Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Klasa średnia
Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~polskivip
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
po 4 latach eksploatacji pokuszę się o ponowną ocenę Mazdy. Przejechałem 70.000km i wiem więcej. Własny samochód posiadam od ponad 25lat i dotychczas nudziłem się autem max po 2 latach. Mazdę mam już 4lata i ciągle zachwyca. Solidność i Niezawodność to klasa sama dla siebie. Uwielbiam sportowy charakter jazdy to niestety ma wpływ na koszty eksploatacji, Nowe opony 17cali, Nowe kompletne hamulce i powoli zbliża się końcówka sprzęgła. Nadal przyzwoite zużycie paliwa 9L. Nadal uważam, że silnik benzynowy 147KM jest najlepszym bo najbardziej niezawodnym i najtańszym w eksploatacji modelem Mazdy 6.
4,8
~Stef_K
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
Co mnie skłoniło do zakupu: sportowy charkter silnika i zawieszenia, ciekawa stylistyka nadwozia, legendarna niezawodność, dobre wyposażenie, cena do 50.000zł. Wersja Exclusive Sport koła 17 i podwójny wydech. Kupiłem w niemieckim salonie - bo w polsce same diesle, jako auto trzy letnie z przebiegiem 70t.km. Po roku stwierdzam: satysfakcjonuje mnie w 100%. O usterkach trudno mówić bo jest jeszcze w miarę młody. Zużycie paliwa wg mnie jest bez zastrzeżeń - 9L średnio miasto/trasa to przyzwoity wynik. Osiągi wystarczające w 100%. Komfort podróży i jakość wykonania wnętrza jest bardzo dobra, pomimo wieku wnętrze wygląda jak nowe. Przkład: w VW Pasacie kolegi przy tym przebegu plastyki się łuszczą i wygladają jakby miały 300tys.km. Przestrzeń zachwyca każdego kto w nim zasiądzie. A frajda z jazdy jest ogromna. Jest mi bardzo żal tych co kupują Diesle, nie czytają instrukcji, oszczędzają na paliwie, rozwalają silniki i się dziwią, że gwarancja tego nie obejmuje. Ale z drugiej strony rozumem też podejscie do formuły auto służbowe - to przecież nie moje i nie muszę o niego dbać - firma zapłaci za moją głupotę, i można w niego lać każde g..... Ja od roku leję dobre paliwo tzn. dobre stacje i co drugie tankowanie to Verva czy Ultimate. Do Pana co jest zawiedziony: Chłopie masz 100tysięcy i kupujesz diesla to chyba naprawdę w motoryzacją masz tyle wspólnego co ja z planetą mars. Naprawdę przestaję rozumieć zakupy nowoczesnych Diesli ciągłe narzekania na pęknięte głowice, zapychajace się DPF, psującymi się turbinami i ciągłymi problemami z wtryskami, mam benzynę i mam to wszystko gdzieś ...:) Dbam o sprzęgło i leję dobrą benzynę i śmigam bez stresu gdzie popadnie. DLA MNIE AUTO WZOROWE + + POLECAM + + Ocena MAX+++
4,7
~smoothy74@gmail.com
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
Jeździłem różnymi autami tej klasy: Mondeo, Passat, Avensis. Póki co najwyżej oceniam Mazdę. Passat brał mi olej jak cholera - wlewałem 1 litr oleju co 4 tys km (2l TDI 140KM model z 2007r)i po 60k km padły mi 3 pompowtryskiwacze - masakra. W Mondeo 2007 dużo lepiej - przede wszystkim super zawieszenie i nic się z autem nie działo - niestety drogi serwis. Avensis 2006 - makabrycznie drogi serwis i fatalny układ zawieszenia - auto dosłownie wypadało na zakrętach - miękkie jak dyliżans a silnik mułowaty - jeździłem teraz nowym modelem ale niewiele się poprawiło - silnik 2,2l w dieslu 170kM nad wyraz mułowaty. Jeździłem też sporo Vectrą ale nie zaliczam jej do tej samej klasy co Passat, Mondeo czy Mazda - ten Opel to jednak technologia z lat 80tych - ciągle coś się z tym autem działo (częste awarie pompy paliwa - koszt 3,5 tys zł - w wersji benzynowej 2.2l)
Średnie spalanie dla Mazda 6 II Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW 2008-2010
8,3
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
Niewyobrażalnie oszczędny silnik, jeśli porównuję z innymi samochodami w rodzinie, których sprawdzałem spalanie - każdy spala więcej o minimum 1-2 litry LPG, np. lekkie Suzuki SX4 1.6, Mitshubishi Lancer 1.8 z tego samego rocznika. Fenomenalny silnik Mazdy, nie jest zbyt mocny jak mogło by się wydawać po mocy 147 koni ale bezawaryjnością, spalaniem, komfortem pracy wyrównuje lekkie brak kilku niutonometrów. Na wysokich obrotach jak najbardziej moc jest, ale to chyba wina skrzyni, przełożenia nie są dobrane odpowiednio, bardziej jak do samochodu kompaktowego typu Mazda 3 lub Corolla/Auris. Spalanie mierzone po przejechaniu przeze mnie 53 tys. km.
10,2
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
Mazda 6, kombi, rocznik 2009, zbiornik LPG 67 litrów, instalacja STAG Qbox, listwa HANA. Gaz wstawiony przy przebiegu 82.700. Obecnie stan licznika - 95.400 km. Autem jeździ głównie moja małżonka. Trasa DOM - PRACA - DOM ok. 15 km dziennie, trochę w mieście, trochę na przelocie. Jazda płynna. Ja jeżdżę Mazdą na długich trasach - ok. 450 km, w tym ok. 300 na polskich autostradach z średnią prędkością po autostradzie 140 km. Spalanie małżonki - ok. 9 litrów gazu, w trasie na spokojnie - 9,2 litra (srednia 80-90 km). Cykl mieszany, w tym trochę autostrady (lub prędkości powyżej 120 km) - równo 10 litrów. Autostrada - 140 - 150 km / h - zużycie gazu na poziomie 13 litrów (auto zapakowane na full osób i bagaży). Bardzo dobry silnik i bardzo dobre auto pod gaz. Przyjąłem w wyliczeniach - 10 litrów na 100 km i w 90% się sprawdza. ps. wyższe zużycie może oznaczać np. problem z sondą denso - przed katalizatorem (w mazdzie 3 miałem ten problem - spalanie wynosiło ok. 20 l na 100 km - trzeba było wymienić sondę i po problemie).
10,3
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
Generalnie super auto, jak na gabaryty i moc dosyć dynamiczne przy jednoczesnym akceptowalnym spalaniu gazu. Miasto10-11 litrów Mieszany 9.5-10 Autostrada 140 km/h - 12 litrów Niemiecka autostrada 160-180 km/h - 14 gazu i litr benzyny Dane po 3 latach i 50k kilometrów.

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
Mazda 6 II Kombi