Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 II

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Druga generacja Mazdy CX-5 zadebiutowała na rynku w roku 2017. Auto prezentuje pod każdym względem nieznaczną ewolucję rozwiązań modelu I generacji. CX-5 II, według panującej w Mazdzie koncepcji „Kodo – Soul of Motion”, poprawiono stylistycznie (największe zmiany dotyczą przedniego pasu samochodu). Rozmiary auta tylko nieznacznie się powiększyły. Pod względem konstrukcyjnym bazą modelu jest jego poprzednik – powstał na tej samej platformie podłogowej Mazda Skyactiv platform, tak jak Mazda 3 i Mazda 6. Hasłem twórców Mazdy CX-5 drugiej generacji było „Jinba-Ittai”, odnoszące się do jedności kierowcy i samochodu.

 

Europejska premiera zupełnie nowej Mazdy CX-5 odbyła się podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Ten model jest wyrafinowaną odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów - prezentuje jakość na najwyższym poziomie.

Premierze Nowej Mazdy CX-5, zaprojektowanej w duchu Jinba-Ittai, towarzyszy hasło Drive Together, podkreślające jedność kierowcy z samochodem, które znajduje odzwierciedlenie w zharmonizowanym i ergonomicznym wnętrzu, za sprawą którego  kierowca może oddać się przyjemności z prowadzenia.

 W odniesieniu do projektu nadwozia, Mazda postawiła na minimalizm i czystość formy, upraszczając linię KODO pierwszej generacji modelu. Masywna sylwetka nowej generacji CX-5 wyróżnia się szerszym rozstawem kół, bardziej pochylonymi przednimi słupkami oraz niżej poprowadzoną linią dachu i bocznego przewężenia. Nowa stylistyka znajduje swoje wyraźne odbicie w projekcie przestronnego wnętrza, który oparto na eleganckich acz niezwykle wyrazistych poziomych liniach, biorących swój początek przy kierownicy i naturalnie „rozchodzących” się po całej kabinie.

czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz

Mazda CX-5 II – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Mazda CX-5 II

