Szukaj

Informacje o Mazda MX-5

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz

Mazda MX-5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Mazda MX-5 - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Mazda MX-5

Liczba ocen: 96
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kubson
Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Mazda MX-5 III
Samochód sprawia mnóstwo frajdy i jest świetny na krótkie dystanse, do miasta. Zwinny, sprawny, ma wystarczający zasób mocy, do której z resztą z początku trzeba się przyzwyczaić. Wysoko na pedale i czule ułożone sprzęgło, wymaga praktyki. Tak samo jak z resztą z hamulcem. Mimo kontroli trakcji, z łatwością da się na 1nce wyprowadzić ją z równowagi na zakręcie, jeżeli tylko tego chcesz, a kontrola trakcji pomoże wrócić na prosty tor jazdy równie sprawnie. Będzie się Ciebie słuchać. Będzie wierną przyjaciółką, na widok której będziesz się uśmiechał. Zwraca uwagę, a jeżeli na prawdę chcesz zwrócić uwagę, to mechanizm składanego dachu już w ogóle wprawia w osłupienie. Samochód za 30 klocków a przechodnie potrafią zdjęcia robić. Nie nudzi się. Nooo chyba, że chcesz samochód, którym pojedziesz na wakacje i po 5 godzinach jazdy nie chcesz być wykończony. Jest idealna do jazdy casualowej. Jako drugie auto lub nawet trzecie. Przez dwa lata używania, nie zepsuło mi się w niej nic. Owszem, ruda wychodziła, ale tylko ze szpachlowanego przez poprzedniego właściciela nadkola, które wymieniłem, lewe jest w stanie idealnym. Niecałe dwa lata nią pojeździłem jako samochodem całosezonowym i cieszę się ze spędzonego w niej czasu. Niestety cena OC i koszty garażowania nie pozwalają mi jej zatrzymać, także wymieniam ją na bardziej dojrzałego i wygodnego sedana, ważącego dwa razy więcej (sick!).
4,1
~Wyrewolwerowany Kaloryfer
Fastback RF 2.0 SKY-G I-ELOOP 160KM 118kW
Mazda MX-5 IV
To nie jest samochód dla każdego. To jest Miata. Cięzko porównywać to auto do czegokolwiek aktualnie dostępnego na rynku (ok, poza bratem bliźniakiem od FCA), bo nie ma konkurencji. Reszta jest albo droższa (Porsche 718), albo cięższa (Mercedes SLC), albo jest coupe (GT86). Dlatego nie ma co oceniać tego samochodu jako po prostu kolejnego auta, ale jako Miatę. A tu mamy 100 procent Miaty w Miacie. Dlatego o ile oceny poszczególnych aspektów/podzespołów są względem wyimaginowanej sytuacji idealnej, o tyle ocena całościowa jest jedyna możliwa - to jest Miata pełną gębą. Samochód, który pokochasz po pierwszej przejażdżce, albo popukasz się w głowę, stwierdzisz, że nie rozumiesz jak można w coś takiego wsiadać, wysiądziesz i nigdy nie wrócisz. Ale należysz do tych, którzy kochają Miaty, nie będziesz zawiedziony.
4,5
~TG 2560 ..Lagarto
Cabrio 1.8 16V 146KM 107kW
Mazda MX-5 II
Autko po modyfikacjach 220 ps i 260nm.To nie jest samochod...to rasowy mx5 roadster.Swietna zabawka ,niezawodny przyjaciel "kretych" podrozy. Im ich wiecej na Twojej drodze tym lepiej...Zakrety juz na seryjnym zawieszeniu swietnie polyka.A jesli nawet "zdarzy mu sie pojsc bokiem " -to latwo mozna to kontrolowac .Silnik i skrzynia kocha redukowanie ....Wlasciwie zadbany oraz bewypadkowy daje zawsze przyjemnosc z jazdy.Wsiadanie i wysiadanie to najwiekszy minus.Lecz kiedy juz siedzisz i wbijesz jedynke a potem dwojeczke a do tego swieci sloneczko to nie chce sie juz wysiadac...Koniecznie nalezy dbac o stan blach,wskazane zabezpieczenie podwozia.

