Szukaj

Informacje o Mercedes CLK W209 Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Auta sportowe
Ładne coupe z dieslem? Czemu nie. Tą generację można mieć z wysokoprężnym CDI w trzech wariantach mocy i pojemności. 2.1l 150KM jest dobry, ale nie w tym aucie, 2.7l 170KM – minimum godne zainteresowania, 3.0l 224KM – zdecydowanie można go polubić. Wszystkie diesle charakteryzują się dość łagodną i cichą pracą, a ponadto rozsądnym zużyciem paliwa. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak wśród motorów benzynowych. Najmniejsze mają po około 160-170KM i powinny wystarczyć, ale w konfrontacji z dieslem 2.7CDI tradycyjnie przegrywają na stacji benzynowej. Jeśli szukacie czegoś ciekawszego, to warto zainteresować się widlastymi „szóstkami”. Ta najczęściej wybierana ma 3.2l i prawie 220KM. Aksamitny dźwięk, 7.9 sekundy do 100km/h i fajnie dobrana charakterystyka pracy świetnie komponują się z autem, a w mocniejszych wersjach dochodzących do ponad 270KM jest już tylko lepiej. Dla koneserów Mercedes przygotował coś specjalnego. Wersje 5.5AMG i 6.2AMG dysponują mocą samolotu pasażerskiego, brzmią cudownie i czynią z tym autem cuda. Kosztują krocie, ale co z tego – jak kogoś stać, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Wystarczająco stylowy, byś rozpoznał w nim ducha Mercedesa, ale… tylko wystarczająco. Jest elegancki, zgrabny i całkiem dynamicznie zbudoway. Tylko, że tym razem to za mało, by się zachwycić. ~Powagosław
Luzacjusz
Solidny, fajny, estetyczny, całkiem urodziwy, gustowny i szlachetnego pochodzenia samochód. Ale dla zamożnego matuzalema. Jeśli kupiłeś CLK przed sześćdziesiątką, znaczy, że bardzo się zestarzałeś w środku. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 3199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 3000-4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 18
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89,9 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Vincent
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Taki samochód kupuje się, by się bawić jazdą i mieć z tego dużo przyjemności. Przyśpieszenie ponad przeciętne. Na światłach skrzyżowania już nie jeden był zdziwiony, że nie może mnie dogonić. To ścigacz, który ostatnio wygrał z motocyklem, którego właściciel na kolejnych czerwonych spytał co mam pod maską bo jest pod wrażeniem :) Nie jestem młodym gniewnym tylko panem w starszym wieku (55) i w końcu mogę się pościgać z tymi, którzy myślą, że mają super auta :) Już nigdy więcej innego samochodu. Szach mat dla wielu "szybkich" samochodzików.
4,9
~zawimk
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Dla mnie niemal idealne auto. Zasługuje na ocenę minimum 4,5/5. Sylwetka ponadczasowa, wyposażenie jak na swój wiek - komfortowe, radość z jazdy - gwarantowana, oszczędność - znakomita w zakresie eksploatacji oraz spalania - LPG STAGG (poprzednie moje A4 się chowa, bo co chwilę albo żarówki albo zawieszenie), komfort - jak dla mnie - całkiem wystarczający. Kupiłem auto 3 lata temu - tj. pod koniec 2018 r. i po 3 latach nie mam ochoty absolutnie go sprzedawać. Myślę, że jeszcze kilka lat nim pojeżdżę bo żal byłoby sprzedawać za 20 000. W tej cenie tak doskonałego auta nie kupię.
