Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 II SUV

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Druga generacja Mazdy CX-5 zadebiutowała na rynku w roku 2017. Auto prezentuje pod każdym względem nieznaczną ewolucję rozwiązań modelu I generacji. CX-5 II, według panującej w Mazdzie koncepcji „Kodo – Soul of Motion”, poprawiono stylistycznie (największe zmiany dotyczą przedniego pasu samochodu). Rozmiary auta tylko nieznacznie się powiększyły. Pod względem konstrukcyjnym bazą modelu jest jego poprzednik – powstał na tej samej platformie podłogowej Mazda Skyactiv platform, tak jak Mazda 3 i Mazda 6. Hasłem twórców Mazdy CX-5 drugiej generacji było „Jinba-Ittai”, odnoszące się do jedności kierowcy i samochodu.

 

Europejska premiera zupełnie nowej Mazdy CX-5 odbyła się podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Ten model jest wyrafinowaną odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów - prezentuje jakość na najwyższym poziomie.

Premierze Nowej Mazdy CX-5, zaprojektowanej w duchu Jinba-Ittai, towarzyszy hasło Drive Together, podkreślające jedność kierowcy z samochodem, które znajduje odzwierciedlenie w zharmonizowanym i ergonomicznym wnętrzu, za sprawą którego  kierowca może oddać się przyjemności z prowadzenia.

 W odniesieniu do projektu nadwozia, Mazda postawiła na minimalizm i czystość formy, upraszczając linię KODO pierwszej generacji modelu. Masywna sylwetka nowej generacji CX-5 wyróżnia się szerszym rozstawem kół, bardziej pochylonymi przednimi słupkami oraz niżej poprowadzoną linią dachu i bocznego przewężenia. Nowa stylistyka znajduje swoje wyraźne odbicie w projekcie przestronnego wnętrza, który oparto na eleganckich acz niezwykle wyrazistych poziomych liniach, biorących swój początek przy kierownicy i naturalnie „rozchodzących” się po całej kabinie.

czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz

Mazda CX-5 II SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12 m
Promień skrętu 6 m
Długość 4550 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2115 mm
Wysokość 1675 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Zwis przedni 950 mm
Zwis tylny 900 mm
Prześwit 192 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1620 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 506 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny Mazda CX-5 II SUV

Liczba ocen: 108
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~Adamo
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Jestem posiadaczem Mazdy CX-5 od ponad roku. Obsługa samochodu częściej rozczarowuje niż zachwyca. Jeśli ktoś przesiadł się z samochodu z turbiną na silnik wolnossący może mieć traumatyczne wspomnienia z eksploatacji CX-5. 2500 cm3 i 194 KM mocy w ogóle nie przekłada się na osiągi. Samochód w czasie przyspieszania wyje, mnóstwo pali a przyrost prędkości jest znikomy. Strasznie irytująca jest obsługa wbudowanego radia gdzie ekran dotykowy po ruszeniu auta przestaje być dotykowy w trosce o bezpieczeństwo, korzystanie z Android Car (samo jego uruchomienie) jest na tyle zagmatwane że prędzej odechce się z niego korzystać, otwieranie bagażnika z przycisku również skomplikowano do granic możliwości. Aktywny tempomat w moim przypadku zachowuje się jak jakieś prototypowe rozwiązanie a nie dopracowany system - podczas wyprzedzania lewym pasem dużych aut na autostradzie radar "kątem oka" widzi auta jadące prawym pasem i zwalnia !!! zmniejszenie zasięgu radaru do minimum nic nie daje - i nie jest to tylko moje spostrzeżenie. Jadąc na aktywnym tempomacie po dwóch, trzech minutach radar przestaje "obserwować" drogę przed sobą, samochód przyspiesza pomimo tego że przede mną jedzie inny samochód i cudem uniknąłem kolizji z powodu "inteligentnych systemów Mazdy ". Silnik i skrzynia biegów zachowują się jak u konkurencji, natomiast skuteczność hamowania w porównaniu do innych eksploatowanych przeze mnie aut jest znacznie znacznie gorsza. Największym plusem jest jej wygląd zewnętrzny. Generalnie auto można porównać do ładnej blondynki która wyglądem imponuje ale już tym co ma w sobie rozczarowuje.
5,0
~zachwyconyl
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Wpisuję ponowną opinię po 54latach użytkowania i 56 tys. km przebiegu (pierwsza opinia była po roku eksploatacji). Samochód jest świetny i Mazda CX-5 była najlepszym wyborem dla mnie. Po czterech latach bez zmian w ocenie samochodu - jestem bardzo zadowolony. Nie mam do czego się "przyczepić". Wszystko działa jak w nowym egzemplarzu, żadnych usterek. Nawet elektronika nie zawiesza się w ogóle. Samochód jest uniwersalny do codziennego przemieszczania jak i na dłuższe wyjazdy. Bagażnik wystarczający dla 2-3 osób (podłoga w bagażniku obniżona bo zamiast koła zapasowego jest zestaw naprawczy, z którego jeszcze nie korzystałem). Na samochodzie w zasadzie nie widać oznak zużycia, zarówno wewnątrz, jak i wewnątrz. A to świadczy o dobrej jakości materiałów i wykonania. Miałem wcześniej dużo samochodów, więc mam porównanie.
5,0
~Marcinek
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Dodawałem już komentarz gdy auto miało znacznie mniejszy przebieg. Po przejechaniu już sporej ilości kilometrów mogę dodać nowe spostrzeżenia. Do pozytywnych uwag na pewno należy dodać średnie spalanie na poziomie 6.8 l. utrzymujące się już w okresie wielu tysięcy km. Szacunkowo 50% to jazda podmiejska, 30 % miasto, 20% drogi szybkiego ruchu i autostrady. Potwierdzam niezły komfort jazdy, dynamikę i niewielki hałas przy dużych prędkościach. W długich trasach auto nie męczy. Z tyłu miejsca dużo, jeszcze nikt nie narzekał nawet w trasie. Właściwości jezdne, zawieszenie bardzo dobre

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 21
P2662
  • Mazda CX-5 II
  • silnik
  • 140 tys. km
W aucie pojawią się i znika kontrolka kontroli silnika. Kod błędu to P2662. Gdy kontrolka się zapali auto włącza tryb awaryjny i nie rozpędzi się powyżej 100kmh, nie ma mocy. Na trasie400 km wypluło cały płyń z chłodnicy do zbiorniczka. Prawdopodobnie w chłodnicy zbierają się spaliny. Mechanik nie ma pojęcia czy to uszczelka pod głowicą czy klapka za 1 turbina, czy sensor po prostu. Jesteśmy na urlopie i nie pasuje nam tygodniowa naprawa. Auto to mazda cx5 silnik 2.2 Rocznik 2014, dwie turbiny, diesel.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Problem rozwiązany
4 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Mazda CX-5 II SUV