Szukaj

Informacje o Mercedes CLK

Lata produkcji: 1997 – 2010
Segment: Auta sportowe
Sportowe, luksusowe coupe (segment G) produkowane od 1997 roku. Jak dotąd, powstały dwie generacje tego samochodu, z których najnowsza obecna jest na rynku od 2003 roku. Pod względem konstrukcyjnym, obie bazowały na Mercedesie Klasy C (m. in. wspólna płyta podłogowa), stylistycznie natomiast bliżej im było do wyższej Klasy E. W ofercie niemieckiej marki, CLK pozycjonowany jest właśnie pomiędzy tymi modelami. Od początku dostępny jako dwudrzwiowe coupe lub kabriolet. Od 2005 roku oferowany jest w zmodernizowanej wersji.
czytaj więcej
Powagosław
Wystarczająco stylowy, byś rozpoznał w nim ducha Mercedesa, ale… tylko wystarczająco. Jest elegancki, zgrabny i całkiem dynamicznie zbudoway. Tylko, że tym razem to za mało, by się zachwycić. ~Powagosław
Luzacjusz
Solidny, fajny, estetyczny, całkiem urodziwy, gustowny i szlachetnego pochodzenia samochód. Ale dla zamożnego matuzalema. Jeśli kupiłeś CLK przed sześćdziesiątką, znaczy, że bardzo się zestarzałeś w środku. ~Luzacjusz

Mercedes CLK – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mercedes CLK

Liczba ocen: 207
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Vincent
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Taki samochód kupuje się, by się bawić jazdą i mieć z tego dużo przyjemności. Przyśpieszenie ponad przeciętne. Na światłach skrzyżowania już nie jeden był zdziwiony, że nie może mnie dogonić. To ścigacz, który ostatnio wygrał z motocyklem, którego właściciel na kolejnych czerwonych spytał co mam pod maską bo jest pod wrażeniem :) Nie jestem młodym gniewnym tylko panem w starszym wieku (55) i w końcu mogę się pościgać z tymi, którzy myślą, że mają super auta :) Już nigdy więcej innego samochodu. Szach mat dla wielu "szybkich" samochodzików.
4,2
~BK
Mercedes CLK W209
Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Samochód jest bardzo wygodny, żwawy, przyjemnie się nim jeździ i oferuje naprawdę przyzwoitą (jak na ten segment) ilość miejsca dla 4 pasażerów. Bagażnik również jest całkiem spory. O silniku nie można powiedzieć złego słowa- odpowiednio dbany jest niezawodny. Nie polecam tego motoru do jazdy tylko po mieście- w korkach przy włączonej klimatyzacji potrafi spalać 15l (wg wskazań komputera). W trasę idealny- przy 120 km/h spala w granicach 5l! Ceny części przyzwoite, nic poważnego się nie zepsuło. Dużym plusem jest też naprawdę bogate wyposażenie większości egzemplarzy i atrakcyjna cena zakupu.
4,9
~zawimk
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Dla mnie niemal idealne auto. Zasługuje na ocenę minimum 4,5/5. Sylwetka ponadczasowa, wyposażenie jak na swój wiek - komfortowe, radość z jazdy - gwarantowana, oszczędność - znakomita w zakresie eksploatacji oraz spalania - LPG STAGG (poprzednie moje A4 się chowa, bo co chwilę albo żarówki albo zawieszenie), komfort - jak dla mnie - całkiem wystarczający. Kupiłem auto 3 lata temu - tj. pod koniec 2018 r. i po 3 latach nie mam ochoty absolutnie go sprzedawać. Myślę, że jeszcze kilka lat nim pojeżdżę bo żal byłoby sprzedawać za 20 000. W tej cenie tak doskonałego auta nie kupię.

