Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W210

Lata produkcji: 1995 – 2002
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz

Mercedes Klasa E W210 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Gizas
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.7 CDI 170KM 125kW
Autem jeździłem przez 9 lat. Kupiłem z pewnych rąk z przebiegiem 125 tys, sprzedałem z 255 tys. Jedyna istotna bolączka auta to blacha, poza tym, nigdy mnie nie zawiodł. Nigdy nie stanął na drodze prosząc o lawetę. Odpalał w mrozy -25, ale dbałem o niego jak o swoje dziecko. Olej 0W40 co 15 tyś, nigdy nie katowalem dopóki nie uzyskał temperatury roboczej. Idealny krążownik na trasę, komfort doskonały, miękko i cichutko w środku, choć przydałoby się więcej biegów w automacie. Przy swojej masie, pojemności i mocy, bardzo oszczędny. Jeżdżąc ekonomicznie na jednym tankowaniu 65l robiłem 1000-1200km na dobrym paliwie np.z CircleK.
4,5
~RYDZYK
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.2 D 95KM 70kW
Autko godne polecenia moja wersja 2.2 D Manual {wskazany automat} chyba najmniej pozytywnie oceniana. W sumie fakt coś takiego jak przyspieszenie w tym aucie chyba nie występuje.Ale spalanie po tasie poniżej 7 litrów miasto 7-8 litrów ale nóżka ciężka. Następny problem rdza niestety TEN TYP TAK MA i koniec dyskusji. Co do elektryki tylne szyby padają jak muchy u mnie z tylu nie działa żadna siadają mechanizmy prowadzące, co dalej już wiem nadmuch panel sterowania nadmuchem żyje swoim życiem, ale wystarczy puknąć, walnąć i działa jak trzeba, co jeszcze a no właśnie kierunki działają ale już na liczniku często po włączeniu kierunku cisza. Co do zalet mmm to całe auto to zaleta 2 lata i nigdy nie stanęło jak kupiłem wymieniłem olej { 10w40 Castrol } i do teraz cały czas jeździ przejechałem około 10 tyś oleju ile było tyle jest. Klima działa wyśmienicie, autko bardzo wygodne płynie się nim po prostu. Nie kładzie się tylna kanapa, ale bagażnik bardzo pojemny.Akumulator pod tylnym siedzeniem tez fajne rozwiązanie. Jeśli chodzi o eksploatacje koszty bardzo niskie przez dwa lata wymieniłem tylne amortyzatory koszt 200 zł,tarcze klocki przód koszt 270 zł, olej koszt 190 zł, filtr paliwa koszt 40 zł, tłumik zrobiłem we własnym zakresie ale koszt układu wydechowego to około 300 zł, wymieniłem także czujnik pedału hamulca koszt 65 zł. W sumie to wszystko co zrobiłem przez prawie 2 lata. Jest jeszcze jedna kwestia tzw. pompy lukas niestety nie ma ona dobrej opini aczkolwiek ja od zakupu tego auta nie mam z nią problemu. Pompa jest sucha nie cieknie i nigdy nic się z nią nie działo. Możliwe że poprzedni właściciel coś z nią robił, ale ja takich informacji nie mam. Jedyny problem jaki mnie czeka to chyba wymiana świec żarowych gdy jest ciepło tak maks do 0"C jest ok poniżej po odpaleniu szarpie i kopci, tak przez 5 minut dopóki się nie rozgrzeje, ale to problem świec trzeba będzie wymienić, ale tamtą zime dał rade i bez tej operacji. Ogólnie autko fajne i polecam. Jeśli coś będę szukał to chyba też w210 lub w211 ale z jakimś lepszym silnikiem chodzi głównie mi o moc. Niestety nie ma aut doskonałych każde ma jakieś wady i zalety, z użytkowania mercedesa jestem ogólnie bardzo zadowolony i polecam to autko. Jeszcze jedno nie zapominajmy że to autko ma 22 lata i prawie 800 tyś przebiegu. Patrząc na całość jednak to MERCEDES.
