Szukaj

Informacje o Mazda RX-8

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: Auta sportowe

Samochód sportowy o nadwoziu typu coupe (segment G) produkowany w latach 2003-2010. Następca modelu RX-7 i kontynuator słynnej serii RX. Podobnie jak w przypadku innych jej przedstawicieli, w RX-8 montowano silnik Wankla (silnik z tłokiem obrotowym) nazwany Renesis. W swoim czasie RX-8 był jedynym na świecie seryjnie produkowanym autem, w którym zastosowano to rozwiązanie. Koncepcyjnym pierwowzorem samochodu był prototyp o nazwie RX-01 z 1995 roku. W 2009 roku RX-8 został poddany modernizacji. Po zakończeniu produkcji modelu, japońska marka nie ogłosiła jeszcze jego sukcesora.

czytaj więcej
Powagosław

Auto, które budzi emocje. Stylistycznie bez zarzutów, z przodu przypomina nawet Corvettę. Można narzekać na zużycie paliwa, a kto kupuje sportowy samochód po to, żeby oszczędzać? Nie wystarczy, że jak na sportowca jest dość praktyczny?

~Powagosław
Luzacjusz

Że zacytuję filozofa: „Pięknem jest to, co samo przez się jest godne wyboru”. Może to i nie najtrafniejsza definicja piękna, ale tu pasuje. RX-8 jest godna wyboru. Nawet jeśli nazywa się jak jakiś cyborg z marnego filmu o kosmitach.

~Luzacjusz

Mazda RX-8 – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda RX-8

Liczba ocen: 58
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~Igor
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
Mazda RX-8
Generalnie bardzo udana konstrukcja, świetnie prowadząca się karoseria, która ma znacznie więcej miejsca niż sugeruje jej zewnętrzny wygląd. Największy plus to prowadzenie, bo samochód jeździ jak po szynach i reaguje na najmniejszy ruch kierownicą. Największy minus to zdecydowanie eksploatacja - silnik nie nadaje się do ekonomicznej jazdy i niestety nawet w mieście przy tych minimalnych 3k obrotów spali kilkanaście litrów na 100 km. Moim zdaniem najlepiej nadaje się na auto na weekend/ do zabawy na torze, gdyż w codziennej jeździe spalanie i rytuał ( rozgrzanie silnika, przepalanie na wysokich obrotach, nie gaszenie na zimnym) jest nieco uciążliwe. Koszty niektórych napraw ( np. wahacze) dosyć spore ze względu na niewielką ilość części zamiennych. Ciężko znaleźć auto w tej cenie, które będzie prowadzić się równie dobrze. P.S. jak każdy japoniec ( i oczywiście mazda) lubi złapać rudej, dlatego warto zwrócić uwagę na karoserię.
4,1
~Dziki Rex
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
Mazda RX-8
Auto bardzo delikatne i wymagające uwagi od użytkownika. Prowadzenie to prawdziwa przyjemność, zawieszenie rewelacyjne po 10 latach bez luzów czy widocznego zużycia. Praca w innym zakresie obrotów (trochę jak motocykl). Koszty umiarkowane mocno zależne od własnego zaangażowania. Paliwo tylko ze środkami czyszczącymi więc często to droższe. Spalanie "ile wlejesz tyle spali". Niestety dość wrażliwe na korozję. Bardzo praktyczne rozwiązanie wsiadania pasażerów (o dziwo się mieszczą) i ciekawe rozwiązanie do przewożenia nart. Bardzo pojemne jak na kategorię "coupe". Fatalna, psująca się zmieniarka CD. Utrzymanie czarnego w czystości graniczy z cudem.
4,0
~Biszkopt
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
Mazda RX-8
Jako prawie sportowe auto - bardzo fajny wybór. Miejsca w środku trochę jest, bagażnik całkiem spory, na wakacje w 4 osoby można pojechać. Jedynie spalanie nieadekwatne do mocy. Sprzedałem swój egzemplarz około rok temu, więc opiszę "na zimno".

Raporty spalania Mazda RX-8

Liczba raportów: 101
Średnie spalanie dla Mazda RX-8
13,5 – 16,3
l/100 km
14,7 – 19,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Coupe 1.3 Wankel 192KM 141kW
Mazda RX-8
Jeżdżę nią już dwa lata , używam jej na co dzień , spalanie w zależności od płynności jazdy , średnie z 2 lat mam 17litrów na sto , najwyższe podczas zabawy to 29l, najniższe w trasie 9 litrów , tryb autostradowy. Ogólnie te auto kupuje się dla radości z jazdy , oryginalności a nie ekonomi , mimo tego że dużo pali jest bardzo praktyczne 4 osoby mogą wygodnie podróżować i jak na tą klasę aut ma też spory bagażnik. Auto raczej mało awaryjne , zawias odporny na polskie drogi w elektronice nic się nie psuje. Jak do tej pory mimo ponad 112tysięc bez awarii silnik w dobrej kondycji
15,3
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
Mazda RX-8
No źle, spalanie 14-15l przy 230 KM i 1300-1400 kg to trochę za dużo. Oczywiście bez pałowania, bo jak się trochę pobawić, to raz mi się "udało" w zimę dojść do 23l/100 km... Rekord najmniejszego spalania do 9l/100km - autostradą nad morze, ale z 4 osobami i pełniutkim kufrem.
17,3
Coupe 1.3 Wankel 192KM 141kW
Mazda RX-8
Jeśli chodzi o samo paliwo i oleje to jest to dość wymagające auto w mieście pali więcej niż auta o podobnej mocy. Częste wymiany oleju, ale poza tym serwis jest rzadki bo w aucie nic się nie psuje i okresowo wymienia zapłon. Powyżej ponad 100tys , trzeba zmienić uszczelniacze w silniku a to już trochę kosztuje.

Mazda RX-8 - średnie ceny używanych

Sprawdź ile możesz zaoszczędzić
Mazda RX-8