Szukaj

Informacje o Mazda CX-5

Lata produkcji: 2011 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2012 kompaktowy SUV (segment I), który debiutował na rynku jako następca modeli CX-7 i Tribute. Prace nad Mazdą CX-5 trwały przez co najmniej 5 lat, a jego pierwszą zapowiedzią był prototyp z roku 2007 o nazwie Mazda Hakaze. W wersji produkcyjnej Mazda CX-5 była pierwszym modelem w gamie japońskiej marki opracowanym według nowej filozofii stylistycznej marki „Kodo – Soul of Motion”, która znalazła zastosowanie w następnych modelach japońskiego producenta. Dotychczas nabywców znalazło ponad 1,5 mln egzemplarzy CX-5. Druga generacja auta dostępna jest od roku 2017. Mazda CX-5 zdobyła w Japonii tytuł Samochodu Roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz

Mazda CX-5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda CX-5

Liczba ocen: 178
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,5
~Michał
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Mazda CX-5 I
Jeżeli ktokolwiek ma nadzieję, że Mazda to japońska jakość i niezawodność - to jest w błędzie. Mazda CX5 AW I gen., (napęd 4x4), którą kupiłem ponad rok temu nie ma nic wspólnego z Mazdą z lat poprzednich. Samochód pomimo, że był serwisowany w ASO i nie był uszkodzony jest bardzo wadliwy oraz głośny. W czasie jazdy podskakuje na nierównej jezdni i jest niestabilny w prowadzeniu. Do plusów można zaliczyć dobrą widoczność, dobre oświetlenie i hamulce. Do negatywów wysoką awaryjność, niestabilny układ jezdny, wysokie spalanie, zbyt niski moment obrotowy co jest niezmiernie ważne podczas wyprzedzania, wysoki poziom hałasu wewnątrz kabiny, co daje się we znaki podczas wielogodzinnej jazdy. Pomimo, że przebieg jest niewielki, tj. 150 tys. km, w samochodzie w ciągu roku zepsuły się już: tarcza sprzęgła (wymiana na nową), skrzynia biegów (wymiana na inną), cewka od świecy zapłonowej (wymiana na nową), tarcze hamulcowe przednie, które uległy zniekształceniu. Jeżdżę spokojnie, nie nadużywam gazu i hamulców, ale ten egzemplarz to wadliwy i drogi w utrzymaniu złom.
4,9
~Jakub
SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Mazda CX-5 I
Świetne auto, przebija konkurencje nie tylko wyglądem, jak rownież osiągami i niezawodnością. Jak czytam jakieś opinie negatywne, ciężko mi w to uwierzyć... Posiadam auto 3 lata zrobiłem nim w tym czasie ponad 150 tysięcy km, oprócz wymiany oleju nic się nie działo, w między czasie skończyły się tarcze hamulcowe i wymieniłem na tańszy zamiennik i tu był błąd. Kierownica biła itd. Skończyło się na tym ze wymieniłem tarcze jeszcze raz na droższe, lepsze i było OK. Auto kupiłem 4 letnie importowane z Włoch, poobijane i polakierowane kilka elementów, z przebiegiem 150 tys. Użytkowałem ponad 3 lata, przebieg podwoilem. Auto sprawdzało się świetnie, była to najbogatsza wersja wyposażenia. Auto wymieniłem w 2020 na Toyote Rav 4. 2019 rok 2.5 hybryda. Żałuje wymiany, auto nie jedzie, nie wyglada, a do tego wersja uboga. Przebieg 100 tysięcy i tarcze się skończyły, hybryda oprócz iluzorycznych oszczędności paliwa nie oszczędza paliwa, pali 2-3 litry wiece niż Mazda... auto prowadzi się niczym wóz drabiniasty, wynosi z zakrętów, jest toporny i mało komfortowy. Zła wymiana, chyba wrócę do Mazdy
4,7
~Konrad P.
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
Moją Mazdę CX-5 będę porównywał do posiadanych przeze mnie wcześniejszych samochodów tj. Toyoty Avensis (rok 2001) oraz Renault Laguna (rok 2010). Oczywiście zarówno Toyota jak i Renault nie były SUV-ami ale myślę, że standard podobny. Mazdą CX-5 na pewno nie przejadę w 1 godz. z Zakopanego na Hel (jeszcze ciągnąć przyczepę) ale dojeżdżając do celu nie czuje się zmęczenia i chce się jechać dalej (z powrotem). Wygoda i standard podróżowania jest fantastyczny. Auto wyróżnia się spośród innych piękną sylwetką. Samochodem zrobiłem jak do tej pory 8,5 tys. km. Tak mniej więcej połowa w mieście a połowa po autostradach. Zaskoczony jestem bardzo niskim spalaniem, jadąc ze średnią prędkością ok. 80 km/h (po drogach poza autostradowych oczywiście) średnie zużycie paliwa wychodzi poniżej 6l/100km. Na autostradzie średnie zużycie przy prędkości 140 km/h poniżej 7,5l/100km. To mniej niż w moich poprzednich samochodach.

