Szukaj

Informacje o Mazda MX-30 Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Jest to pierwszy samochód elektryczny japońskiej marki. Elektryczny model MX-30 przypomina Mazdę CX-30 stworzoną na bazie modelu 3. Wnętrze wykończono materiałami przyjaznymi dla środowiska, prawdziwą skórę wyparła jej wegańską alternatywą. Do wykończenia konsoli centralnej zastosowano korek zamiast drewna czy plastiku.

Produkowany od 2020 roku
Typ silnika elektryczny
Moc silnika 145 KM (107 kW)
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Adam
SUV Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW
Mazda MX-30
Jeżdzę tym autem od dwóch miesięcy w warunkach zimowych. Auto parkuję głównie na podwórku, ostatnio często bywał mróz, a to jest bardzo istotna kwestia dla elektryków. Jeżeli chodzi o zasięg to potwierdzam statystyki, zimą jest to ok. 160 km po mieście (nie 200 czy 250), i to bez włączonej wentylacji i klimatyzacji. Przy włączeniu zasięg spada o jakieś 30%. Czy mi to przeszkadza? Jak już pokonałem w sobie tę mentalną barierę, że mogę jeździć w zasadzie do 0 km zasięgu (po spadku do zera wciąż można przejechać jakieś 15 km przy bezustannych komunikatach o pustej baterii), to nie. Ładuję auto w weekendy bo ten zasięg mi starcza na cały tydzień jeżdżenia po mieście. To tyle jeżeli chodzi o zasięg. Ale jeżeli chodzi o właściwości jezdne, wyciszenie, obsługę i całą resztę to uważam ten samochód w zasadzie za ideał. Prowadzi się wprost wspaniale, lekko, zwinnie, aż chce się tym jeździć. Odizolowanie od otoczenia jest oszołamiające. Można szeptać do kogoś w aucie jadąć 80 km/h i będzie to świetnie słyszał. Dużo wrażenie zrobiło na mnie że nie słyszałem zupełnie nic jak ktoś mówił do mnie z zewnątrz auta, jakby ruszał ustami nic nie mówiąc, musiałem otworzyć okno żeby cokolwiek usłyszeć. Samochód od 0-100% ładuje się jakieś 11.5 godziny, choć do 100% się ładować go nie powinno (najlepiej do 80%). Fotele są komfortowe, system multimedialny bardzo dobry. Zawieszenie świetnie zestrojone, wręcz płynie nad wybojami. Auto odpowiada mi również bardzo wizualnie. Kupowałem jako drugi samochód w rodzinie z zamiarem jazdy wyłącznie po mieście + weekendowe wypady do rodziny mieszkającej 50km ode mnie. Do moich potrzeb sprawdza się idealnie. Po tych dwóch miesiącach jestem samochodem po prostu zauroczony.
Mazda MX-30