Raporty spalania Mazda MX-5

Liczba raportów: 121
Średnie spalanie dla Mazda MX-5
6,7 – 11,1
l/100 km
10,2 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Mazda MX-5 III
Gdy ją cisnę mocniej, jeżdżę dynamicznie, wtedy spokojnie w mieście osiąga 10l/100km, jednak ciężko jest przekroczyć 11l. Na trasie najlepiej się sprawdza na ładnych drogach głównych, ale nie autostradach - brak 6 biegu daje się we znaki spalaniu przy prędkościach 120kmh+. Jako, iż jest to wóz sportowy, większość biegów ma ustawionych nisko, bo silnik lubi wysokie obroty (jak chce się osiagnąć pełny moment), dlatego optimum jeżeli chodzi o spalanie to byłoby 70-80kmh na 5tce, wtedy mozna spokojnie zejść do 7l/100km z rozsądnym przyśpieszaniem i bez żadnego dławienia się silnika (bez schodzenia poniżej 1,5tys obrotów)
6,9
Fastback RF Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Mazda MX-5 IV
Mam auto od pół roku, zrobiłem ok 7000km, jeżdżę nim 75% trasa 25% miasto. W drodze do pracy (30-40km drogi międzymiastowej) z reguły ok. 7l/100km (od czasu do czasu pocisnę do odcięcia, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, pomiędzy wyprzedzeniami raczej spokojnie na 6 biegu ok. 100km/h). Autostrada z prędkościami ok 160km/h spalanie 8,5-9l/100km. Raz wracałem z pracy jak dziadek, żeby zobaczyć jak nisko uda mi się zejść, wyszło 5,8l/100km przy stałej prędkości ok. 80-90km/h, bez wyprzedzania. Gdyby taką dziadkowatą trasę wydłużyć i wypłaszczyć, myślę że dałoby się zejść do 5l/100km. Przy jeździe tylko po mieście spali ok 8l/100km, jeszcze nie miałem takiego cyklu, ale mniej więcej widzę ile pokazują odczyty chwilowe. Na całym baku jeszcze nie przekroczyłem spalania 7,8l/100km. Uwaga na częste wizyty na stacji - bak zdaje się nie mieć nawet 40l, z reguły tankuję do pełna jakieś 35l, wystarcza mi to na tydzień, czasami mniej. Ogólnie przy tej mocy bardzo przyjemne spalanie, zasługa małej masy.
8,7
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Mazda MX-5 IV
Świetna zabawka. Auto idealnie nadaje się do miejskiej jazdy, kręte drogi. Prowadzi się wyśmienicie. Po dodaniu gazu oraz skręcenie kierownicy momentalnie zaczyna dawać o sobie znać mechanizm roznicowy. Trasa bez dachu 220km/h okrutnie głośno no ale przy tej prędkości no niestety tak będzie. Podczas jazdy z zamkniętym dachem również są dość wyczuwalne przedmuchypowietrza do środka kabiny. Auto stworzone raczej do mniejszych prędkości. Przy jeździe z butem w podłodze spalanie miasto - trasa około 12l. 1045kg i 160km robi swoje. Jest czym jechać nie zużywając przy tym cysterny paliwa. Jeśli chodzi o zawieszenie, dość sztywne jak przystało na auto o sportowym charakterze jednak dobrze radzące sobie z nierównościami. W środku niestety nie otrzymujemy komfortu, także większe osoby mogą mieć problem przy dłuższej jeździe. Problemem jest również brak schowkow, a do bagażnika możemy włożyć co najwyżej kratę piwa ;) Podsumowując auto za te pieniądze jest zdecydowanie warte uwagi o ile interesujące dla nas są głównie właściwości jezdne i stylistyczne.
Mazda MX-5