Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 704 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes Benz GLK 220 CDI, base grade, LHD

Mercedes Benz GLK 220 CDI, base grade, LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1845 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
76%
Ochrona dziecka
44%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 89 %

Mercedes Benz PRE SAFE system jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe w przypadku GLK. System wykrywa uderzenie i przygotowuje auto do ochrony podczas wypadku. System nie był umieszczony w testowanym aucie. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, przedni słupek przesunął się tylko o 3mm. Pomiary obciążenia wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mercedes wykazał również, że zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa nóg pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Auta o numerze seryjnym powyżej WDC204****F450200 są wyposażone w standardzie w poduszkę powietrzną chroniąca miednicę w czasie zderzenia bocznego i ocena Euro NCAP nie odnosi się do poprzednich egzemplarzy. Auto uzyskało maksimum punktów za test zderzenia bocznego. W czasie bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona na 'marginalną'. Podobnie w przypadku bezpieczeństwa szyjnego odcinka kręgosłupa - poziom 'marginalny'.

Uderzenie przodem
14,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

37 pkt | 76 %

W trakcie zderzenia czołowego przednie przesunięcie głowy 3-latka nie było nadmierne. W przypadku testu zderzenia bocznego, boki fotelików odpowiednio chroniły głowy 'dzieci'. Nie odnotowano 'bardzo słabej' ochrony w żadnym przypadku na podstawie pomiarów obciążenia. Fotelik tyłem do kierunku jazdy sprzedawany przez Mercedes Benz jest automatycznie wykrywany na przednim siedzeniu, a poduszka powietrzna unieruchomiona. System nie działa w przypadku innych fotelików i wówczas poduszka pozostaje aktywna. Auto posiada trwałą etykietę, która jasno ostrzega o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika na przeciw poduszki powietrznej bez jej dezaktywacji.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
9,6pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer BabySafe Universal
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,7pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

16 pkt | 44 %

Zderzak zdobył maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak przednia krawędź została oceniona 'bardzo słabo'. W większości krytycznych dla głowy dziecka obszarów maska nie oferuje amortyzacji - ocena 'bardzo słaba'. Dużo lepiej w przypadku ochrony głowy dorosłego, tutaj 'dobra' nota w przeważającej mierze.

Głowa
9,7 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

GLK jest wyposażony w ESC w standardzie dla wszystkich wariantów. Podobnie w przypadku systemu przypominania o zapięciu wszystkich pasów bezpieczeństwa. Również ogranicznik prędkości jest wyposażeniem standardowym, ale Mercedes nie prosił o ocenę systemu przez Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy