Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 II

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Druga generacja Mazdy CX-5 zadebiutowała na rynku w roku 2017. Auto prezentuje pod każdym względem nieznaczną ewolucję rozwiązań modelu I generacji. CX-5 II, według panującej w Mazdzie koncepcji „Kodo – Soul of Motion”, poprawiono stylistycznie (największe zmiany dotyczą przedniego pasu samochodu). Rozmiary auta tylko nieznacznie się powiększyły. Pod względem konstrukcyjnym bazą modelu jest jego poprzednik – powstał na tej samej platformie podłogowej Mazda Skyactiv platform, tak jak Mazda 3 i Mazda 6. Hasłem twórców Mazdy CX-5 drugiej generacji było „Jinba-Ittai”, odnoszące się do jedności kierowcy i samochodu.

 

Europejska premiera zupełnie nowej Mazdy CX-5 odbyła się podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Ten model jest wyrafinowaną odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów - prezentuje jakość na najwyższym poziomie.

Premierze Nowej Mazdy CX-5, zaprojektowanej w duchu Jinba-Ittai, towarzyszy hasło Drive Together, podkreślające jedność kierowcy z samochodem, które znajduje odzwierciedlenie w zharmonizowanym i ergonomicznym wnętrzu, za sprawą którego  kierowca może oddać się przyjemności z prowadzenia.

 W odniesieniu do projektu nadwozia, Mazda postawiła na minimalizm i czystość formy, upraszczając linię KODO pierwszej generacji modelu. Masywna sylwetka nowej generacji CX-5 wyróżnia się szerszym rozstawem kół, bardziej pochylonymi przednimi słupkami oraz niżej poprowadzoną linią dachu i bocznego przewężenia. Nowa stylistyka znajduje swoje wyraźne odbicie w projekcie przestronnego wnętrza, który oparto na eleganckich acz niezwykle wyrazistych poziomych liniach, biorących swój początek przy kierownicy i naturalnie „rozchodzących” się po całej kabinie.

czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz

Mazda CX-5 II – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Mazda CX-5 II

