Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W203

Lata produkcji: 2000 – 2008
Segment: Klasa średnia
Wprowadzony na rynek w roku 2000, Mercedes W203 był modelem drugiej generacji Klasy C. Pod względem stylistycznym samochód został dogłębnie przemodelowany, uzyskał zdecydowanie nowocześniejszy i bardziej atrakcyjny wygląd. Klasa C II przeszła modernizację trzy lata później. Mimo tego że produkcja modelu została zakończona w roku 2006, a parę miesięcy później zadebiutował jego następca, to do dnia dzisiejszego jest oferowana odnowiona wersja Sportcoupe.
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Błażej
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii o tym modelu. Jedynym rzeczywistym problemem z jakim się spotkałem jest zabezpieczenie antykorozyjne, którego realnie w aucie brak. Mamy za to kilka rozwiązań, które naturalnie zapobiegają narastaniu rdzy, jak np. plastikowe panele pod podwoziem, dzięki czemu nie jest aż tak strasznie. Stosunek mocy do masy oceniam na średni, ale w zupełności wystarczający do sprawnego przemieszczania się, zgodnego z przepisami (albo i nawet nie) i w polskich realiach drogowych. Być może mam poprostu dobrze zachowany model, ale oprócz części eksploatacyjnych wymieniane były tylko przewody hamulcowe i tłumik (który faktycznie przerdzewiał). Jak na ponad 20 lat śmigania to lepszy rezultat od większości samochodów
Dodane 11 dni temu
3,7
~Michał
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Jestem młodym kierowcą, ale paroma samochodami pojeździłem i ten "mały" mercedesik ze sportowym zawieszeniem pozytywnie mnie zaskoczył. Zaraz mija rok od mojego zakupu i z cało kształtu jestem bardzo zadowolony. Mimo, że 3 drzwiowa coupeczka to ma o wiele więcej miejsca niż jakieś tam golfy. Auto jak na swój rozmiar dosyć ciężkie (1,5 tony). Wygląda to na pierwszy rzut oka za wadę ale jest wręcz przeciwnie. 1.8 benzyna wzmocniona kompresorem daje rade jeśli chodzi o przyspieszenia oraz szybkie manewry a waga powoduje naprawdę fajną przyczepność samochodu do drogi. Auto posiada 20 lat, mimo to jest wyposażone w dobrze działające systemy (np ASR). Samochód wychodzi z praktycznie każdego poślizgu jeśli się w ogóle w jakiś wpadnie. Największym zmartwieniem przed zakupem tego samochodu było: A- Koszt tankowania i spalanie pojazdu, B- Utrzymanie samochodu z przysłowiową gwiazdą z przodu. Auto pali mniej niż zakładałem. W mojej głowie widziałem obraz ciągłego zalewania samochodu i średnie spalanie 12/13 l. Z moim sposobem jazdy (nie zawszę grzecznym), komputer pokazuje spalanie od ~9-11 l i tak też to odczuwam. Fakt faktem części nie są za tanie ale awaryjność pojazdu jest tak znikoma, że najbardziej kosztowna usterka jaką miałem była spowodowana błędem mechanika. Rdza łapie rękami i nogami błotniki ale taka "specyfikacja" marki. Samochód uważam za bardzo dobry zakup, doceniam go zawsze jak do niego wsiadam i polecam serdecznie kierowcom, którzy chcą nie za drogie sportowe auto przy tym komfortowe i energiczne. Jednak, że chcę przestrzec kierowców przed 26 rokiem życia. Ubezpieczalnie wyliczają absurdalnie kosmiczne kwoty za ubezpieczenie pojazdu mimo braku wypadków i wieku pojazdu. Ubezpieczenie jest najdroższym wydatkiem włożonym w auto. Mimo tych zalet i moich personalnych odczuć nie kupił bym tego samochodu raz jeszcze. Mój typ auta to jednak większe kolumbryny, ale planuję zostawić merolka dla swojej dziewczyny by miała fajne auto po zdaniu prawka.
