Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W213

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Piąta generacja Mercedesa Klasy S pojawiła się na rynku w roku 2015. Stylistycznie model ten, jak nigdy wcześniej, jest spokrewniony zarówno z flagową, większą Klasą S (model W222), jak również z mniejszą Klasą C (W205), co jest rezultatem unifikacji designu, który niemiecka marka zdecydowała się przeprowadzić. Mercedes Klasa E W213 został zaprojektowany przez Roberta Lesnika. Tak jak poprzednik, W213 zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co mniejsza Klasa C – jest to modularna platforma MRA (stosowana w skróconym wariancie w Klasie C W205). Model reklamowany jest przez producenta jako najbardziej technologicznie zaawansowany samochód w historii marki – jest owocem ponad 4 lat pracy.
czytaj więcej
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia

Wybrane oceny

4,9
~Alex
Limuzyna Facelifting 2.9 E400d 330KM 243kW
Mercedes Klasa E W213
Jako całokształt ocenię klasę E jako "kompletny samochód". Skonfigurowany został pod moje gusta bez zbędnych fajerwerków. Na pokładzie ma te rzeczy, których używam faktycznie podczas jazdy. Świetnie wyciszony i bardzo dobrze wykończony. Prezentuje się bardzo elegancko w pakiecie AMG i metalicznym kolorze błękit kawansytu. Ma sporo nowoczesnych rozwiązań na pokładzie, ale nie zapomniano o fizycznych przyciskach. Samochód niczego nie udaje i pomimo dużej mocy nie sili się na sprintera/mocarza (brak np. Launch control). Wszystko jest naturalne i prawdziwe – nawet utwardzenie układu kierowniczego w trybie sport/sport+ (nie jest sztuczny jak w innych markach np. Audi czy Volvo). Masz wrażenie, że tak ma właśnie być. W rodzinie są jeszcze youngtimery mercedesa i wydaje mi się, że W213 podąża "starą" ścieżką, jeśli chodzi o filozofię tworzenia pojazdów pod względem komfortu czy prowadzenia Gdybym miał wybrać jeszcze raz ... tak wybrałbym klasę E.
4,9
~Tomasz
Limuzyna Facelifting 2.0 E220d 194KM 143kW
Mercedes Klasa E W213
Z pewnością większe wrażenie robi wnętrze tego samochodu niż wygląd zewnętrzny. W wersji business edition z pakietem AMG prezentuje się świetnie, ale nadal lepiej wewnątrz. Beżowa tapicerka i drewniane okleiny to według mnie najlepsze zestawienie kolorystyczne w tym modelu (plus jedyny słuszny kolor lakieru - czarny). Na pierwy plan przy ocenie samochodu wybija się komfort podróży na długiej, szybkiej trasie - jest bardzo dobrze. Wyciszenie wnętrza, amortyzacja, wygoda foteli, ergonomia - wszystko na najwyższym poziomie.
4,7
~Martin
Limuzyna AMG 4.0 AMG E63 S 612KM 450kW
Mercedes Klasa E W213
To auto jest niesamowite. Jeżdżę nim jako daily i na długie trasy. Po trzech latach wciąż mam uśmiech na twarzy kiedy włączam silnik i słyszę chrapliwy, nisko brzmiący dźwięk silnika i wydechu. Rozgrzanie V8 zajmuje całą wieczność około 5 do 10 min co oczywiście można sprawdzić w systemie auta. Ale jak już opony się rozgrzeją oraz V8 to można wcisnąć gaz. Wtedy auto ryczy jak lew i strzela z wydechu. To nie może się znudzić, szkoda włączać radio w aucie, bo zakłócało by to wrażenia dźwiękowe z jazdy. Auto dla nie wtajemniczonych to zwykła E clas, jednak nic bardziej mylnego siedzimy w aucie 612 konnym rodzinnym sedanie który pierwszą setkę osiąga po 3,4 sekundach wg producenta, Wspomnę tylko że z auta można zrobić tylnonapędowy driftowóz. To auto to ostatni Mohikanin bez trybu ECO i ślisko i ograniczającego dźwięk softu. To auto to 1980 kg emocji w praktycznej obudowie
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W213
8,3 – 15,2
l/100 km
5,9 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
Kombi AMG 4.0 AMG 63 S 612KM 450kW
Mercedes Klasa E W213
