3
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Przy ekonomicznej jeździe w mieście spala średnio 7,5-8, w trasie potrafi zejść poniżej 6. Przy normalnej jeździe w mieście spala 7,8, a w trasie 6,8-7,2. Na autostradzie przy 140 km/h, w zależności od jakości drogi i wzniesień spalanie mam na poziomie 6,1-7,7.

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
Mazda 6 II Hatchback Facelifting