Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Klasa średnia
Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Mad Dog
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Swoją mazdę kupiłem jako 10 letnie auto. Szukałem wtedy mazdy, toyoty lub hondy. Ale kiedy zobaczyłem ją na zdjęciach w ogłoszeniu na drugi dzień już byłem jej właścicielem. Wersja Sport Dynamic w hatchbacku bardzo mnie urzekła wyglądem. Przejechałem nią 70 tys. km i jestem z niej bardzo zadowolony. Komfortowe, niezawodne auto z dużym bagażnikiem i dużą przestrzenią wewnątrz kabiny. Nie jest to demon prędkości i przyspieszenia, ale nie to też zawalidroga. Trzeba lubić lub się przyzwyczaić do specyfiki silnika wolnossącego. Najważniejsze zalety tego auta to bezproblemowa i bezawaryjna jazda. Oczywiście w aucie, które ma 14 lat, co jakiś czas coś się zepsuje, ale nie są to usterki, które wykluczają auto z ruchu.
4,8
~Aice
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Hej Użytkowałem Mazdę 9.5 roku. Przez ten okres nigdy mnie nie zawiodła. Byłem jej 3 właścicielem. Zrobiłem nią osobiście 200 tys km bez awarii. Spalała średnio 8l/100km, w trasie można było zejść do ok 7l. Samochód bardzo solidnie wykonany, chociaż twarde plastiki. Fotele wygodne, miejsca w miarę. Bagażnik duży i pakowny, po złożeniu tylnych foteli, bardzo dużo miejsca. Prowadzenie poprawne, dynamika też OK, wygłuszenie mogło by być lepsze. Wszystko chodziło tak fajnie "ciężko" - gaz czy sprzęgło. Mieszkam w UK, miałem wersje TS2, więc wyposażenie skromne, i nie miało co się psuć w sumie. Z poważniejszych napraw to, 2x zacisk hamulcowy, linka hamulca ręcznego, piasta w kole przód, "cukierki", 2x łącznik stabilizatora + gumy, przycisk otwierania szyb, i przycisk do otwierania klapy bagażnika. Reszta to oleje, opony, hamulce. Duży minus za rdzę podwozia, już tam ciężko było, mój bląd, że nie zabezpieczyłem po zakupie. Sprzedałem przy 300 tys km, wszystko ładnie chodziło, nie było usterek, oprócz rdzy. Nowy właściciel też zadowolony, a nakręcił już grubo ponad 300 tys km. Polecam w 100%
4,9
~Ajsmen
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Użytkowałem auto bezawaryjnie ponad 9 lat. Nigdy nas nie zawiodło, zawsze dojechaliśmy do celu. Super prowadzenie, w miarę wygłuszona do 140kmh. Bardzo pakowny bagażnik, kanapa szeroka. Bardzo wygodne fotele. Materiały twarde, ale super spasowane, nic nie trzeszczało, nigdy nic się nie urwało, czy tam pękło. Mieliśmy dosyć podstawową wersje, więc bajerów nie było. Jeżeli chodzi o koszta, to jedynie serwis olejowy, hamulce, opony, 1x łącznik stab. przód, 2x cukierki, gumy stabilizatora, 2x zaciski hamulcowe, 1x łożysko, linka ręcznego. Tyle się działo przez 9 lat. Duży minus to rdza.. nasza była już trochę skorodowana, elementy zawieszenia tył, belka, układ wydechowy. Sprzęgło orginalne jeszcze przy ponad 270 tys km. Bardzo fajne autko, polecam. Tylko dobrze sprawdzić pod kątem rdzy podwozia. Nadwozie bez problemu. Silnik nie brał u mnie oleju :)
Średnie spalanie dla Mazda 6 II Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
8,5
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Przy ok. 80km/h i płynnej jeździe potrafi spalić naprawdę mało, choć nigdy nie udało mi się zejść poniżej 5L. W mieście przy spokojnej jeździe zużycie paliwa będzie oscylowało w granicach 9L. Natomiast dynamiczniejsza jazda kończy się spalaniem w okolicach 10-11L , niestety ten silnik nie przekonuje do dynamicznej jazdy ani oferowanymi osiągami ani okupionym to spalaniem, choć trzeba uczciwie przyznać, że przeciętne osiągi w dziedzinie dynamiki i zużycia paliwa rekompensuje ponadprzeciętna trwałością.
10,5
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Przejechałem ponad 22 tys. km. Ok. 60% przebiegu robię po mieście i jak na razie średnie spalanie LPG wyniosło mi ok. 11L/100km, do tego należy doliczyć ok. 1,2-1,5L benzyny/100km. Poniżej podaję średnie wartości spalania również w LPG. Żeby uzyskać wartości spalania w Pb należy odjąć około 15-18%. Jeśli chodzi o koszty przeglądów, to w ASO jest to średnio kwota 800-1000zł. Usterek na razie nie zanotowałem i mam nadzieję, że tak będzie dalej ;-) Jeśli chodzi o ceny części eksploatacyjnych, to są dostępne zamienniki w normalnych cenach.
8,5
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Spalanie 8.8L/100km to kilkumiesieczna średnia z komputera pokł. z jazdy w Warszawie i Legionowie przy śr. V 35 km/h. Przy spokojnej jeździe w trasie poza autostradą/drogą szybkiego ruchu przy średniej V liczonej samemu 78 km/h (komputer zawyża o kilka km/h)spalanie spada do 6.5 L/100 km. Rekordowo niskie spalanie przy bardzo spokojnej jeździe z rodziną zanotowałem kiedyś na trasie Polanica-Zdrój - Wrocław i wyniosło ono wg komputera pokładowego 5.8 L/100 km. Szybka jazda ze średnią V powyżej 120km/h na trasie autostradowej to już powyzej 8.5L.

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
Mazda 6 II Hatchback