Liczba ocen: 65
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Konrad P.
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
Moją Mazdę CX-5 będę porównywał do posiadanych przeze mnie wcześniejszych samochodów tj. Toyoty Avensis (rok 2001) oraz Renault Laguna (rok 2010). Oczywiście zarówno Toyota jak i Renault nie były SUV-ami ale myślę, że standard podobny. Mazdą CX-5 na pewno nie przejadę w 1 godz. z Zakopanego na Hel (jeszcze ciągnąć przyczepę) ale dojeżdżając do celu nie czuje się zmęczenia i chce się jechać dalej (z powrotem). Wygoda i standard podróżowania jest fantastyczny. Auto wyróżnia się spośród innych piękną sylwetką. Samochodem zrobiłem jak do tej pory 8,5 tys. km. Tak mniej więcej połowa w mieście a połowa po autostradach. Zaskoczony jestem bardzo niskim spalaniem, jadąc ze średnią prędkością ok. 80 km/h (po drogach poza autostradowych oczywiście) średnie zużycie paliwa wychodzi poniżej 6l/100km. Na autostradzie średnie zużycie przy prędkości 140 km/h poniżej 7,5l/100km. To mniej niż w moich poprzednich samochodach.
4,2
~Maciej
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Mazda CX-5 II
Gdyby nie parę braków i uchybień byłoby super. Minusy: - wolna skrzynia biegów - efekt potęguje brak łopatek przy kierownicy - trzeba się posiłkować lewarkiem a to jest uciążliwe, - fatalny lakier - odpryski robią się od samego patrzenia. Miesięcznie kilkanaście nowych i to nie tylko z przodu auta czy na masce, - dziwne sterowanie multimediami - przełączasz stację radiową i nawet nie wiesz na co przełączyłeś, brak informacji zwrotnej na ekranie, - same multimedia trącą myszką - niskiej jakości obraz z kamery cofania, - słaby ekran multimediów, - krótkie siedziska z przodu - do tego siedzi się jak na taborecie, - długi czas nagrzewania wnętrza w temp poniżej zera. Plusy: - spalanie, - dopracowany start/stop, - prowadzenie, - wygląd, - hałas zewnętrzny na niskim poziomie, - potencjalna niezawodność Mimo wielu zalet i ich przewagi nad wadami nie kupiłbym ponownie w tym wydaniu. Po poprawkach i przeniesieniu systemu multimedialnego z CX30 - być może tak. Ale przydałaby się wersja hybrydowa.
4,6
~Tomek
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
Elegancka sylwetka, bardzo dobre właściwości jezdne i niezawodne silniki - słysząc takie opinie wybrałem się do salonu i nie była to miłość od pierwszego wejrzenia, ale jednak pojawiło się coś. Po kilku dniach namysłu i załatwieniu formalności wyjechałem prawie nowym (z poprzedniego roku) samochodem. Zachwyca wygodą, łatwością wsiadania i zakresem kontroli jaką daje podczas jazdy. Jeśli do tego dodać dobre materiały wykończeniowe i naprawdę szeroki wachlarz asystentów z zakresu bezpieczeństwa to codzienna jazda staje się prawdziwą przyjemnością. Można powiedzieć niemal ideał, ale niestety ma też kilka wad. Po pierwsze - nie czuć że auto ma 165 KM, wydaje się ociężałe i ospałe, ale jeśli zredukujemy bieg i wciśniemy pedał gazu od razu budzą się w tym aucie sportowe emocje. Ale dawka adrenaliny wymagać może zatyczek do uszu, bo o ile przy niewielkich obrotach silnika prawie wcale nie słychać - to przy wysokich obrotach mam wrażenie, że to nie klasa premium do której aspiruje Mazda, a jakiś samochód z segmentu budżetowych. No i ostania wada: fatalna manulana skrzynia biegów, dawno nie jeździłem nowym samochodem w którym tak haczyłaby się przekładnia zmiany biegów.
Średnie spalanie dla Mazda CX-5 II
8,0 – 8,9
l/100 km
6,5 – 7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
Trasa 1200km z Holandii do Gdyni, 2 osoby, auto maksymalnie załadowane. Chciałem sprawdzić ile przejadę od momentu sygnalizacji "uzupełnij paliwo" bo nigdze takiej informacji nie mogłem znaleźć. W razie czego miałem 5l w karnistrze. Sygnalizacja zapaliła się na 70km przed stacją beznzynową, którą wstępnie zaplanowałem jadąc autostradą przez Niemcy. Tempomat ustawiny na 140 i tak zostawiłem. Dojechałem. Zatankowałem 51 litrów czyli w baku 1 się ostał. Myślę, że od momentu włączenia się sygnalizacji uzupełnienia paliwa i zwolnieniu do 90 można by jeszcze około 100km na rezerwie przejaechać. Pozdrwiam użytkowników CX-5.
8,8
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Mazda CX-5 II
Średnie zużycie paliwa na poziomie 9,2-9,3 - 50% drogi szybkiego ruchu 140 na tempomacie/ 50% miasto. Jeżeli ktoś planuje użytkować tylko w mieście wielkości Wrocławia, poranne i popołudniowe korki 11-12 l. Najniższa jaka uzyskałem to 6,2! na tempomacie z Kudowy do Wrocławia - cała droga bez wyprzedzania do max 95km/h.
5,7
SUV 2.2 SKY-D 150KM 110kW
Mazda CX-5 II
Przejechałem ta mazda 15tys km i stwierdzam ze silnik oszczędny... przy przepisowej jeździe w Szwajcarii na autostradach i drogach międzymiastowych na baku robię 1000km... spalanie w granicach 4,7-5,3. Opony napompowane na 2,7... na autostradzie niemieckiej przy tempomacie na 160 - spalanie 6,3... jadąc 200km/h - spalanie ok 9-10l... zazwyczaj podróżują 2 osoby + bagaż...

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 13
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II 2.0 SKY-G 165KM 121kW od 2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Problem rozwiązany
3 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II 2.5 SKY-G 194KM 143kW od 2017
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Tarcze hamulcowe i klocki przód
  • Mazda CX-5 II 2.0 SKY-G 165KM 121kW od 2017
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Tarcze i klocki hamulcowe do wymiany przy przebiegu 36tys z klocków przednich zostało 2mm tarcze z 28mm fabrycznych mają 26,6mm co zdaniem serwisu kwalifikuje je do wymiany. Nie wiem z czego są robione ale 36tys na tarcze to jakaś parodia klocki ok może być autem jeździ żona ale tarcze powinny wytrzymać przynajmniej 2 komplety klocków a nie wymianęprzy takim przebiegu. Dodam że koszt tarcze i klocki w ASO 2000zł
4 komentarze
Mazda CX-5 II