Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W210 Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 2996 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~zorro
Mercedes Klasa E W210
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
Auto jest niemal doskonałe. Jest to jeden z nielicznych samochodów obok Volvo S80, z którego po zrobieniu trasy na poziomie 1000km, wysiada się z uśmiechem na twarzy i bez oznak jakiegokolwiek zmęczenia. Bardzo wygodne fotele, perfekcyjnie zestrojone zawieszenie (a przynajmniej to w wersji Avantgarde). Mój egzemplarz wyposażony jest w: - Klimatronik - sktórzaną tapicerkę - el. reg. fotele, z pompowanymi boczkami, lędźwiem i podudziem. - GPS (która po tej stronie Odry nie działa) - Parktonic - Dynamiczne wspomaganie kierownicy - CarAudio BOSE (8 głośników, w tym 2 basowe, zmieniarka) - automat - fotochromowe lusteka - Xenony i wiele wiele innych, których próżno szukać u konkurencji. Warto poszukać dobrze wyposażonego egzemplarza, bo to głównie dodatki zapewniają frajdę z jazdy. Mimo upływu lat auto wygląda nieźle, zwłaszcza w czarnym kolorze. Awaryjność praktycznie nie występuje w autach z silnikiem 3.0TD. 177KM jest wtstarczające zarówno do jazdy w mieście jak i na trasie. Nie jest to oczywiście wyścigówka, ale dalej zostawia w tyle większość dzisiejszych aut.
4,7
~kozak
Mercedes Klasa E W210
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
Auto jak na swój wiek prezentuje się świetnie. Klasyczna linia starzeje się bardzo powoli. Wciąż budzi respekt, chyba magia gwiazdy na masce. Z silnikiem 3.0TD wystarczająco dynamiczne, bezpieczne podczas wyprzedzania. Choć spalanie można łatwo podnieść do ponad 10L/100km. Rozważny cruising nagradza wynikiem mniejszym o ok 2 litry. Komfort jazdy bardzo wysoki, bezpieczeństwo również. Nie ma lepszej oferty na rynku w tej klasie aut i za takie pieniądze. Części tanie. Najlepszym wyznacznikiem jakości tego modelu jest powodzenie u taksówkarzy. A Wiedniu E-klasa ma wręcz monopol na taryfie. Ostatnim najlepszym Mercedesem była Sklasa W140, choć W210 jest zaraz za nią. Wpadka niewybaczalna przy tym modelu, to rdza. Blachy w tragicznym stanie, nawet w aucie bezwypadkowym. Preferowany klimat ciepły i suchy. Wtedy jest lepiej. To chyba jedyna wada. Polecam.
4,7
~Kazimierz
Mercedes Klasa E W210
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
Autko nie ma sobie równych, wygoda na najwyższym poziomie, szczególnie dla kierowcy, a i pasażerowie czują się jak w samolocie w klasie biznes. Autko niesamowicie dobrze trzyma się drogi. Przyśpieszenie jest niewiarygodne. Jeździłem mercedesami z benzyną o podobnych silnikach, ten charakteryzuje się równomiernym przyśpieszaniem, ale szczególnie zadziwia w większych prędkościach, powyżej 100km/h przyśpiesza jak rakieta. Materiały i cała reszta, to jasna sprawa, bez komentarza, wszystko jak u merca.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W210 Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW 1996-1999
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Mercedes Klasa E W210
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
Wszystko zależy od stylu jazdy. Trzeba delikatnie obchodzić się z pedałem przyspiesznika. Unikać gwałtownego ruszania i ciągłego hamowania. Wtedy można utrzymać zużycie 8.5L/100km. Najmniej spalił mi 7.9, najwięcej 10.5 (zima). Średnio utrzymuje się w przedziale od 8.2 do 8.9. Zimą rośnie o ok. 1 litr. Typowe auto autostradowe, przy stałych nawet dużych prędkościach pali mało, jak na taka budę. W mieście natomiast jest już znacznie gorzej. W korkach dużych miast poniżej 10 raczej się nie zejdzie. Części eksploatacyjne (bo tylko to robiłem) wyjątkowo tanie.
10,6
Mercedes Klasa E W210
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
do 13 litów miasto (jazda tylko w szczycie - w korkach), przy włączonej klimatyzacji. W trasie rekord to 6,9l. Przeciętne spalanie w trasie to ok. 9l. w mieście ok. 12. Myśle ze powyższe wartości na 1700kg i 3.0l silnik w automacie i wiecznie włączonej klimatyzacji można uznać za dobre.
8,2
Mercedes Klasa E W210
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
dynamika auta nie wymaga kozystania z gornego zakresu obrotow ,auto dosc oszczedne i bardzo dynamiczne brak porownania do jakiegokolwiek benzynowego ,choc w zime bywa strasznie -diesel krotkie dystanse nie sa jego mocna strona
Mercedes Klasa E W210 Sedan