Szukaj

Informacje o Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv 328KM 241kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 2488 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 328 KM (241 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 2700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 100 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Sławek
Mazda CX-60
SUV 2.5 e-Skyactiv 328KM 241kW
Samochód pomimo tego, że hybrydowy plugin, to sprawuje się świetnie. Nie mam gdzie go ładować, więc używam jak zwykłęgo benzyniaka. Byłem sceptycznie nastawiony do tego napędu ale przekonał mnie sprzedawca i miał rację. Silnik daje radę. Najbardziej mi się podoba możliwość zdalnego schłodzenia samochodu w lato tylko trzeba mieć trochę naładowanej baterii :( Czytałem wcześniej opinie o 60 i byłem przerażony, że stuka puka i inne dziwne rzeczy. to są rzeczy wyssane z palca - przynajmniej u mnie nic takiego się nie dzieje. zwieszenie mogło by być lepsze i za to minus jedna gwiazdka ale w całości auto jest super. czarna jest najładniejsza!
4,4
~Andrzej N.
Mazda CX-60
SUV 2.5 e-Skyactiv 328KM 241kW
Ci co nażekają na temat usterek to przesadzają , każda marka i model na jakieś dolegliwości. Moim zdaniem samochód jest w całokształcie jest na 4/5 . Jedyny minus to amortyzacja zawieszenia , ogólnie jest twardy i dziwnie tył amortyzuje , ale to na plus prowadzenia. Co do hałasu mogło być lepiej jak by szyby boczne były akustyczne i tył był by lepiej wyciszony. Moim zdaniem głośno robi się po 150km/h Podsumowanie duży , fajna stylistyka , łatwa i tradycyjne w opsłudze systemy i przyciski (tablety w samochodach to wielki błąd, są nie przyjazne dla prawdziwych kierowców) Polecam CX60
2,4
~Jarosław
Mazda CX-60
SUV 2.5 e-Skyactiv 328KM 241kW
Samochód gdyby nie wady fabryczne mógłby zadowolić wielu użytkowników ale bez fajerwerków. Klasa premium - można zapomnieć. Przy zakupie kierowałem się opiniami tak zwanych fachowców teraz widzę że, to był błąd. Działanie poszczególnych mechanizmów to nie nawet średnia półka, hałas poniżej średniej - jazda na silniku elektrycznym - na zewnątrz cicho w kabinie buczy. To nie jest auto za 300 tyś. Najgorsze jest to że, serwis nie radzi sobie z poprawkami, a ja tracę czas i na dodatek po ostatniej wizycie jest gorzej. Od pół roku jeżdżę samochodem i za każdym razem jak wsiadam myślę pozytywnie jakie ładne auto, po chwili żałuję zakupu.

Usterki Mazda CX-60

Liczba wpisów: 6
Awaria akumulatora hybrydy
  • Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D 200KM 147kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 5 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Nie ładował się akumulator 12V (alert przy otwieraniu samochodu), myślałem że w trasie się doładuje , a po 600 km prawie całkiem się rozładował(alert na telefon), jechałem dalej beż i-stopa , po krótkim postoju w czasie przyspieszania uczucie szarpania i utrata mocy oraz monit usterka akumulatora hybrydy, krytyczna usterka silnika, zatrzymaj pojazd. Wezwałem mazda asistance. Przysłali po 1,5 h lawete. Auto było w tym czasie wyłączone i po uruchomieniu bo dało się go odpalić wszystkie błędy znikły. Pojechałem dalej. I tak co kilkaset km cały urlop. Już nie wzywałem asistance tylko przerwy robiłem. Po powrocie do kraju a aso wgrali nowy soft ale działo się to samo. Teraz czekam na wymianę przetwornica napięcia która rzekomo padła
Awaria silnika
  • Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D 254KM 187kW od 2022
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 5
W ciągu 2 miesięcy samochód znalazł się dwukrotnie na serwisie Mazda, z powodu przegrzania się silnika. Czas jednej naprawy to prawie 4 tygodnie. Dużym problemem jest też, że alarm o przegrzaniu silnika pojawia się na chwilę i można o przeoczyć. Dopiero jak silnik się przegrzeje całkowicie pojawia się stały alarm. Niestety Mazda nie radzi sobie z tym problemem.
1 komentarz
Awaria układu hybrydowego
  • Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv 328KM 241kW od 2022
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Po ok.2 miesiącach użytkowania samochodu,rano o 6 chcąc uruchomić samochód,pojawił mi się komunikat awaria układu hybrydowego,układu ładowania. Dalsza jazda była więc niemożliwa i natychmiast skontaktowałem się z assistance.Obecnie samochód jest w ASO.Awaria części od chłodzenia akumulatorów.Czekam jak narazie tydzień na informacje
1 komentarz
Mazda CX-60