POSIADAM e63 S AMG kombi 2018, auto użytkuje głównie w trybie comfort po mieści , ponieważ nie ma gdzie przyspieszać ,a w trybie sport przy spokojnej jezdzie auto agresywnie szarpie co jest zrozumiałe. Co jakiś czas na dłuższej prostej przełączam na tryb Sport + , żeby posłuchać pięknie strzelającego wydechu i poczuć konkretną moc :). Auto ma dość mały zbiornik 70L i starcza mi na 300km , czyli średnie spalanie przy takiej mieszanej jezdzie "normalnej" troszke sportu , gdzie można i wiekszość miejjskiego przemieszczania sie auto pali 18 Litrów. Troche sporo ale dla tego dzwięku warto :)
7,6
Limuzyna 1.6 200d 160KM 118kW
Mercedes Klasa E W213
Samochód odebrany z salonu z przebiegiem 5 km., użytkowany przez 12 miesięcy w specyficznych warunkach. Przebieg realizowany w 80% w warunkach miejskich - Warszawa, w dzień i w nocy. Obecny stan licznika – 60.000 km. Pojazd eksploatowany wyłącznie na paliwie BP z włączoną non-stop klimatyzacją. System Start-Stop używany sporadycznie. Średnie zużycie paliwa wynikające z dokładnych pomiarów, a nie odczytów danych z komputera pokładowego, który – jak wynika z wielu moich doświadczeń zaniża wynik w każdym samochodzie. Cykl miejski – 7,44 l./100 km. Mieszany: 7,39l./100 km., Pozamiejski: 7,09 l./100 km. Średnie zużycie paliwa na przestrzeni jednego roku i przebiegu 60.000 km. – 7,51 l./100 km.
5,3
Liczba komentarzy: 2
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Mercedes Klasa E W213
Spalanie zalezne od nogi i drogi. Przy delikatnym cykaniu na krajowkach 3,5l jest wynikiem do zrobienia. Przy jezdzie ok 250km/h wychodzi juz ok 8l .W lecie sr. ok 5,5 .W zimie przy oczekiwaniu na odmrozenie szyb i jezdzie na krotkich odcinkach 7,5l z tendencja spadkowa. Pierwszy przeglad po 20k km ok 2000zl-w tym 10l adblue za 150zl! dobrze ze nie uzupelniaja plynu do spryskiwaczy bo tez pewnie leja jakis magiczny za 100zl. Wg mnie taki serwis w aucie za 400k powinien byc darmowy-chociaz pierwszy...
ACTIVE BREAK ASSIST - Radar odległości i system automatycznego hamowania
  • Mercedes Klasa E W213 Kombi 3.0 350d 258KM 190kW 2016-2019
  • inne
  • 40 tys. km
Zdarzyło się kilka razy, że podczas jazdy wyświetlił się komunikat - DISTANCE WARNING. System aktywnego hamowania był załączony. Wszystko byłoby normalne gdyby nie to, że że komunikat wyświetlił się podczas wjeżdżania pod wiadukt. Ten raz komunikat zignorowałem i dalej jeździłem. Po jakimś czasie wjeżdżając pod inny wiadukt komunikat wyświetlił się ponownie, ale tym razem auto mocno przyhamowało. Na tyle mocno, że gdyby za mną ktoś jechał mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Tym razem z poziomu menu dostępnego dla kierowcy system ASYSTENT HAMOWANIA został odhaczony jako nieaktywny. O dziwo za jakiś czas, pod tym samym wiaduktem układ ponownie zadziałał. Uaktywnił się komunikat na ekranie, dźwiękowy oraz krótkie przyhamowanie auta. Przyznam, że takie jeżdżenie z nieplanowanym przyhamowaniem jest niebezpieczne, bo nigdy nie wiem jak mocno auto uaktywni system następnym razem. Do tej pory system uaktywnił się 3x i zawsze pod tymi samymi wiaduktami. Chyba zmienię trasę do domu :)))). Póki co planuję zaczerpnąć wiedzy w serwisie. A może ktoś miał taki przypadek?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Kierownica wielofunkcyjna
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • instalacja elektryczna
  • 85 tys. km
Niedział mi przycisk OK w kierownicy z lewej strony. Nie mogę wejść w serwis auta. Nie mogę odczytać jakich kolwiek danych bo środkowy przycisk OK Nie reaguje.
Oczekuje na rozwiązanie
Głuche pukanie w filtrze powietrza
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • silnik
  • 152 tys. km
Silnik pracuje dziwnie słychać dziwne głuche pukanie w filtrze powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E W213