Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W213 Kombi Plug-in Facelifting

Lata produkcji: 2020 – 2023
Segment: Wyższa klasa średnia
Piąta generacja Mercedesa Klasy S pojawiła się na rynku w roku 2015. Stylistycznie model ten, jak nigdy wcześniej, jest spokrewniony zarówno z flagową, większą Klasą S (model W222), jak również z mniejszą Klasą C (W205), co jest rezultatem unifikacji designu, który niemiecka marka zdecydowała się przeprowadzić. Mercedes Klasa E W213 został zaprojektowany przez Roberta Lesnika. Tak jak poprzednik, W213 zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co mniejsza Klasa C – jest to modularna platforma MRA (stosowana w skróconym wariancie w Klasie C W205). Model reklamowany jest przez producenta jako najbardziej technologicznie zaawansowany samochód w historii marki – jest owocem ponad 4 lat pracy.
czytaj więcej
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz

Mercedes Klasa E W213 Kombi Plug-in Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
2.0 E300e 320KM 235kW (2020-2023)
2.0 E300de 306KM 225kW (2020-2023)
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,6 m
Długość 4945 mm
Szerokość 1852 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2065 mm
Wysokość 1460 mm
Rozstaw osi 2939 mm
Rozstaw kół - przód 1604 mm
Rozstaw kół - tył 1613 mm
Zwis przedni 853 mm
Zwis tylny 1153 mm
Prześwit 103 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 486 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1060 mm
Wysokość siedziska przedniego 282 mm
Długość siedziska przedniego 502 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 716 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1004 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 361 mm
Długość siedziska tylnego 498 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1820 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 640 l
Wysokość bagażnika 820 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 951 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1807 mm
Wysokość progu załadowczego 569 mm
Ogólna ocena
4,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Karoseria
Åšrednie spalanie dla Mercedes Klasa E W213 Kombi Plug-in Facelifting
3,5
l/100 km
4,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,0
Mercedes Klasa E W213
Kombi Plug-in Facelifting 2.0 E300de 306KM 225kW
Srednia z 1000km (od resetu) to: 1,8L/100km ON oraz 11kWh/100km. Przy bardzo oszczednej jezdzie. Generalnie do wynikow z tabeli trzeba doliczyc od 8 do 15kWh pradu (koszt w zaleznosci skad czerpiemy: z domowego gniazdka to ok. 1PLN, z PV moze byc nawet zero, z ladowarki publicznej 7kW ok. 2PLN/kW). W trasie spali tyle co zwykly diesel, czyli ok. 5-6/100km przy jezdzie 120-150kmh. W moim przypadku trasa dom - biuro to ok 35km. Z tego pierwsze 12km to male miasto i drogi gminne. 100% jazdy na pradzie. Potem ok. 10km droga ekspresowa, 120-130kmh, jazda w trybie oszczedzania baterii, czyli 100% na ON. Ostanie 13km to warszawski korek, 100% na pradzie. Z takiej jazdy srednia jest 1.5-2 litry ON/100km oraz 13kWh/100km. Koszt przejechania 100km: 1.5L ON = 9PLN, 13kWh = 13PLN, total ok. 22PLN za 100km. Przy swiadomym korzystaniu z systemu hybrydowego i oszczednej jezdzie. Warto zaznaczyc, iz to auto sprawdzi sie tylko przy nastepujacych warunkach: mozliwosc ladowania w miejscu zamieszkania, idealnie gdyby miec PV a dachu z magazynem energii. Mozliwosc doladowania w pracy. Przewaga jazdy w miescie lub dojazdy do miasta. Sporadycznie dlugie trasy. Nie sprawdzi sie jezeli nie bedzie regularnie doladowywany oraz w przypadku osob jezdzacych glownie w trasy.
6,0
Mercedes Klasa E W213
Kombi Plug-in Facelifting 2.0 E300de 306KM 225kW
Auto wynajęte na delegacji, warunki: głównie miasto, świeży śnieg. Tryb: sportowy, ESP wyłączone, tylny napęd wykorzystany. Prądu prawie nie używałem, choć faktycznie dało radę kawałek przejechać na zerowym spalaniu.
3,5
Mercedes Klasa E W213
Kombi Plug-in Facelifting 2.0 E300e 320KM 235kW

Usterki Mercedes Klasa E W213

Liczba wpisów: 19
ACTIVE BREAK ASSIST - Radar odległości i system automatycznego hamowania
  • Mercedes Klasa E W213 Kombi 3.0 350d 258KM 190kW 2016-2019
  • inne
  • 40 tys. km
Zdarzyło się kilka razy, że podczas jazdy wyświetlił się komunikat - DISTANCE WARNING. System aktywnego hamowania był załączony. Wszystko byłoby normalne gdyby nie to, że że komunikat wyświetlił się podczas wjeżdżania pod wiadukt. Ten raz komunikat zignorowałem i dalej jeździłem. Po jakimś czasie wjeżdżając pod inny wiadukt komunikat wyświetlił się ponownie, ale tym razem auto mocno przyhamowało. Na tyle mocno, że gdyby za mną ktoś jechał mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Tym razem z poziomu menu dostępnego dla kierowcy system ASYSTENT HAMOWANIA został odhaczony jako nieaktywny. O dziwo za jakiś czas, pod tym samym wiaduktem układ ponownie zadziałał. Uaktywnił się komunikat na ekranie, dźwiękowy oraz krótkie przyhamowanie auta. Przyznam, że takie jeżdżenie z nieplanowanym przyhamowaniem jest niebezpieczne, bo nigdy nie wiem jak mocno auto uaktywni system następnym razem. Do tej pory system uaktywnił się 3x i zawsze pod tymi samymi wiaduktami. Chyba zmienię trasę do domu :)))). Póki co planuję zaczerpnąć wiedzy w serwisie. A może ktoś miał taki przypadek?
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Nie otwiera się klapa wlewu paliwa,nie otwiera się bagażnik,brak świateł tylnich,kierunkowskazy itp, nie wysuwa się kamera
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • instalacja elektryczna
  • 48 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po zatankowaniu samochodu odpaliłem auto po czym wyświetliły mi się kontrolki z awaria świateł, układu ad blue, awaria znaku stop,kierunkowskazu. Nie mogę otworzyć klapy bagażnika,nie otwiera się klapa wlewu paliwa,oraz nie wysuwa się kamera. 10 dni temu skończyła mi się gwarancja auta
Airmatic kompresor
  • Mercedes Klasa E W213
  • zawieszenie
  • 20 tys. km
Airmatic: podczas podnoszenia pojazdu czy poziomowania bardzo głośno słychać prace kompresora. Czuć również drgania. Serwis nie widzi problemu a w samochodzie tego nie było (mam od nowości). W213 po liftingu,
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Mercedes Klasa E W213 Kombi Plug-in Facelifting