Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Plug-in Facelifting 2.0 300de 306KM 225kW 2020-2023

Lata produkcji: 2020 – 2023
Segment: Wyższa klasa średnia
Piąta generacja Mercedesa Klasy S pojawiła się na rynku w roku 2015. Stylistycznie model ten, jak nigdy wcześniej, jest spokrewniony zarówno z flagową, większą Klasą S (model W222), jak również z mniejszą Klasą C (W205), co jest rezultatem unifikacji designu, który niemiecka marka zdecydowała się przeprowadzić. Mercedes Klasa E W213 został zaprojektowany przez Roberta Lesnika. Tak jak poprzednik, W213 zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co mniejsza Klasa C – jest to modularna platforma MRA (stosowana w skróconym wariancie w Klasie C W205). Model reklamowany jest przez producenta jako najbardziej technologicznie zaawansowany samochód w historii marki – jest owocem ponad 4 lat pracy.
czytaj więcej
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2023 roku
Pojemność skokowa 1950 cm3
Typ silnika hybrydowy diesel plug-in
Moc silnika 306 KM (225 kW)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
5,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~Piotr
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna Plug-in Facelifting 2.0 300de 306KM 225kW
Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie dwóch samochodów: elektryka oraz spalinowego na długie trasy. Jednak jest to dużo droższa opcja. Auto jak na dzisiejszy czas idealne na długie trasy oraz sprawdza się też bardzo dobrze na krótkich przejazdach po mieście. Trzeba mieć też na uwadze że kupowanie hybrydy plugin wiąże się z konieczością z codziennego ładowania żeby wykorzystać jego cały potencjał. Nie jest to absolutnie w żaden sposób uciążliwa czynność jeśli mieszka się we własnym domu. Jeśli chce się kupić hybrydę plugin zamiast zwykłego Diesla tylko dla samej oszczędności to raczej się nie zwróci . Bardziej tu chodzi o komfort jazdy. Podczas jazdy w trasie hałas silnika diesla jest wogóle niesłyszalny. Krótki problem stanowi jego pierwsze uruchomienie oraz przyspieszanie. Porównując natomiast hybrydę benzynową i i tą właśnie hybrydę z dieslem to ta pierwsza ma bardzo duże zużycie benzyny na trasie. Generalnie w przyszłości jak się rozwinie sieć stacji ładowań samochodów elektrycznych to rozwiązaniem na pewno będzie wersja elektryczna EQE. Póki co na dzień dzisiejszy bez spalinowego auta na długie trasy jazda elektrykiem jest bardzo trudna i pełna nieprzyjemnych niespodzianek.

Usterki Mercedes Klasa E W213

Liczba wpisów: 19
ACTIVE BREAK ASSIST - Radar odległości i system automatycznego hamowania
  • Mercedes Klasa E W213 Kombi 3.0 350d 258KM 190kW 2016-2019
  • inne
  • 40 tys. km
Zdarzyło się kilka razy, że podczas jazdy wyświetlił się komunikat - DISTANCE WARNING. System aktywnego hamowania był załączony. Wszystko byłoby normalne gdyby nie to, że że komunikat wyświetlił się podczas wjeżdżania pod wiadukt. Ten raz komunikat zignorowałem i dalej jeździłem. Po jakimś czasie wjeżdżając pod inny wiadukt komunikat wyświetlił się ponownie, ale tym razem auto mocno przyhamowało. Na tyle mocno, że gdyby za mną ktoś jechał mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Tym razem z poziomu menu dostępnego dla kierowcy system ASYSTENT HAMOWANIA został odhaczony jako nieaktywny. O dziwo za jakiś czas, pod tym samym wiaduktem układ ponownie zadziałał. Uaktywnił się komunikat na ekranie, dźwiękowy oraz krótkie przyhamowanie auta. Przyznam, że takie jeżdżenie z nieplanowanym przyhamowaniem jest niebezpieczne, bo nigdy nie wiem jak mocno auto uaktywni system następnym razem. Do tej pory system uaktywnił się 3x i zawsze pod tymi samymi wiaduktami. Chyba zmienię trasę do domu :)))). Póki co planuję zaczerpnąć wiedzy w serwisie. A może ktoś miał taki przypadek?
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Nie otwiera się klapa wlewu paliwa,nie otwiera się bagażnik,brak świateł tylnich,kierunkowskazy itp, nie wysuwa się kamera
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • instalacja elektryczna
  • 48 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po zatankowaniu samochodu odpaliłem auto po czym wyświetliły mi się kontrolki z awaria świateł, układu ad blue, awaria znaku stop,kierunkowskazu. Nie mogę otworzyć klapy bagażnika,nie otwiera się klapa wlewu paliwa,oraz nie wysuwa się kamera. 10 dni temu skończyła mi się gwarancja auta
Airmatic kompresor
  • Mercedes Klasa E W213
  • zawieszenie
  • 20 tys. km
Airmatic: podczas podnoszenia pojazdu czy poziomowania bardzo głośno słychać prace kompresora. Czuć również drgania. Serwis nie widzi problemu a w samochodzie tego nie było (mam od nowości). W213 po liftingu,
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Plug-in Facelifting