Raporty spalania Mazda CX-5

Liczba raportów: 227
Średnie spalanie dla Mazda CX-5
7,7 – 9,0
l/100 km
6,9 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
Trasa 1200km z Holandii do Gdyni, 2 osoby, auto maksymalnie załadowane. Chciałem sprawdzić ile przejadę od momentu sygnalizacji "uzupełnij paliwo" bo nigdze takiej informacji nie mogłem znaleźć. W razie czego miałem 5l w karnistrze. Sygnalizacja zapaliła się na 70km przed stacją beznzynową, którą wstępnie zaplanowałem jadąc autostradą przez Niemcy. Tempomat ustawiny na 140 i tak zostawiłem. Dojechałem. Zatankowałem 51 litrów czyli w baku 1 się ostał. Myślę, że od momentu włączenia się sygnalizacji uzupełnienia paliwa i zwolnieniu do 90 można by jeszcze około 100km na rezerwie przejaechać. Pozdrwiam użytkowników CX-5.
7,8
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Mazda CX-5 I
Mazda CX-5 GT 2013r 2.0 automat napęd przód (to ważne bo 4x4 palą z 1-1,5l więcej), koła 19", jak na gabaryty auta spalanie rewelacyjne. Jazda stałą prędkością 100km/h drogi krajowe bez klimy 2 osoby 5,8L/100 ! Miasto krótkie dystanse 2-5 km lato 9L, zima 10L.
8,8
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Mazda CX-5 II
Średnie zużycie paliwa na poziomie 9,2-9,3 - 50% drogi szybkiego ruchu 140 na tempomacie/ 50% miasto. Jeżeli ktoś planuje użytkować tylko w mieście wielkości Wrocławia, poranne i popołudniowe korki 11-12 l. Najniższa jaka uzyskałem to 6,2! na tempomacie z Kudowy do Wrocławia - cała droga bez wyprzedzania do max 95km/h.

Usterki Mazda CX-5

Liczba wpisów: 18
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II 2.0 SKY-G 165KM 121kW od 2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Problem rozwiązany
4 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II 2.5 SKY-G 194KM 143kW od 2017
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Tarcze hamulcowe i klocki przód
  • Mazda CX-5 II 2.0 SKY-G 165KM 121kW od 2017
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Tarcze i klocki hamulcowe do wymiany przy przebiegu 36tys z klocków przednich zostało 2mm tarcze z 28mm fabrycznych mają 26,6mm co zdaniem serwisu kwalifikuje je do wymiany. Nie wiem z czego są robione ale 36tys na tarcze to jakaś parodia klocki ok może być autem jeździ żona ale tarcze powinny wytrzymać przynajmniej 2 komplety klocków a nie wymianęprzy takim przebiegu. Dodam że koszt tarcze i klocki w ASO 2000zł
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
5,0
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda CX-5 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 26 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Witam. Posiadam instalację gazową firmy BRC i jestem z niej bardzo zadowolony. Przejechałem około 2500 km i mogę podzielić się z wami informacjami na temat spalania. Na trasie przy prędkości 150 km/h z włączonym tempomatem spala 10 l LPG i 1,5 l PB95 natomiast w mieście do 10 l LPG i ok. 2,5 l PB95. To są skrajne wartości odnośnie spalania benzyny i w cyklu mieszanym jest to...
5,0
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda CX-5 I
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 21 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Z informacji jakie uzyskałem przed montażem instalacji STAG wynikało,że spalanie benzyny będzie maksymalnie na poziomie 05l PB na każdy cylinder = 2l PB na każde przejechane 100km. Tymczasem okazuje się,że spalanie w mieście wynosi 4.5l/100km + 9 litrów LPG co czyni inwestycję b.średnio opłacalną.Nadmieniam,że spalanie PB w mieście oscyluje na poziomie 11l/100km. W trasie...
5,0
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 65 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja bez problemowa , nigdy nie spotkała mnie żadna awaria, silnik pracuje idealnie . Spalanie o litr większe jak benzyny . Wszystko zasługa włoskiej marki Landi Renzo .
Mazda CX-5