3,9
~mlonas
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Zacznę od kwestii wizualnej. W srebrnym lakierze ładnie auto się prezentuje. Osobiście tylne lampy okleiłem delikatnie ściemniającą folią żeby bardziej kontrastowały i nadało mu to bardziej zadziornego wyglądu. Drażnią mnie te plastikowe klosze z przodu, które matowieją i żółknął, ale dbając odpowiednio są cały czas przejrzyste. W zimę czasami zdarzyło się, że szyby zamarzły w uszczelkach i miałem problem z dostaniem się do auta. Przy braku garażu odmrażacz obowiązkowy. W środku drażni mnie niemiłosiernie jeden uchwyt na napój i to bliżej pasażera niż kierowcy, ale w boczku drzwi mieści się nieduża butelka. Ogólnie w środku miejsca jest wystarczająco, z tyłu również. Dla pasażerów z tyłu nie było chyba przemyślane przez nich otwieranie sobie drzwi od środka, bo klamka jest przy desce rozdzielczej, a między fotelem a drzwiami nie ma miejsca żeby sobie otworzyć. Z opinii kolegi z tyłu jest więcej miejsca niż w E46 Coupe. Fotele są wygodne, choć trochę twarde. Bagażnik jest dosyć spory i pojemny. Spokojnie można na niedługi wyjazd pojechać w 4 osoby. Prowadzenie. Nie czuć w nim absolutnie prędkości. Czy to 40 czy 140 jest tak samo cicho w środku, choć przy wyższych prędkościach szczelina między bocznymi szybami trochę świszczy. Radio adekwatnie do prędkości zwiększa swoją głośność. Kierownica chodzi trochę opornie, ale dobrze komponuje się z ogólną charakterystyką sztywnego auta i prowadzi się bardzo pewnie, choć na szybszych zakrętach czuć jego wagę i sprawia wrażenie trochę takiego "kluchowatego". Nie ma problemów z wyprzedzaniem, dzieje się to w mgnieniu oka i bardziej jego moc czuć w trasie niż w mieście. Silnik jest wrażliwy na dodatkową wagę i przy 4 osobach i pełnym bagażniku auto się męczyło, ale w raz żwawo nabierał prędkości. Przy obciążeniu, włączonej klimatyzacji, prędkości 120-140 spalanie ok 13 litrów. W pojedynkę na gorszych trasach, gdzie prędkości góra 100 wg. komputera pali 8-9 litrów. Przy takim silniku to absurdalna bzdura licytować się na ilość spalanego paliwa, bo po prostu wypije tyle ile się mu zaleje. Mi w mieście wychodzi 18 litrów gdy jeżdżę przez centrum(korki, światła itp.), bardziej okrężnymi i płynnymi trasami schodzi do ok 13. Warto wspomnieć, bo ja o tym nigdzie nie wyczytałem przed zakupem, że silnik ma po dwie świece na cylinder, co przy instalacji gazowej zwiększa koszty eksploatacji samochodu. 2 razy częściej dosyć spory wydatek na wymianę świec. Instalacja nie stwarza mu żadnych problemów. Ceny części są porównywalne do mojego poprzedniego Volvo, choć samo zawieszenie nie lubi za bardzo naszych polskich dróg. Mimo iż mój CLK to biedna wersja bez podgrzewanych siedzeń i innych udogodnień (jedynie tempomat, navi i AUX) jestem zadowolony z zakupu. Gdybym miał drugi raz kupić go to tylko z V8 i bogatszym wyposażeniem
Średnie spalanie dla Mercedes CLK W209 Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW 2002-2005
11,0
l/100 km
12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,1
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Zacznę od tego, że pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie gazu przy oszczędnej jeździe. W miesiącu lipcu na odcinku 94,7 km (trasa z Rudy Śląskiej do Opola) auto spaliło mi 7,8 l/100 km. Zatankowałem na stacji Lotos w Rudzie Śl. na wyjeździe z miasta. Miesiąc lipiec, temp. około 25 st., ruch na drodze krajowej dosyć wzmożony - przejazd odbywał się w godzinach popołudniowo-wieczornych - około godz. 18:00. Przejazd w 2 osoby dorosłe z dużymi bagażami. Jechałem z prędkością 80-90 km/h w zasadzie prawie bez wyprzedzania, przez większą część drogi za pojazdami ciężarowymi. Starałem się operować pedałem gazu bardzo spokojnie ze względu na bagaże. Zbliżając się do Opola sprawdziłem spalanie na komputerze - i się zdziwiłem bo komputer pokazywał mi 6,7 l/100 km (mam zdjęcie na pamiątkę). Myślałem, że to pomyłka więc postanowiłem pojechać od razu na stacje i zatankować znowu do pełna. Z obliczeń wyszło, że na 100 km spalił mi 7,8 l gazu!!! Nigdy więcej nie udało mi się zejść poniżej tej wartości. Na trasie z Jeleniej Góry do Opola - trochę z górki - spalił mi około 8,9 l gazu przy bardzo oszczędnej jeździe (w tym autostradą z tempomatem nastawionym od 105-110 km/h) Jednak tym autem nie da się tak jeździć więc były to incydentalne wyniki spalania. Prowadzę kontrolę spalania na bieżąco i wiem, że średnio