Szukaj

Informacje o Mercedes GLK Off-roader

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Luksusowy kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 2008-2015. Uzupełnił gamę terenowych samochodów Mercedesa jako model najmniejszy i najmniej przysposobiony do jazdy po bezdrożach. Swoją nazwą (Gelandewagen Luxus Kompaktklasse) oraz wyglądem nawiązywał do Klasy G. Bezpośrednim pierwowzorem dla GLK był jednak prototyp GLK Freeside Concept. GLK, nie tylko stylistycznie, powiązany był też z Klasą C, z którą dzieli płytę podłogową. Wycofany z rynku w związku z uporządkowaniem nazewnictwa nowych Mercedesów – jego następcą jest model GLC.
czytaj więcej
Powagosław
Mercedes z dużym wdziękiem wykorzystuje modę na SUV-y, której w jego przypadku nie ima się nawet tak zwany kryzys. GLK jest zgrabny i elegancki, bo nie próbuje silić się na groźno-monumentalny styl znany choćby z Audi Q5. ~Powagosław
Luzacjusz
Ile herbat można zaparzyć z jednej torebki? Zwykle dwie, ale jak parzy Mercedes to i pewnie tea party z jednej torebeczki by wyszło. Może GLK nie smakuje jak G, ale to niewątpliwie też herbatka z prądem. Nie mniej mocna niż pokrewny GL. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Długość 4525 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2016 mm
Wysokość 1683 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1698 mm
Wysokość z anteną 1689 mm
Rozstaw osi 2755 mm
Rozstaw kół - przód 1567 mm
Rozstaw kół - tył 1588 mm
Zwis przedni 813 mm
Zwis tylny 957 mm
Prześwit 201 mm
Prześwit 4x4 201 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 448 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1010 mm
Długość siedziska przedniego 506 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 663 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1012 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 374 mm
Długość siedziska tylnego 477 mm
Wysokość oparcia tylnego 1442 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1440 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1401 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1408 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1550 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Wysokość bagażnika 840 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 890 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1543 mm
Wysokość progu załadowczego 712 mm
Kąt natarcia 23 stopnie
Kąt rampowy 19 stopnie
Kąt zejścia 25 stopnie
Możliwość podjazdu 31,5 stopnie
Głębokość brodzenia 300 mm
Drzwi tylne - wysokość 774 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Tom
Mercedes GLK
Off-roader 3.0 280 4MATIC 231KM 170kW
Auto kupione w ASO PL po 1wszym wlascicielu,przebieg 205 tys, serwisowany tylko w ASO,zadbany Do dzis przejechane 50tys. km. Przy normalnym styli jazdy miasto-trasa wymieniony alternator, termostat, pompa wody, kolektor ssacy (nie udalo sie uratowac peknietych ciegien klap), modul ESP, kompletne zawieszenie tyl (bardzo slabe zabezpieczenie antykorozyjne, wybite tuleje i wahacze), pekniety krzyzak na wale, silownik zamka kierowcy keyless go. Ogolnie auto nie zaskakuje zbyt mile jak na marke i segment. Powloka lakiernicza bardzo delikatna-pojawiaja sie wykwity rdzy.Nadrabia stylistyka i komfortem, ale odstaje mocno od poziomu usterek w BMW, ktorych wczesniej mialem juz kilka.
4,6
~Marcin
Mercedes GLK
Off-roader 3.0 350 CDI 4MATIC 224KM 165kW
Spalanie i bagażnik to jego jedyne wady. Co do spalania to stałe 4x4 + Suv+ automat + V6 = swoje musi wciągnąć, ale da się przyzwyczaić a przede wszystkim - naprawde warto. Po krakowie pali mi 11,7 jezdzac dynamicznie i stojąc w korkach. Odnośnie bagażnika to 450 litrów jak dla mnie wystarcza na co dzień, na narty i duże wycieczki mam Boxa na dach i po problemie. Autko jest bezawaryjne, bardzo szybkie, napędy działają wspaniale, automat jest bardzo płynny aczkolwiek przy mocnym depnięciu trzeba chwilę poczekać po czym fajnie wbija w fotel. Mam wersję z drewnem i jasnymi skórami, wygląda to pięknie. Spasowanie elementów wzorowe. Wyciszenie jest naprawdę dobre, przy 140 km/h normalnie się rozmawia, ale że lubię mieć idealną ciszę to niedługo wygłuszę nadkola i drzwi. Zawieszenie jest zestrojone sztywno i sprężyście, mogłoby być bardziej miękkie ale dzięki niemu jezdzi się nim jak sportową osobówką. Polecam to autko wszystkim niezdecydowanym.
