Szukaj

Informacje o Mazda MX-5 III

Lata produkcji: 2005 – 2015
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz

Mazda MX-5 III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda MX-5 III

Liczba ocen: 25
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kubson
Mazda MX-5 III
Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Samochód sprawia mnóstwo frajdy i jest świetny na krótkie dystanse, do miasta. Zwinny, sprawny, ma wystarczający zasób mocy, do której z resztą z początku trzeba się przyzwyczaić. Wysoko na pedale i czule ułożone sprzęgło, wymaga praktyki. Tak samo jak z resztą z hamulcem. Mimo kontroli trakcji, z łatwością da się na 1nce wyprowadzić ją z równowagi na zakręcie, jeżeli tylko tego chcesz, a kontrola trakcji pomoże wrócić na prosty tor jazdy równie sprawnie. Będzie się Ciebie słuchać. Będzie wierną przyjaciółką, na widok której będziesz się uśmiechał. Zwraca uwagę, a jeżeli na prawdę chcesz zwrócić uwagę, to mechanizm składanego dachu już w ogóle wprawia w osłupienie. Samochód za 30 klocków a przechodnie potrafią zdjęcia robić. Nie nudzi się. Nooo chyba, że chcesz samochód, którym pojedziesz na wakacje i po 5 godzinach jazdy nie chcesz być wykończony. Jest idealna do jazdy casualowej. Jako drugie auto lub nawet trzecie. Przez dwa lata używania, nie zepsuło mi się w niej nic. Owszem, ruda wychodziła, ale tylko ze szpachlowanego przez poprzedniego właściciela nadkola, które wymieniłem, lewe jest w stanie idealnym. Niecałe dwa lata nią pojeździłem jako samochodem całosezonowym i cieszę się ze spędzonego w niej czasu. Niestety cena OC i koszty garażowania nie pozwalają mi jej zatrzymać, także wymieniam ją na bardziej dojrzałego i wygodnego sedana, ważącego dwa razy więcej (sick!).
4,9
~Facet
Mazda MX-5 III
Cabrio 2.0 i 16V 167KM 123kW
Auto doskonale spisuje się do jazdy codziennej, daje mnóstwo frajdy z jazdy i przyciąga wzrok przechodniów. Jest całkowicie niezawodne, nie ma \"typowych\" usterek. Ponadczasowy styl, sportowy wygląd, spalanie \"zwykłego\" samochodu... Co można chcieć więcej? Można mówić, mało mocy... Tu jest jej wystarczająco. Auto jest do jazdy, łatwo się nim wyprzedza, można się nieźle zabawić za sprawą tylnego napędu. I proszę nie bać się zimy, jazda tym czymś to czysta przyjemność i nie jest wcale trudna - chodź przyznam, że tego się obawiałem najbardziej. Miałem też od nowości Skodę Octavię II, to jest całkiem inny samochód który nawet jako nowy musiał dość często pojawiać się na naprawach gwarancyjnych. Jak ktoś nie lubi naprawiać samochodu ani spędzać godzin w serwisie MX-5 jest stworzona dla niego.
3,7
~chebum
Mazda MX-5 III
Cabrio Facelifting 2.0 MZR 160KM 118kW
Opinią dotyczy wersji poliftowej z 5b manualem Nawet w 2021 wygląda fajnie. Bardzo przyjemnie się jeździ bez dachu nawet w dużym mieście. Fajny samochód do krótkich przejazdów w weekend. Absolutnie nie nadaje się do jazdy autostradowej. Bardzo drogi w obsłudze.
Średnie spalanie dla Mazda MX-5 III
7,7 – 9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Mazda MX-5 III
Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Gdy ją cisnę mocniej, jeżdżę dynamicznie, wtedy spokojnie w mieście osiąga 10l/100km, jednak ciężko jest przekroczyć 11l. Na trasie najlepiej się sprawdza na ładnych drogach głównych, ale nie autostradach - brak 6 biegu daje się we znaki spalaniu przy prędkościach 120kmh+. Jako, iż jest to wóz sportowy, większość biegów ma ustawionych nisko, bo silnik lubi wysokie obroty (jak chce się osiagnąć pełny moment), dlatego optimum jeżeli chodzi o spalanie to byłoby 70-80kmh na 5tce, wtedy mozna spokojnie zejść do 7l/100km z rozsądnym przyśpieszaniem i bez żadnego dławienia się silnika (bez schodzenia poniżej 1,5tys obrotów)
10,0
Mazda MX-5 III
Cabrio Facelifting 2.0 MZR 160KM 118kW
jezdze ponad trzy lata od nowosci. salonowa kupiona w USA. eksploatacja glownie na autostradach miejskich w Chicago, dojazdy do pracy (troche korkow ale i dosc szybka dynamiczna plynna jazda z predkoscia ok 120 a140 km/h (65-80 mph). przejechalem 22k mil (ok 35200 km) i poza wymianami oleju, platow wycieraczek, filtra powietrza, oraz nowego dachu (robilo ubezpieczenie bo w zaparkowanym na ulich pojezdzie ktos zrobil dziure wbijajac ostry przedmiot). srednie spalanie to 22.9 galona tak wiec oszczednie nie jest ale nie o to chodzi
9,4
Mazda MX-5 III
Cabrio 2.0 i 16V 167KM 123kW
Powiedzmy sobie szczerze, to auto sportowe, co ma swoje konsekwencje. Duże hamulce, świetna sprawa, ale opony na felgi 16 są o połowę droższe od taki samych, ale na felgi 15. Ubezpieczenie, AC i OC to okolice 3000zł rocznie. Części nie wiem ile kosztują, ale na pewno nie należą do najtańszych. Za to spalanie jest całkiem przyzwoite, realnie przy w miarę dynamicznej jeździe można spokojnie zejść poniże 9 litrów, a przy delikatnej jeździe na trasie, realny jest 7,5 litrów. Mimo wszystko, uważam, że jest dobrze, ostatecznie jak ktoś kupuje tego typu auto to wie, co robi i na co się decyduje (a przynajmniej wiedzieć powinien).
Mazda MX-5 III