na trasie trzeba liczyć od około 11,4 do 12,4 l/100 km przy optymalnej niezamulającej jeździe. Warte odnotowania jest również to, że na trasie Opole-okolice Stalowej Woli z przejazdem przez A4 na odcinku Opole - Tarnów auto spaliło 12,4 l LPG na 100 km - po przeliczeniu. Na autostradzie tempomat ustawiony był na 155 Więc duże prędkości i duże obciążenie auta nie wpływają negatywnie na zwiększenie spalania. Najgorzej jest w mieście. W zimie i chłodną jesienią na krótkich odcinkach (4,5 km do pracy) auto spala średnio 14,5 l LPG na 100 km i do tego 4,5 l benzyny na rozruch. Ale to są ekstremalne warunki z uwagi na porę roku i krótki odcinek. Dodam, że auto jest na instalacji STAGG założonej w grudniu 2018 r. przy stanie 134 000 km u renomowanego gazownika w Strzelcach Opolskich. Do dziś nie miałem problemów z instalacją poza wymianą czujnika temperatury na 3 letniej gwarancji oraz chwilowymi bardzo małymi wahaniami obrotów. Poprosiłem też gazownika o zmniejszenie temp. przełączania się auta na gaz, ale nie polecam tego zabiegu bo jak się żwawiej ruszy to gaz zamarza jak się przełączy. W porównaniu z innymi autami na LPG uważam, że ten motor pracuje wyśmienicie. Przed zakupem auta dużo czytałem jaki motor w CLK jest najlepszy do LPG i wyszło, że stary motor 320 i 500 dają radę. W 350 koło zębate ma wadę materiałową - zęby się wykruszają jak u starej baby - ale tylko w pewnym zakresie numerów silnika. Więc uznałem, że najlepszym wyborem jest stary dobry silnik 3,2 V6. Moje subiektywne odczucie jest takie - szkoda, że spalanie nie mieści się w 11 l LPG jadąc "normalnie" w pojedynkę, ale ... biorąc pod uwagę całokształt - radość z jazdy, kulturę pracy, pomijalny wzrost spalania przy obciążeniu auta, niewielkie spalanie przy większych prędkościach, dobrą instalację gazową - to jest REWELACJA. Jednak wyniki spalania mogą się różnić. Trzeba znaleźć odpowiednią stację. Mieszanki gazu są różne u różnych producentów. Niektórzy sprzedają uboższą mieszankę i spalanie jest mniejsze, bo kaloryczność jest mniejsza. Gaz z innych stacji będzie generował spalanie większe, ale ze względu na większą kaloryczność będzie odczuwalna większa moc. Ja uważam, że auto ma wystarczającą moc aby mieszanka nie musiała być zbyt kaloryczna więc staram się tankować na stacji którą mam sprawdzoną i spalanie nie wychodzi zbyt wysokie. Mi odpowiada paliwo LOTOS, a próbowałem na ORLENIE, PIEPRZYKU, CIRCLE, MOYA itp. ale w różnych miejscach mogą być różni dostawcy gazu. Informacja o różnej kaloryczności gazu jest pewna - uzyskana od źródła. Podsumowując - LPG do CLK 320 jak najbardziej polecam. Informacje, które brałem przed zakupem auta się potwierdziły w ciągu 3 lat jego posiadania. Nie żałuję podjętej decyzji. Gdybym miał jeszcze raz podejmować decyzję zrobiłbym tak samo. Auto na LPG jest bezawaryjne i oszczędne - szczególnie jak często się jeździ w dalsze trasy przy większym obciążeniu. Na autostradach jest bomba. Gaz - paliwo jak każde inne. Po co przepłacać.
10,5
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Jeżdżę autem 1,5 roku,więc mogę się odnieść co do spalania i awaryjności auta jak i wygody podróżowania.Tak więc auto jest super przestronne i wygodne dla 4 osób,2 osoby dorosłe i 2 dzieci (17 i 9 lat)bardzo dobra ergonomia w środku,doskonałe ogrzewanie jak i klima,długie trasy (500 km) tym autem nie są męczące lecz bardzo przyjemne.Co do spalania to w trasie pali 8,5L.-9,2L.przy prędkości 110km/h-130km/h.W mieście spalanie oscyluje w granicy 14L.Nadmienię że w aucie podczas podróżowania jest bardzo cicho,silnik benzynowy nie ma drgań i terkotania jakie występuje w dieslu Przyspieszenie jest lepiej jak dobre.Skrzynia biegów oczywiście AUTOMAT,silnik odprężony bez turba czy kompresora nie ma co się w nim popsuć,jedyne czynności obsługowe to oleje,filtry,klocki hamulcowe i opony.Aby autem komfortowo poruszać się w ZIMIE należy obciążyć bagażnik(krawężnik).Bagażnik jest bardzo poręczny i ustawny,mimo tego że wygląda na płytki jest w nim wystarczająco miejsca na bagaże i torby podręczne.Polecam to auto tym którzy maja podrośnięte dzieci (samodzielne wsiadanie i wysiadanie.
13,3
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
No nie jest to auto dla osób, które skąpią pieniędzy na eksploatację auta. Wszystko musi być najwyższej jakości, paliwo z baku też szybko ubywa. Ogólne koszty pomijając paliwo to myślę, że są tak w połowie stawki.
Mercedes CLK W209 Coupe C209