Dodane 3 lata temu
4,9
~Adam Janusz
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 1.8 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW
jak na swoj wiek i przebieg rewelacja . nic nie piszczy ,skrzypi nie stuka . Wszysko dziala poza wyswietlaczem w radiu pewnie zimne luty do poprawienia. Trzy letnia instalacja gazowa stag zadnych problemow . Wymiana rozrzadu czyli dwa kola zaminniki, lancuch napinacz febi z przesylka 1200zl. uczciwy mechanik za robocizne wziol 800z z rachunkiem. naszczescie w dolnoslaskim sa juz dwa warsztaty ktore robi to w tej cenie jeden w Legnicy drugi w Glogowie. Wycena wymiany rozrzadu w innch warsztatach najtansza 3700zl bez rachunku na zamiennikach . Auto przemyslane w kazdym calu i proste. Do wyminy klockow tarcz hamulcowych i wielu innych czesci wystarczy yutube i kanal :). Osobiscie wymienilem tarcze ,klocki, czujniki faz rozrzadu filtry oleju kabinowy powietrza ,wszystkie oleje silnik most wspomaganie w skzryni byl wymieniony przez porzedniego wlasciciela . Nie jestem mechanikiem. Dodam ze to moj pierwszy mercedes, a troche aut mialem,wiekszosc japonskich i koreanskich wszyskie leciwe i z przebiegami i rocznikami podobnymi do mercedesa. Dlatego mam porownanie, Wiec stwierdzam ze nie ma jazdy bez Gwiazdy:). Nawet z rozrzad to jest to auto w ktore najmniej zainwesowalem przez pierwszy rok.
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W203
5,1 – 15,7
l/100 km
6,0 – 9,9
l/100 km
9,5 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW
Witam Jestem właścicielem Mercedesa 1.8 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW, założyłem do niego instalacje gazową która kosztowała mnie 4800 zł. Auto na gazie czy na benzynie jeździ bez zarzutu. Na gaz przełącza się przy obecnych temperaturach po przejechaniu około 1500 m (jest środek lata). Co do spalania LPG przy spokojnej jeździe do 120 km/h może się zmieści w 10 litrach LPG ale przy jeździe 160 do 170 km/h to jest już spalanie na poziome 16 litrów. Łącznie na LPG przejechałem około 1100 km
Dodane 2 lata temu
9,3
Mercedes Klasa C W203
Sedan W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Bardzo fajny silnik. Moc jak na dzisiejsze standardy nie powala ale doładowanie z kompresora daje wrażenie jakby pod maską było co najmniej 180km. Faktem jest, że przekłada się to na spalanie, co prawda mamy do dyspozycji 6 biegów ale mimo tego ciężko zejść ze spalaniem poniżej 9L/100 nie jeżdżąc po trasie (a przynajmniej mi się jeszcze nie udało). Silnik dobrze znosi gaz (pod warunkiem, że zakładał go fachowiec), przy normalnej jeździe spalanie wacha się pomiędzy 11-12L gazu.
Dodane 6 miesięcy temu
8,3
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) 150KM 110kW
Oparte na ok 15 tys km , z czego dwie trasy ok 1800 km . 2.2cdi ,automat . Można spodziewać się niższego spalania ale odwdzięcza się dobrym wykończeniem wnętrz. Jak na 184cm wzrostu i fotelik dziecięcy z tyłu przydałoby się trochę więcej przestrzeni dla kierowcy .
Dodane ponad rok temu
Błędy P2029 oraz P201C + P0171
  • Mercedes Klasa C W203 Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW 2002-2008
  • silnik
  • 258 tys. km
Cześć, Ostatnio mam problem z moim w203. Podczas jazdy zapalił mi się check engine. Po podpięciu do komputera pokazały mi się błędy z tytułu czyli: P2029 Raw code: 2029 ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Auxiliary heater (fuel fired) - system disabled P201C Raw code: 201C ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Intake manifold air control actuator, bank 2 - supply voltage low P0171 Raw code: 0171 ECU: 01 Status: Potwierdzona System too lean, bank 1 Dziwnym trafem po zatankowaniu E10. Myślicie, że to może być przyczyną i po zalaniu znowu e5 będzie ok? Czy powinienem się martwić? Z góry dzięki!
