Szukaj

Informacje o Mazda CX-5

Lata produkcji: 2011 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2012 kompaktowy SUV (segment I), który debiutował na rynku jako następca modeli CX-7 i Tribute. Prace nad Mazdą CX-5 trwały przez co najmniej 5 lat, a jego pierwszą zapowiedzią był prototyp z roku 2007 o nazwie Mazda Hakaze. W wersji produkcyjnej Mazda CX-5 była pierwszym modelem w gamie japońskiej marki opracowanym według nowej filozofii stylistycznej marki „Kodo – Soul of Motion”, która znalazła zastosowanie w następnych modelach japońskiego producenta. Dotychczas nabywców znalazło ponad 1,5 mln egzemplarzy CX-5. Druga generacja auta dostępna jest od roku 2017. Mazda CX-5 zdobyła w Japonii tytuł Samochodu Roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz

Mazda CX-5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Mazda CX-5

Liczba ocen: 123
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Vloper
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
Auto spełnia moje oczekiwania wybrany spośród: Skoda Kodiaq/karoq, Hyindai Tuscon, Peugeot 3008/5008, Mitsubishi Outlander, Nissan X-trail, Subaru Forester. celowałem w rozsądną cenę i rozsądny silnik benzynowy (byle nie małolitrażowa kosiarka) adekwatny też do masy auta. Dodatki takie jak: napęd 4x4 czy automat były drugorzędne. Wszystkie inne wodotryski poza oczywistymi (występującymi powszechnie takimi jak climatronik) były na trzecim planie. w ostatniej rozgrywce była Mazda i Subaru. Ostatecznie padło na Mazdę i jestem zadowolony. Ale obcowanie z nią dłuższe obnażyło jakieś wady co pewnie miałoby miejsce z innymi autami.
2,8
~Arek
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
Po raz ostatni zakupiłem nowe auto tej marki, jeśli Mazda nie zmieni jakości blacharki i powłok lakierniczych będzie samochodem o zbyt dużej utracie wartości i mimo bardzo dobrej stylistyki i kłamliwych zapewnieniach sprzedawców o poprawie jakości nie sprzeda ani jednej sztuki. Kupując auto tej marki żądajcie podpisania gwarancji na powłokę lakierniczą sprawdzoną przez waszego prawnika. Jeśli takowej nie otrzymacie omijajcie tą firmą z daleka. Niech jeździ tą marka przedstawiciel i jego pracownicy, bo wy jako klienci po podpisaniu umowy dowiecie się że gwarancja niczego nie obejmuję. Pozdrawiam i o dalszym postępowaniu serwisu z moją Mazdą poinformuję.(Również jeśli będzie pozytywne)
2,4
~Użytkownik
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
Auto ładne, nawet bardzo. Przestronne, dobrze się prowadzi. I to wszystko co dobrego można o nim napisać. Ze wszystkimi autami razem wziętymi, które do tej pory użytkowałem nie spędziłem tyle czasu w serwisie. Kupione nowe w salonie w Szczecinie u Kozłowskiego użytkuję nieco ponad rok i nie mogę się doczekać kiedy się go pozbędę. Dlaczego? LAKIER !!! Bardzo cienki i nędzny, choć za Soul Red Cristal Mazda życzy sobie 4500 zł. dopłaty. Zaraz po zakupie położona ceramika. Lakier ma już tyle odprysków na masce i przednich słupkach co ruscy rakiet. Zdarzają się w innych miejscach. Nie nadążę ich zaprawiać. Co ciekawe na zderzaku nie ma. Wertując neta okazje się że to powszechny problem poznany już przy okazji któregoś testu Mazdy.. Zgłoszone do dealera jako reklamacja. Prawdopodobnie maska będzie lakierowana w ramach gwarancji o ile Mazda to uzna (postaram się poinformować w kolejnej opinii). LUSTERKA !!! Kolejna kpina. Z czasem przestaje działać składanie lusterek. Problem również powszechny z którym Mazda nie potrafi poradzić sobie od lat. Właśnie czekam na wymianę trzeci raz, tyle że trwa to miesiącami. Zgłosiłem, po przyjeździe do serwisu okazało się że nie ma i nie wiadomo kiedy będzie. Chyba dłużej jeżdżę z niesprawnymi niż działającymi. Z każdym problemem do serwisu musisz udać się minimum dwa razy. Po zgłoszeniu problemu telefonicznie dostajesz termin na weryfikację usterki, potem kolejny na naprawę. Nie wiem czy tak jest wszędzie, ale u Kozłowskiego w Szczecinie tak. Lecimy dalej: systemy wspomagające hamowanie przy jeździe do przodu i tyłu. Przy braku reakcji kierowcy przy prędkości do 40 km/h auto powinno wyhamować samo, powyżej - nie koniecznie. Tyle, że w praktyce codziennie wyjeżdżam tyłem z garażu i zbliżam się do przeszkody (żywopłot) to Mazda w ciągu ponad roku zahamowała może z pięć razy. Czujniki cofania działają. Do przodu jeszcze jeszcze nie zdarzyło się jej zahamować choć testowałem to wiele razy podjeżdżając na odległość zadziałania przednich czujników. Co ciekawe zdarzało mi się widzieć ostrzegawczy komunikat w tak dużej odległości od poprzedzającego auta, że nie pomyślałbym nawet o hamowaniu. Systemy żyją własnym życiem, ale w/g serwisu działają bo komputer tak mówi. Dopłata wzięta, więc muszą działać. Czy można ręcznie odblokować hamulec elektryczny (ręczny) w razie awarii? - nie można - laweta. Czy Mazda ma ocynkowane blachy? Przy zakupie - tak. Potem przeglądając różne źródła i testy czar pryska. Dodając do tego potencjalne problemy z korozją, ograniczeniami w gwarancji (przeczytać przed zakupem) ja na pewno nie kupił bym drugi raz.

