Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W211 Kombi S211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 3222 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1800-2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 88,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje maksymalna prędkość obrotowa: 4750 obr./min
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,4
~Grzegorz
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Ogólnie samochód ładny, wygodny. Silnik i skrzynia biegów dobrze ze sobą współpracują, ale przy zimnym silniku pojawiają się lekkie opóźnienia po wciśnięciu gazu. Zawieszenie komfortowe, ale na standardowym ustawieniu mam wrażenie, że auto trochę za mocno buja w szybkich zakrętach (Airmatic z ADS). Do największych minusów zaliczyłbym drobne usterki elektryczne i mechaniczne. Łamiące się przewody osprzętu elektrycznego, problem z wycieraczką tylnej szyby, problem z zamkami drzwi przy niskich temperaturach. Problematyczny jest też sam Airmatic, ale to raczej kwestia kosztów. Jeśli kogoś stać na nowe części, to może pozbyć się problemu na parę lat. Denerwujące jest też to, że z każdą usterką elektryczną trzeba jechać na diagnozę komputerem dedykowanym dla Mercedesa (Star Diagnosis), aby mieć 100% pewności, że diagnoza będzie trafna. I z tego względu nie kupił bym już żadnego auta marki Mercedes-Benz wyprodukowanego po 1995 roku.
4,4
~Maciej
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Mercedes E klasa to udane auto. Jakość wykonania wewnątrz jest bardzo przyzwoita. Ma wiele zalet ale ma również wady. Przy wysokich przebiegach ok 350 tys zaczyna dawać o sobie znać wiele elementów. Pomijając drogi airmatic, oraz pompę hamulcowa, same części eksploatacyjne nie są drogie, a ceny zamienników można porównać do VW, natomiast jest duża dostępność części używanych, dlatego koszta napraw nie są wysokie.
4,5
~jani
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W211 Kombi S211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW 2003-2005
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Po ponad roku używania: w aucie zrobiony lock ul. Wbrew pozorom jeśli będzie niedomagał spalanie będzie wyższe i to nie tylko z powodu trzymania, ale i braku płynnego działania, zrobione między innymi pełna geometria zawieszenia, wymienione oleje, przegląd hamulców połączony z wymianą tarcz, klocków, i wymianą płynu hamulcowego, a także rozbiórka i czyszczenie zacisków hamulcowych , wymiana olejów na dobrej klasy środki smarne, i co bardzo ważne zmiana termostatu, na nowy. Spalanie w trasie przy oszczędnej jeździe to 4.5-5l czasem się da zejść poniżej. Nie to jednak nie błąd, tak wychodzi z realnego spalania i tankowania pod korek, przy szybszej ale płynnej jeździe do około 7-7.5l. średnie spalanie od przeprowadzenia w/w czynności serwisowych spadło z ponad 8.5l do okolo 6.8l jak dla mnie jest jak najbardziej ok. Nie opłaca się jeździć silnikami typu 1.9tdi spalą nie wiele mniej, no chyba że zaczynamy jeździć szybciej to wtedy różnica będzie się stanowczo powiększać, po za tym ten silnik jest niemal bezobslógowy, (łańcuch rozrządu), auto bardzo dobre z perspektywy czasu kupiłbym je jeszcze raz
9,9
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Auto duże i ciężkie. Poprzednia w211 z silnikiem 2.7cdi w trasie paliła tyle samo niemal, w mieście okolo 10l podobnie jak 2.7 w trasie jak sie deptać spalanie potrafi dobijać w okolice 20l ale porusza sie znacznie sprawniej, minus że sie dość długo rozgrzewa, przez to spalanie w krótszycj przebiegach jest spore. Po okolo 5km spada w okolice 7l, po okolo 10-12km schodzi w okolice 5l w długiej trasie możemy zejsc i czasem poniżej 4.5l ale to traktowałbym raczej w kategorii błędu pomiaru. Auto warte wydawanych pieniedzy na nie, choć nie są małe kwoty
8,2
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Jak na ta masę budy i ogólne osiągi, spalanie z automatem nie jest tragiczne. Jestem w stanie zaakceptować. W mieście musi sobie wypić. Mam wersję z DPF. Jak wyliczam sobie dłuższą trasę - liczę 100km jako 7L :). Ogólna średnia z 30tys km jakie auto przejechało u mnie, to 9.1L z komputera. Duża w tym zasługa żony, która pali motor nawet do celu 500m :D
W 211 350 B automat
  • Mercedes Klasa E W211
  • silnik
  • 190 tys. km
Cześć Jeżdżę Mercedesem E Klasa W 211 3,5 bezyna, od jakiegoś czasu mam następujące objawy, nie zależnie od tego, czy pracuje na benzynie czy na gazie, silnik po rozgrzaniu zaczyna nie równo pracować, jest duży problem z przyspieszaniem, gdy dodaje gazu autem szarpie, nie równo pracuję, przy każdej prędkości, zostały wymienione świece , brak poprawy, problem z upływem kilometrów tylko się pogłębił, komputer nie wskazuje żadnych błędów, czy ktoś miał taki problem?? Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam Maciek
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Rdza w ukladzie chlodzenia
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW 2002-2006
  • układ chłodzenia
  • 285 tys. km
Niedawno nabylem auto po przejechaniu 200km przy predkosci 180-200km /h auto sie zagotowalo ubylo ok 4l plynu w ulkladzie chlodniczym pojawila sie rdza Przejechalem kolejne 300km trasy po dolaniu wody duzo syfu w ukladzie . W czym szukac problemu . Nie mam informacji ile samochod mogl stac nieuzytkowany
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E W211 Kombi S211