Liczba ocen: 38
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,2
~Jerzy Smółka
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
Wciskanie kitu na siłę że niby Mazda to marka premium (choć patrzac na ceny tak chyba juz jest) to gruba przesada. Do marki premium brakuje jeszcze jakies 10 lat dopracowania technologii i szczegółów. Silnik głośny, skrzynia haczy, prowadzenie na zakretach ala woz strazacki z 5tys litrów wody na pace, lakier rysuje sie od samego patrzenia, tarcze zaczely bic po 4tys km, przeglady sa drogie, podlokietnik trzeszczy co wkurza mnie do granic wytrzymalosci, nawigacja nadaje sie chyba tylko do statku dalekomorskiego na pełnym morzu. Ogólnie wydalem kupe kasy niby za japonaska technologie, wspaniały produkt, samochód marzen i dostałem zwykłego podniesionego kompakta przepłaconego o ok.40%.
4,4
~Łukasz
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
Auto ogólnie bardzo fajne i zestawiając cenę do jakości naprawdę dobrze. Na plus zasługuje układ jezdny napęd 4x4 naprawdę fajnie działą na śniegu przy codziennej jeździe czy wypadzie na narty. Skrzynia biegów diałą płynnie chociaż brakuje może 7 biegu na autostrady. Na minus zasługuje na pewno system kamer 360 bardzo słaba rozdzielczość obrazu. Lusterka jużwymienione obydwa ale to podobno standardowy problem choćna wymianę czekałem 3miesiące. przy prędkości powyżej 120km trochę szumi w kabinie no ale to SUV. Ogólnie bardzo fajne auto i godne polecenia
3,0
~Maciek
SUV 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Mazda CX-5 II
Nie polecam. Katastrofa. przez 1,5 roku ok. 8 wizyt w serwisie: - mikrorysy na lakierze po zakupie i zmyciu wosku na myjni, auto było zapastowane do sprzedaży (salon Kraków) - awarie składania lusterek na bieżąco, do chwili obecnej już 4. - awaria wyświetlacza head-up - awaria i-stop - awaria obu reflektorów przednich (wymiana na kompletnie nowe, w lewym samoistna utrata szczelności, prawy po prostu przestał działać) - awaria lamp tylnych, stop działa, światła pozycyjne nie - przednie działają normalnie. Co najbardziej zatrważające- Mazda CX5 nie sygnalizuje awarii tylnych świateł na desce rozdzielczej. Jedziemy i myślimy, że wszystko jest OK, bo z przodu światła świecą. Wady: - fatalny lakier rysujący się chyba nawet od spojrzeń :) - samochód pomimo 160 koni jest potwornie słaby i mulasty, tu nie ma mowy o dynamice, wyprzedzanie często staje się ryzykowne - bardzo głośne przełożenie napędu, jakby telepiąca się skrzynia biegów przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy na jedynce - często problemy z biegami, głównie bieg 1 - głupawa logika pracy niektórych komponentów - hamulec ręczny, automatyczne zamykanie/otwieranie klapy i wielu innych. - tandetne wykończenia niektórych elementów np. kabelek do lusterka owinięty parcianą taśmą. - klimatyzacja mało wydajna
Średnie spalanie dla Mazda CX-5 II
7,9 – 9,0
l/100 km
6,5 – 7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Mazda CX-5 II
Po pierwszych 7000 km średnie spalanie wyszło równo 9l/100km (pewnie jeszcze się docierał I trzeba było się przyzwyczaić do auta). Teraz po mieście przy świadomej lecz nie koniecznie monotonnie wolnej jeździe można zejść do 8,5l/100km. Najniższe spalanie 6,2l/100km osiągnąłem na 70km-owej trasie bez większego ruchu (10% miasto, 90% obszar niezabudowany). Należy pamiętać, że jak chce się gnać autostradą 170km/h i być pierwszy na światłach to 10l łyknie ;) Dodatkowo spalanie jest mniejsze na jesień czy wiosnę w mieście o przynajmniej 0,5l/100km ze względu na iStop z superkondensatorem, który gasi silnik na praktycznie cały czas stania na światłach.
5,7
SUV 2.2 SKY-D 150KM 110kW
Mazda CX-5 II
Przejechałem ta mazda 15tys km i stwierdzam ze silnik oszczędny... przy przepisowej jeździe w Szwajcarii na autostradach i drogach międzymiastowych na baku robię 1000km... spalanie w granicach 4,7-5,3. Opony napompowane na 2,7... na autostradzie niemieckiej przy tempomacie na 160 - spalanie 6,3... jadąc 200km/h - spalanie ok 9-10l... zazwyczaj podróżują 2 osoby + bagaż...
8,1
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
minimalne na odcinkach do 30 km na - dłuższych dystansach nie miałbym cierpliwości :) średnie minimalne z dotychczas przejechanych 8000 km średnie maksymalne sprawdzone na dystansie 300 km gdzie ok. 200 km to autostrada na której jak noga bywa cięższa przez większą część odcinak to i paliwo szybciej schodzi.

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 9
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II 2.0 SKY-G 165KM 121kW od 2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Problem rozwiązany
2 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II 2.5 SKY-G 194KM 143kW od 2017
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiązany
8 komentarzy
problem z ogrzewaniem
  • Mazda CX-5 II 2.0 SKY-G 165KM 121kW od 2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Klimatyzacje w trybie AUTO (bez podziału na strefy). Ustawione 22 stopnie. Z nawiewów kierowcy po lewej (+środek lewa kratka) leci cieplejsze powietrze niż z nawiewów pasażera (prawa strona + prawa środkowa kratka). Samochód nowy. Sprawdziłem 3 egzemplarze i wszedzie podobnie. Jak u innych?
Mazda CX-5 II