Szukaj

Informacje o Mazda MX-5

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz

Mazda MX-5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Mazda MX-5

Cena od: 98 900 PLN

Oceny Mazda MX-5

Liczba ocen: 88
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(99%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Wyrewolwerowany Kaloryfer
Fastback RF 2.0 SKY-G I-ELOOP 160KM 118kW
Mazda MX-5 IV
To nie jest samochód dla każdego. To jest Miata. Cięzko porównywać to auto do czegokolwiek aktualnie dostępnego na rynku (ok, poza bratem bliźniakiem od FCA), bo nie ma konkurencji. Reszta jest albo droższa (Porsche 718), albo cięższa (Mercedes SLC), albo jest coupe (GT86). Dlatego nie ma co oceniać tego samochodu jako po prostu kolejnego auta, ale jako Miatę. A tu mamy 100 procent Miaty w Miacie. Dlatego o ile oceny poszczególnych aspektów/podzespołów są względem wyimaginowanej sytuacji idealnej, o tyle ocena całościowa jest jedyna możliwa - to jest Miata pełną gębą. Samochód, który pokochasz po pierwszej przejażdżce, albo popukasz się w głowę, stwierdzisz, że nie rozumiesz jak można w coś takiego wsiadać, wysiądziesz i nigdy nie wrócisz. Ale należysz do tych, którzy kochają Miaty, nie będziesz zawiedziony.
4,5
~TG 2560 ..Lagarto
Cabrio 1.8 16V 146KM 107kW
Mazda MX-5 II
Autko po modyfikacjach 220 ps i 260nm.To nie jest samochod...to rasowy mx5 roadster.Swietna zabawka ,niezawodny przyjaciel "kretych" podrozy. Im ich wiecej na Twojej drodze tym lepiej...Zakrety juz na seryjnym zawieszeniu swietnie polyka.A jesli nawet "zdarzy mu sie pojsc bokiem " -to latwo mozna to kontrolowac .Silnik i skrzynia kocha redukowanie ....Wlasciwie zadbany oraz bewypadkowy daje zawsze przyjemnosc z jazdy.Wsiadanie i wysiadanie to najwiekszy minus.Lecz kiedy juz siedzisz i wbijesz jedynke a potem dwojeczke a do tego swieci sloneczko to nie chce sie juz wysiadac...Koniecznie nalezy dbac o stan blach,wskazane zabezpieczenie podwozia.
4,6
~Jacek S
Fastback RF 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Mazda MX-5 IV
Samochód o wielu obliczach, bulwarówka do lansowania się w kurorcie, wbrew pozorom również auto miejskie (bo małe), na weekendowe wypady za miasto, auto na tor ... . Samochód po prostu piękny (i ma na to papiery !), doskonale zaprojektowany i wykonany. Jednak nie dla wszystkich, raczej nie dla wielbicieli SUWów którzy wygodę domowego salonu chcą zabrać na drogę i nie dla osób poruszających się autostradami z miasta A do miasta B. Generalnie to samochód dla osób kochających jazdę samą w sobie, którzy chcą czuć i smakować każdy jej aspekt - moment zmiany biegów, reakcję na ruch kierownicą, balans w szybkim zakręcie, kontrolowany uślizg. Współczesne komfortowe samochody izolują kierowcę od takich doznań - przesiadka ma MX 5 to powrót do korzeni.

Raporty spalania Mazda MX-5

Liczba raportów: 109
Średnie spalanie dla Mazda MX-5
6,7 – 11,1
l/100 km
10,2 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Mazda MX-5 IV
Świetna zabawka. Auto idealnie nadaje się do miejskiej jazdy, kręte drogi. Prowadzi się wyśmienicie. Po dodaniu gazu oraz skręcenie kierownicy momentalnie zaczyna dawać o sobie znać mechanizm roznicowy. Trasa bez dachu 220km/h okrutnie głośno no ale przy tej prędkości no niestety tak będzie. Podczas jazdy z zamkniętym dachem również są dość wyczuwalne przedmuchypowietrza do środka kabiny. Auto stworzone raczej do mniejszych prędkości. Przy jeździe z butem w podłodze spalanie miasto - trasa około 12l. 1045kg i 160km robi swoje. Jest czym jechać nie zużywając przy tym cysterny paliwa. Jeśli chodzi o zawieszenie, dość sztywne jak przystało na auto o sportowym charakterze jednak dobrze radzące sobie z nierównościami. W środku niestety nie otrzymujemy komfortu, także większe osoby mogą mieć problem przy dłuższej jeździe. Problemem jest również brak schowkow, a do bagażnika możemy włożyć co najwyżej kratę piwa ;) Podsumowując auto za te pieniądze jest zdecydowanie warte uwagi o ile interesujące dla nas są głównie właściwości jezdne i stylistyczne.
10,0
Cabrio Facelifting 2.0 MZR 160KM 118kW
Mazda MX-5 III
jezdze ponad trzy lata od nowosci. salonowa kupiona w USA. eksploatacja glownie na autostradach miejskich w Chicago, dojazdy do pracy (troche korkow ale i dosc szybka dynamiczna plynna jazda z predkoscia ok 120 a140 km/h (65-80 mph). przejechalem 22k mil (ok 35200 km) i poza wymianami oleju, platow wycieraczek, filtra powietrza, oraz nowego dachu (robilo ubezpieczenie bo w zaparkowanym na ulich pojezdzie ktos zrobil dziure wbijajac ostry przedmiot). srednie spalanie to 22.9 galona tak wiec oszczednie nie jest ale nie o to chodzi
6,8
Fastback RF 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Mazda MX-5 IV
Średnia z 25k km to 7,3 przy czym 1/3 w Warszawie zazwyczaj bardzo krótkie odcinki, 2/3 trasa. Jazda dynamiczna, czasami bardzo dynamiczna. Nie zwiększam jednak niepotrzebnie spalania, np. przyśpieszając przed czerwonym światłem. Przy 160km/h spalanie ok. 9,2l. Przy 140 km/h spalanie ok. 8,4 l. Spalanie powyżej 10l możliwe chyba tylko na zimnym silniku przy odcinku do 5km i dynamicznej jeździe od świateł do świateł albo z prędkością zbliżoną do maksymalnej na trasie.
Mazda MX-5