Raporty spalania Mazda CX-5 I

Liczba raportów: 155
Średnie spalanie dla Mazda CX-5
7,7 – 9,0
l/100 km
6,5 – 7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Mazda CX-5 II
Po pierwszych 7000 km średnie spalanie wyszło równo 9l/100km (pewnie jeszcze się docierał I trzeba było się przyzwyczaić do auta). Teraz po mieście przy świadomej lecz nie koniecznie monotonnie wolnej jeździe można zejść do 8,5l/100km. Najniższe spalanie 6,2l/100km osiągnąłem na 70km-owej trasie bez większego ruchu (10% miasto, 90% obszar niezabudowany). Należy pamiętać, że jak chce się gnać autostradą 170km/h i być pierwszy na światłach to 10l łyknie ;) Dodatkowo spalanie jest mniejsze na jesień czy wiosnę w mieście o przynajmniej 0,5l/100km ze względu na iStop z superkondensatorem, który gasi silnik na praktycznie cały czas stania na światłach.
7,9
SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Mazda CX-5 I
Dzień dobry. Super Auto gdyby nie dpf. Wypala się co 200 km od nowości przez niego spalanie kosmos. Gdyby nie wypalanie to można by spokojnie zejsc ze spalaniem do 6. Pieszy 160 na h trzeba liczyc się ze spalaniem 9.5-10l na 100km
7,1
SUV Facelifting 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Mazda CX-5 I
Napęd AWD, skrzynia automatyczna. W trasie z prędkościami do 90km/h można osiągnąć naprawdę świetny wynik. Przy płynnej jeździe zejście do 5L nie jest problemem. Na autostradzie przy 110km/h spalanie 6L. Powyżej 110km/h spalanie wyraźnie wzrasta. Pewnie przez opór powietrza i obroty powyżej 2tyś. DPF wypala się co ok. 200km. Jestem bardzo zadowolony jeśli chodzi o spalania i dynamikę.

Usterki Mazda CX-5

Liczba wpisów: 5
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II 2.5 SKY-G 194KM 143kW od 2017
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Skrzypi na zakrętach huczy podczas hamowania
  • Mazda CX-5 I SUV
  • układ hamulcowy
  • 30 tys. km
Mam problem po przejechaniu około 30000 Mazda CX 5 delikatnie Skrzypi podczas zakrętów przy małych prędkościach oraz Huczy podczas hamowania. Serwis chce od razu wymieniać klocki i tarcze chodź sprawdzone na stacji diagnostycznej tarcza ma lekki rant co się zdarza w każdym samochodzie a klocki z tarczą jeszcze starcza na przejechanie 5000 kilometrów ponoć jest jeszcze 30%. Tarcze Są proste
Problem rozwiązany
3 komentarze
Błędy scbs sbs
  • Mazda CX-5 II 2.2 SKY-D 175KM 129kW 2017-2018
  • instalacja elektryczna
  • 25 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu podczas jazdy wyskakują mi błędy scbs i sbs, następnie samochód przechodzi w trym awaryjny. Kiedy hamuje samochodem zaczyna szarpać. Ktoś miał może podobny problem?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Mazda CX-5