4,6
~Marcin
Mercedes GLK
Off-roader 3.0 350 CDI 4MATIC 224KM 165kW
Spalanie i bagażnik to jego jedyne wady. Co do spalania to stałe 4x4 + Suv+ automat + V6 = swoje musi wciągnąć, ale da się przyzwyczaić a przede wszystkim - naprawde warto. Po krakowie pali mi 11,7 jezdzac dynamicznie i stojąc w korkach. Odnośnie bagażnika to 450 litrów jak dla mnie wystarcza na co dzień, na narty i duże wycieczki mam Boxa na dach i po problemie. Autko jest bezawaryjne, bardzo szybkie, napędy działają wspaniale, automat jest bardzo płynny aczkolwiek przy mocnym depnięciu trzeba chwilę poczekać po czym fajnie wbija w fotel. Mam wersję z drewnem i jasnymi skórami, wygląda to pięknie. Spasowanie elementów wzorowe. Wyciszenie jest naprawdę dobre, przy 140 km/h normalnie się rozmawia, ale że lubię mieć idealną ciszę to niedługo wygłuszę nadkola i drzwi. Zawieszenie jest zestrojone sztywno i sprężyście, mogłoby być bardziej miękkie ale dzięki niemu jezdzi się nim jak sportową osobówką. Polecam to autko wszystkim niezdecydowanym.
Średnie spalanie dla Mercedes GLK Off-roader
10,7 – 11,4
l/100 km
8,0 – 11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Mercedes GLK
Off-roader 3.0 350 CDI 4MATIC 224KM 165kW
Idealne autko. Spalanie i bagażnik to jedyne wady. Co do spalania to stałe 4x4 + Suv+ automat + V6 = swoje musi wciągnąć, ale da się przyzwyczaić a przede wszystkim - naprawde warto. Po krakowie pali mi 11,7 jezdzac dynamicznie i stojąc w korkach. Odnośnie bagażnika to 450 litrów jak dla mnie wystarcza na co dzień, na narty i duże wycieczki mam Boxa na dach i po problemie. Autko jest bezawaryjne, bardzo szybkie, napędy działają wspaniale, automat jest bardzo płynny aczkolwiek przy mocnym depnięciu trzeba chwilę poczekać po czym fajnie wbija w fotel. Mam wersję z drewnem i jasnymi skórami, wygląda to pięknie. Spasowanie elementów wzorowe. Wyciszenie jest naprawdę dobre, przy 140 km/h normalnie się rozmawia, ale że lubię mieć idealną ciszę to niedługo wygłuszę nadkola i drzwi. Zawieszenie jest zestrojone sztywno i sprężyście, mogłoby być bardziej miękkie ale dzięki niemu jezdzi się nim jak sportową osobówką. Polecam to autko wszystkim niezdecydowanym.
8,0
Mercedes GLK
Off-roader 3.0 350 CDI 4MATIC 224KM 165kW
Z 48 tys. km mam średnią 8.5 l/100 przy średniej prędkości z tego dystansu ponizej 40km/h (na 11km ocinku do pracy - 3 do 6 km w korku każdego dnia). V6 jest niesamowite - wciska w fotel, super brzmi i odpukać - mimo przejechanych blisko 300 tys. km jest totalnie bezproblemowe (polski salon).
10,3
Mercedes GLK
Off-roader 3.0 320 CDI 4MATIC 224KM 165kW
Samochód po chiptuningu na 265KM. Kola 20' Niestety licznik wskazuje sporo niższe wartości jak to co wychdozi na stacji (wpisałem wyniki z tankowania). Gdyby te średnie z liczników były prawdziwe to bym nie narzekał :)
Mercedes GLK Off-roader