Raporty spalania Mercedes CLK

Liczba raportów: 328
Średnie spalanie dla Mercedes CLK
7,6 – 20,0
l/100 km
6,7 – 8,6
l/100 km
10,9 – 16,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Mercedes CLK W208
Coupe C208 3.2 218KM 160kW
Jeżdżąc praktycznie rok 3.2 V6 to przede wszystkim przyjemność z jazdy, wygoda ale i spalanie u mnie trasa do pracy ( +-30km w jedną stronę) średnie spalanie w wysokości 10 litrów gazu, mowa tu o jeździe w górach w zasadzie, nie tylko po płaskim. Wynik bardzo dobry, i nie była to jazda emeryta a przyjemna, a gdy trzeba było przyspieszyć to przy mocnej jeździe do 14 litrów podchodziło. Trasa 100km/h 9 litrów, na dwóch pełnych bakach gazu nad morze zajechal (+-750km) Bardzo podobnie spalanie benzyny. Jak dla mnie 10/10, polecam gorąco.
13,1
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Zacznę od tego, że pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie gazu przy oszczędnej jeździe. W miesiącu lipcu na odcinku 94,7 km (trasa z Rudy Śląskiej do Opola) auto spaliło mi 7,8 l/100 km. Zatankowałem na stacji Lotos w Rudzie Śl. na wyjeździe z miasta. Miesiąc lipiec, temp. około 25 st., ruch na drodze krajowej dosyć wzmożony - przejazd odbywał się w godzinach popołudniowo-wieczornych - około godz. 18:00. Przejazd w 2 osoby dorosłe z dużymi bagażami. Jechałem z prędkością 80-90 km/h w zasadzie prawie bez wyprzedzania, przez większą część drogi za pojazdami ciężarowymi. Starałem się operować pedałem gazu bardzo spokojnie ze względu na bagaże. Zbliżając się do Opola sprawdziłem spalanie na komputerze - i się zdziwiłem bo komputer pokazywał mi 6,7 l/100 km (mam zdjęcie na pamiątkę). Myślałem, że to pomyłka więc postanowiłem pojechać od razu na stacje i zatankować znowu do pełna. Z obliczeń wyszło, że na 100 km spalił mi 7,8 l gazu!!! Nigdy więcej nie udało mi się zejść poniżej tej wartości. Na trasie z Jeleniej Góry do Opola - trochę z górki - spalił mi około 8,9 l gazu przy bardzo oszczędnej jeździe (w tym autostradą z tempomatem nastawionym od 105-110 km/h) Jednak tym autem nie da się tak jeździć więc były to incydentalne wyniki spalania. Prowadzę kontrolę spalania na bieżąco i wiem, że średnio na trasie trzeba liczyć od około 11,4 do 12,4 l/100 km przy optymalnej niezamulającej jeździe. Warte odnotowania jest również to, że na trasie Opole-okolice Stalowej Woli z przejazdem przez A4 na odcinku Opole - Tarnów auto spaliło 12,4 l LPG na 100 km - po przeliczeniu. Na autostradzie tempomat ustawiony był na 155 Więc duże prędkości i duże obciążenie auta nie wpływają negatywnie na zwiększenie spalania. Najgorzej jest w mieście. W zimie i chłodną jesienią na krótkich odcinkach (4,5 km do pracy) auto spala średnio 14,5 l LPG na 100 km i do tego 4,5 l benzyny na rozruch. Ale to są ekstremalne warunki z uwagi na porę roku i krótki odcinek. Dodam, że auto jest na instalacji STAGG założonej w grudniu 2018 r. przy stanie 134 000 km u renomowanego gazownika w Strzelcach Opolskich. Do dziś nie miałem problemów z instalacją poza wymianą czujnika temperatury na 3 letniej gwarancji oraz chwilowymi bardzo małymi wahaniami obrotów. Poprosiłem też gazownika o zmniejszenie temp. przełączania się auta na gaz, ale nie polecam tego zabiegu bo jak się żwawiej ruszy to gaz zamarza jak się przełączy. W porównaniu z innymi autami na LPG uważam, że ten motor pracuje wyśmienicie. Przed zakupem auta dużo czytałem jaki motor w CLK jest najlepszy do LPG i wyszło, że stary motor 320 i 500 dają radę. W 350 koło zębate ma wadę materiałową - zęby się wykruszają jak u starej baby - ale tylko w pewnym zakresie numerów silnika. Więc uznałem, że najlepszym wyborem jest stary dobry silnik 3,2 V6. Moje subiektywne odczucie jest takie - szkoda, że spalanie nie mieści się w 11 l LPG jadąc "normalnie" w pojedynkę, ale ... biorąc pod uwagę całokształt - radość z jazdy, kulturę pracy, pomijalny wzrost spalania przy obciążeniu auta, niewielkie spalanie przy większych prędkościach, dobrą instalację gazową - to jest REWELACJA. Jednak wyniki spalania mogą się różnić. Trzeba znaleźć odpowiednią stację. Mieszanki gazu są różne u różnych producentów. Niektórzy sprzedają uboższą mieszankę i spalanie jest mniejsze, bo kaloryczność jest mniejsza. Gaz z innych stacji będzie generował spalanie większe, ale ze względu na większą kaloryczność będzie odczuwalna większa moc. Ja uważam, że auto ma wystarczającą moc aby mieszanka nie musiała być zbyt kaloryczna więc staram się tankować na stacji którą mam sprawdzoną i spalanie nie wychodzi zbyt wysokie. Mi odpowiada paliwo LOTOS, a próbowałem na ORLENIE, PIEPRZYKU, CIRCLE, MOYA itp. ale w różnych miejscach mogą być różni dostawcy gazu. Informacja o różnej kaloryczności gazu jest pewna - uzyskana od źródła. Podsumowując - LPG do CLK 320 jak najbardziej polecam. Informacje, które brałem przed zakupem auta się potwierdziły w ciągu 3 lat jego posiadania. Nie żałuję podjętej decyzji. Gdybym miał jeszcze raz podejmować decyzję zrobiłbym tak samo. Auto na LPG jest bezawaryjne i oszczędne - szczególnie jak często się jeździ w dalsze trasy przy większym obciążeniu. Na autostradach jest bomba. Gaz - paliwo jak każde inne. Po co przepłacać.
7,7
Mercedes CLK W208
Coupe C208 2.0 16V Kompressor 192KM 141kW
8l/100km przy spokojnej jeździe ale nie jak dziadek, przy dynamicznej jeździe i robienia wielu zakrętów bokiem 10, przy jeździe na pełnej Piz... i częstym zbliżaniu się do odciny jeszcze nigdy nie przebiłem 13l/100km (rekord spalania 7,35l na 100km) wszystkie wartości są podane do jazdy w mieście Samochód W208 CLK 2.0k 230hp (mapa + mniejsze kółko kompresora) na trasie pewnie da się zejść poniżej 6l 100km, polecam ten samochód każdemu kto chce mieć coś szybkiego i czegoś co nie zrujnuje jego budżetu, koszty utrzymania praktycznie takie same jak passata (jak nie mniejsze chodzi o zawieszenie) a seryjny silnik zniesie baardzo dużo, mój ma nastukane już prawie 500tyś i nadal nie bierze oleju :)
Mercedes CLK