Szukaj

Informacje o Mazda RX-8

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: Auta sportowe

Samochód sportowy o nadwoziu typu coupe (segment G) produkowany w latach 2003-2010. Następca modelu RX-7 i kontynuator słynnej serii RX. Podobnie jak w przypadku innych jej przedstawicieli, w RX-8 montowano silnik Wankla (silnik z tłokiem obrotowym) nazwany Renesis. W swoim czasie RX-8 był jedynym na świecie seryjnie produkowanym autem, w którym zastosowano to rozwiązanie. Koncepcyjnym pierwowzorem samochodu był prototyp o nazwie RX-01 z 1995 roku. W 2009 roku RX-8 został poddany modernizacji. Po zakończeniu produkcji modelu, japońska marka nie ogłosiła jeszcze jego sukcesora.

Powagosław

Auto, które budzi emocje. Stylistycznie bez zarzutów, z przodu przypomina nawet Corvettę. Można narzekać na zużycie paliwa, a kto kupuje sportowy samochód po to, żeby oszczędzać? Nie wystarczy, że jak na sportowca jest dość praktyczny?

~Powagosław
Luzacjusz

Że zacytuję filozofa: „Pięknem jest to, co samo przez się jest godne wyboru”. Może to i nie najtrafniejsza definicja piękna, ale tu pasuje. RX-8 jest godna wyboru. Nawet jeśli nazywa się jak jakiś cyborg z marnego filmu o kosmitach.

~Luzacjusz

Mazda RX-8 – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Mazda RX-8

Liczba ocen: 56
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Karoseria - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,1
~Dziki Rex
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
Mazda RX-8
Auto bardzo delikatne i wymagające uwagi od użytkownika. Prowadzenie to prawdziwa przyjemność, zawieszenie rewelacyjne po 10 latach bez luzów czy widocznego zużycia. Praca w innym zakresie obrotów (trochę jak motocykl). Koszty umiarkowane mocno zależne od własnego zaangażowania. Paliwo tylko ze środkami czyszczącymi więc często to droższe. Spalanie "ile wlejesz tyle spali". Niestety dość wrażliwe na korozję. Bardzo praktyczne rozwiązanie wsiadania pasażerów (o dziwo się mieszczą) i ciekawe rozwiązanie do przewożenia nart. Bardzo pojemne jak na kategorię "coupe". Fatalna, psująca się zmieniarka CD. Utrzymanie czarnego w czystości graniczy z cudem.
4,0
~Biszkopt
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
Mazda RX-8
Jako prawie sportowe auto - bardzo fajny wybór. Miejsca w środku trochę jest, bagażnik całkiem spory, na wakacje w 4 osoby można pojechać. Jedynie spalanie nieadekwatne do mocy. Sprzedałem swój egzemplarz około rok temu, więc opiszę "na zimno".
4,6
~MATi1G
Coupe 1.3 Wankel 192KM 141kW
Mazda RX-8
Świetny wygląd, wykonanie prowadzenie i wrażenia z jazdy tym autem. Ciężko jest się do czego przyczepić, w środku dużo miejsca nawet z tyłu , i bagażnik ma prawie 300L co jak na auto tej klasy pozwala spokojnie jechać na wakacje.

Raporty spalania Mazda RX-8

Liczba raportów: 99
Średnie spalanie dla Mazda RX-8
13,4 – 16,3
l/100 km
14,7 – 19,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Coupe 1.3 Wankel 192KM 141kW
Mazda RX-8
Jeżdżę nią już dwa lata , używam jej na co dzień , spalanie w zależności od płynności jazdy , średnie z 2 lat mam 17litrów na sto , najwyższe podczas zabawy to 29l, najniższe w trasie 9 litrów , tryb autostradowy. Ogólnie te auto kupuje się dla radości z jazdy , oryginalności a nie ekonomi , mimo tego że dużo pali jest bardzo praktyczne 4 osoby mogą wygodnie podróżować i jak na tą klasę aut ma też spory bagażnik. Auto raczej mało awaryjne , zawias odporny na polskie drogi w elektronice nic się nie psuje. Jak do tej pory mimo ponad 112tysięc bez awarii silnik w dobrej kondycji
15,3
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
Mazda RX-8
No źle, spalanie 14-15l przy 230 KM i 1300-1400 kg to trochę za dużo. Oczywiście bez pałowania, bo jak się trochę pobawić, to raz mi się "udało" w zimę dojść do 23l/100 km... Rekord najmniejszego spalania do 9l/100km - autostradą nad morze, ale z 4 osobami i pełniutkim kufrem.
17,3
Coupe 1.3 Wankel 192KM 141kW
Mazda RX-8
Jeśli chodzi o samo paliwo i oleje to jest to dość wymagające auto w mieście pali więcej niż auta o podobnej mocy. Częste wymiany oleju, ale poza tym serwis jest rzadki bo w aucie nic się nie psuje i okresowo wymienia zapłon. Powyżej ponad 100tys , trzeba zmienić uszczelniacze w silniku a to już trochę kosztuje.
Mazda RX-8