4,9
~dsdsdssd
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.9 Turbo-D 129KM 95kW
W210 to cudo , potezna gablota jak na europejski rynek , wygodna jak cholera , i totalnei bezaawaryjna , miałem poprzednio 190tke , 202 , i 124 , jednak po W210 nie widze nastepcy , auto tanie w utrzymaniu jak fiat126p a wynagradza nam luksus i komfort niczym rols royce , mam go juz prawie 10 lat , jezdzilem W212 , W211 i mimo ze to swietne modele , to cos mi w nich brakuje , brakuje mi tego czegos co mi oferuje W210 prostoty , przestronnosci wewnarz ergonomi i poczucia ze to naprawde prawdziwa motoryzacja , stal i drewno , z lekko nutką domieszka elektroniki szczerze POLECAM chociaz dzisiaj to juz dziadek 20 letni nie kazdemu przypadnie do gustu , tymbardziej ze dzisiaj ludzie chca ladne nowe i pachnace ale byle jakie
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W210
9,0 – 17,7
l/100 km
7,0 – 13,0
l/100 km
9,7 – 16,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,8
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 3.2 4-matic 224KM 165kW
W-210, kombi, srebrne 744 - nigdy mi się nie,podobało i nigdy nie chciałem go mieć. Rozbiłem swoje czarne W 124 300 TDT w którym byłem bezgranicznie zakochanym i musiałem coś szybko kupić. Trafiła się 210. Szwajcar, full wypas, bez rdzy, z gazem... za śmieszne pieniądze....dobra biorę - to było w 2017 r, trzy lat temu. No i zakochałem się w tej Krowie po uszy. Nie, nie podoba mi się nadal, jest po prostu brzydka z tymi wyłupiastymi ślepiami ... ale serduszko ma dobre, robi mi takie rzeczy,o których nawet nie śniłem. Duża, wygodna, mocna, szybka, tania, bezpieczna fura. Jeżdżę dużo po mieście i trochę w trasach (Łódź - Gdańsk - Łódź) W mieście spalam 19 - 23 l/100 km - w zależności od pory roku, korków i (nastroju) sposobu jazdy. W trasie, jadąc przepisowo te swoje 150, pali ok. 12.6 - 13 gazu, jadąc z prędkością 110 - 125 km/h. można spodziewać się wyniku na poziomie 10,6 l/100 km (osiągam taki wynik jadąc nad morze z wnukiem i żoną - zaraz po przyjeździe muszę odreagować w Pubie i całe oszczędności szlag trafia). Jeśli chodzi o koszty utrzymania, to tak to wygląda: Wydaję rocznie ok. 2000 zł na różne niezbędne szpeje (łącznie z przeglądem technicznym + ok. 570 zł OC) Moje auto jest bezawaryjne, ale - ku uciesze zaprzyjaźnionego od lat warsztatu (Piotr Płoski) - prowadzę zaawansowane działania prewencyjne, no i teraz przejeżdżam rocznie niewiele ponad 15 000 km. PESEL k..wa. Następny będzie Chrysler z HEMI 5,7. A co się będę? PS. Byłem świadkiem, jak Amerykanin kupował takie auto - pytanie do sprzedawcy: "Bardzo zanieczyszcza środowisko?" Odp. sprzedawcy: "Eee. No, wiesz, ...yyy... to jest HEMI, oni bardzo się starają ..." Kupujący przerywając bąkania sprzedawcy: "Ok, biorę" :-)
7,3
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.2 D 95KM 70kW
Silnik 2,2l diesel jest jednostką bezobsługową, całkiem oszczędną... Ale niestety nie w tym samochodzie. Czuć, że 95KM nie radzi sobie z masą samochodu, jesteśmy ostatni na starcie spod świateł, a po autostradzie pojedziemy najwyżej przepisowo. Wkręcając go powyżej 3000 obrotów wydaje z siebie smutny "krzyk", którego nie chcemy słuchać. Z drugiej strony wsiadając do tego samochodu nie chce się ruszać dynamicznie spod świateł, ani jechać szybciej po autostradzie. Chce się siedzieć i sunąć w najlepszych, najbardziej komfortowych warunkach. Więc może ta jednostka napędowa nie jest aż tak bezsensowna.
12,3
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 2.0 136KM 100kW
Zejście poniżej 11 litrów LPG jest raczej niewykonalne. Najlepiej liczyć średnio między 12 a 13, wtedy nie ma rozczarowania na stacji :) Jeżdżąc wyłącznie po mieście, w dodatku dynamicznie, często używając kickdown'a da się przekroczyć 15/100, ale trzeba się postarać i mieć non stop 4-5 tys obrotów. Ogólnie nieźle jak na duże, ciężkie kombi. Instalacja sekwencyjna zenit, regularnie serwisowana, tak jak i cały samochód.
Mercedes Klasa E W210