Dodane ponad rok temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Elektronika.
  • Mercedes Klasa C W203
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 26
Powyzej 200.000km lubia padac laserowe stacyjki,szczegolnie zima sie do tego przyczynia i spadek temperatury.Auto z miejsca unieruchomione, zablokowana stacyjka i kierownica,tylko laweta wówczas pomoże. Koszt nowej stacyjki ok 3.500 PLN, kluczyki laserowe tez przewidziane są na określoną liczbę użyć, co za idiota to wymyslił? Do tego wczechobecne czujniki doprowadzają człowieka do furii.Moje auto jest bezwypadkowe z polskiego salonu ale wystarczy ze lekko wjedziesz w jakąś dziurę to potafi wypaść czujnik od klocków,albo wywala bzdurne błedy nt oswietlenia tablicy rejestracyjnej.Inny przykład: napiecie akumulatora jest za niskie i komputer nie pozwoli uruchomić rozrusznika. Paranoja!!! zapomnij o kręceniu kluczykiem. Przy starcie i gaszeniu auta komputer wykonuje tysiace testów i jak cos mu nie pasuje to nie odpalisz auta.
Dodane 15 lat temu
5 komentarzy
Zimny silnik - głośna praca.
  • Mercedes Klasa C W203 Sedan W203 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2002
  • silnik
nie występuje to za każdorazowym uruchamianiem silnika po nocy ( auto w garażu) po przekręceniu kluczyka na "start" uruchamia się dosłownie na dotyk, ale zdarza się dość często , że uruchamianie łapię automat i kręci przez kilka sek. Mimo kilkakrotnych odwiedzin autoryzowanej stacji obsługi nie udało się wyeliminować tego zjawiska. chyba metodą na "chybił-trafił"wymieniono mi ( nie za małe pieniądze) pompę paliwa -dobrą na nową ,akumulator dobry na nowy, tylny moduł uszkodził się przy odłączeniu zasilania? (zdjęto klemę z akumulatora)jest nowy a problem dalej istnieje
Dodane 16 lat temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 34
5,0
Mercedes Klasa C W203
Sedan W203 2.0 (C 230 Kompressor) 163KM 120kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 215 tys. km
użytkowana przez: 43 tys. km
Mimo, że auto 11-letnie, to jednak bardzo zadbane. Jestem drugim właścicielem i wiedziałem, że jest sens zakładać instalację, bo znam doskonale stan techniczny auta. Wybrałem klasę premium instalacji - ZENIT PRO na wtryskiwaczach hercules i redukoktorze kme gold. zestaw się świetnie sprawdza. optymalna temperatura do przelączania się na gaz zimą, nic nie szarpie, jest bardzo...
Dodane 9 lat temu
4,8
Mercedes Klasa C W203
Sedan W203 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 144 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Dobry gaz, dobre filtry, świece na czas itp i jazda jest bezproblemowa. Tu bardzo fajnie sprawdza się reduktor KME TUR, który dzięki swojej budowie jest bardzo odporny na brud. Minusem jest brak korka spustowego do mazutu który się gromadzi w reduktorach.
Dodane 9 lat temu
5,0
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 1.8 (C 230 Kompressor) 192KM 141kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Idealnie.Swietnie dobrana instalacja ,Nie czuc róznicy miedzy gazem a benzyna.Doswiadczenie gaziarza jest tutaj bezcenne.Gazowałem tam nie jedno auto.Krótkie terminy,niskie ceny ,swietny serwis.Polecam!!!
Dodane 10 lat temu
Mercedes Klasa C W203

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów