Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 1.8 121KM 89kW 1994-2000

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Klasa średnia
Samochód który zapoczątkował rodzinę Klasy C był oznaczony symbolem W202. Produkowany był w latach 1993-2000, zastępując w katalogu producenta udanego i popularnego Mercedesa W201 (znanego też jako 190). Przyrównując do poprzednika, pierwsza generacja Mercedesa Klasy C charakteryzowała się opływowymi, bardziej proporcjonalnymi kształtami, a także smuklejszą sylwetką. Pierwszej modernizacji modelu dokonano roku 1995. Drugą modernizację Klasa C przeszła dwa lata później. Zmieniono osłonę chłodnicy i zderzaki, klosze tylnych lamp zostały przyciemnione i dodano bogatsze wyposażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 2000 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 121 KM (89 kW)
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~tywiesz@wp.eu
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 121KM 89kW
Auto jak na ten wiek jest naprawdę na wysokim poziomie, fakt, nie pali może najmniej bo z silnikiem 1,8 średnio wychodzi mi zawsze 12 litrów, nie patrząc oczywiście czy miasto czy trasa, poza tym ja nie mam najlżejszej nogi. Skrzynia biegów w automacie, w moim przypadku dbam, wymieniam olej więc chodzi jak marzenie. To bardzo porządny wóz. W zasadzie to nic mi się w nim jeszcze nie zepsuło, nie licząc napinacza paska który po przesmarowaniu działa jak nowy do dzisiaj. Uwaga na zamienniki, zdecydowanie polecam oryginały lub zbliżone do oryginału gdyż jakość zamienników do tego samochodu jest po prostu beznadziejna.
3,9
~Kuzyn
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 121KM 89kW
kupiony w Niemczech, 2 lata jeżdżę nim w Polsce-żadnych poważnych napraw. Nezawodny, ale komfort nie za specjalny. Od Mercedesa należało by się spodziewać nieco więcej. Fotele nie wygodne za to tapicerka trwała. Ładna sylwetka nie taka toporna jak w większości merców. Porządny samochód z naprawdę małą ilością wad i bardzo trwały. Sztywne zawieszenie prawie jak w aucie sportowym :( za to dobrze trzyma się na zakrętach nawet przy dużej szybkości. Mógłby być żwawszy ale to tylko 1,8. Polecam do spokojnej jazdy. Elegancki.
3,4
~Bartlo
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 121KM 89kW
Jestem strasznie zawiedziony tym samochodem. Nie potrzebuje auta przy którym co chwilę coś się psuje, potrzebuje samochodu do którego się wsiada i jedzie, przy tym wszystko ma w nim działać. Mercedes to skarbona aby pokazać się przed innymi, ilość uciążliwych dupereli jest nie do zliczenia, sam pominąłem chociażby psujące się mechanizmy wycieraczek, ogrzewania, wszechobecną rdze, ale na to już szkoda mi słów.
Problem z odpaleniem
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.8 193KM 142kW 1993-2000
  • silnik
  • 240 tys. km
Od 2 miesięcy mam problem z samochodem, mechanicy oraz elektrycy rozkładają ręce. Wymieniono czujnik położenia wału, świece, cewki, przewody zapłonowe, samochód był także mierzony komputerem i wykazuje błąd czujnika położenia wału. Dodam że przewód od czujnika położenia wału także jest wymieniony, ponieważ stary kruszył się po zgięciu, reszta instalacji była mierzona i nie ma z nią problemów. Auto dalej kręci ale nie odpala, brak iskry. Po wyjęciu czujnika położenia wału z gniazda i przyłożeniu klucza auto nagle dostaje iskrę. Niestety gdy czujnik znajduje sie w gnieździe auto znowu nie wytwarza iskry. Auto jest z rocznika 94
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - obroty falują przez pierwsze minuty pracy silnika , bardzo krótkie ssanie na zimnym
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.2 150KM 110kW 1993-2000
  • silnik
Może ktoś miał już taki problem , prosił bym o pomoc . Gdy rano odpalam silnik po paro czy paronasto godzinnej przerwie w jeździe , silnik odpala bez problemu , lecz nie wchodzi jak zwykle w wyższe obroty ok 1500 -1700 i potem spokojnie schodzi po paru minutach , lecpz dusi się , strasznie nim szarpie na 1000 - 1100 obrotach przez cały czas aż do temperatury ok 80 st potem schodzi na 750 obr i też go trzepie aż wreszcie po ok 20 min gdy ma 85 st i po przejechaniu 5 , 10 km dopiero się uspokaja i pracuje w miarę stabilnie . Nawet gdy silnik nie pracuje przez ok 10 minut może nawet przerwa jest krótsza , też nierówne obroty powracają , Tak jest od 2 dni , gdy po diagnozie komputerowej na stacji w autoryzowanym warsztacie samochodowym okazało się że przepływomierz jest do wymiany . Wymieniłem na nowy , i znowu jest problem , Słyszałem że to może być , mieć jakiś związek z sąd lambda ...Może ktoś miał już taki przypadek , Do Mercedesa się nie mogę dostać , autem jeżdżę codziennie i nim zarabiam , poza tym takie rzeczy sam mogę wymienić , kwestia tylko diagnozy , bo części drogie , a po zamontowaniu nie chcą już wymienić ...Dziękuję z góry za pomoc , może ktoś już coś takiego przerabiał w swojej praktyce...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak skasować "serwis"?
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 1.8 122KM 90kW 1993-2000
Być może wielu z Was wie, ale jednak napiszę. Aby sprawdzić ile przejechaliśmy od ostatniego serwisu należy 2x w ciągu sekundy nacisnąć "0" na liczniku. Często po przekroczeniu 15000 km. przy odpalaniu samochodu pokazuje nam się klucz i ilość przejechanych kilometrów. Aby skasować wartość do fabrycznych 15000 km robimy tak: -wkładamy klucz do stacyjki i przekręcamy na zapłon w pozycję 2 -wciskamy "0" na liczniku 2 razy w ciągu 1s. -przekręcamy zapłon na pozycję 1 -wciskamy zero i trzymając je przekręcamy kluczyk w pozycję 2, NIE puszczamy przycisku "0" przez ok 10 sekund, aż do momentu sygnału dźwiękowego i pokazaniu się 15000km. Od tej pory "serwis" będzie się cofał wraz z przebytymi kilometrami. Odliczanie "serwisu" jest cofane co 1000km więc nie dziwić się jeżeli po przejechaniu od 0-999km dalej na "serwis" mamy 15000km. Podsumowując bardzo dobre przy przeglądach i wymianie. Jednak w praktyce większość robi przegląd wraz z wymianami płynów eksploatacyjnych co 10000. Jeżeli zależy nam na zawartości 10000km na "serwis" to konieczne jest podłączenie samochodu pod komputer.
Problem rozwiązany
Mercedes Klasa C W202 Sedan W202