Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.6 V6 (240) 177KM 130kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 18
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89,9 x 68,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje maksymalna prędkość obrotowa: 6300 obr./min
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.6 V6 (240) 177KM 130kW 2002-2005
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,6
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 2.6 V6 (240) 177KM 130kW
Auto sprawdzałem w różnych warunkach i przyznać muszę, że minimalnie wycisnšłem z niego 9,5 litra gdzie trasa stanowiła 80% podróży, prędkoœć na trasie 120-130 km/h. Nie pali zastraszajšco dużo, ale w przypadku jazdy 100% miasta w umiarkowanych korkach spalanie œrednie to ok. 15,5 litra. Przy funkcji „ab start” po przejechaniu latem pierwszych 20 km spalanie jest w granicach 17,5 – 18,5 litra, dopiero gdy się jedzie dłuższy odcinek œrednio spada do 15,5. Tak więc tym którym pali poniżej tych wielkoœci gratuluje, zaznaczam iż auto które posiadam ma niski przebieg, kupione w Polskim salonie, w pełni sprawne i serwisowane, skrzynia manual.
12,3
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 2.6 V6 (240) 177KM 130kW
Autko to jest bardzo elastyczne powiem tak średnie spalanie jakie mam przy mieszanej jezdzie po przejechaniu 3,5 tyś km pokazuje mi na komputerze 11,2l/100km maksymalne jakie miałem to 18l/100km ale to zima + zabawa tylnim napędem minimalne uzyskałem na wszystkich świętych przejechałem 213 km przy średniej prędkości 60-70- nie dało sie szybciej... i ku mojemu zdziwnieniu komputer pokazał 7,8 l. przy samym mieście spalanie boli gdzies koło 15 l.
10,5
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 2.6 V6 (240) 177KM 130kW
Auto jak na swoje gabaryty i silnik nie pali zastraszająco dużo zwłaszcza na trybie ekonomicznym. Mieści się w granicach 11 l. Co nie uważam za duży wynik. Trochę gorzej jest gdy przerzucimy tryb skrzyni na sportowy spalanie rośnie wtedy nawet do 16l.
W 211 350 B automat
  • Mercedes Klasa E W211
  • silnik
  • 190 tys. km
Cześć Jeżdżę Mercedesem E Klasa W 211 3,5 bezyna, od jakiegoś czasu mam następujące objawy, nie zależnie od tego, czy pracuje na benzynie czy na gazie, silnik po rozgrzaniu zaczyna nie równo pracować, jest duży problem z przyspieszaniem, gdy dodaje gazu autem szarpie, nie równo pracuję, przy każdej prędkości, zostały wymienione świece , brak poprawy, problem z upływem kilometrów tylko się pogłębił, komputer nie wskazuje żadnych błędów, czy ktoś miał taki problem?? Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam Maciek
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Rdza w ukladzie chlodzenia
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW 2002-2006
  • układ chłodzenia
  • 285 tys. km
Niedawno nabylem auto po przejechaniu 200km przy predkosci 180-200km /h auto sie zagotowalo ubylo ok 4l plynu w ulkladzie chlodniczym pojawila sie rdza Przejechalem kolejne 300km trasy po dolaniu wody duzo syfu w ukladzie . W czym szukac problemu . Nie mam informacji ile samochod mogl stac nieuzytkowany
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E W211 Sedan W211