Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Wyższa klasa średnia
Piąta generacja Mercedesa Klasy S pojawiła się na rynku w roku 2015. Stylistycznie model ten, jak nigdy wcześniej, jest spokrewniony zarówno z flagową, większą Klasą S (model W222), jak również z mniejszą Klasą C (W205), co jest rezultatem unifikacji designu, który niemiecka marka zdecydowała się przeprowadzić. Mercedes Klasa E W213 został zaprojektowany przez Roberta Lesnika. Tak jak poprzednik, W213 zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co mniejsza Klasa C – jest to modularna platforma MRA (stosowana w skróconym wariancie w Klasie C W205). Model reklamowany jest przez producenta jako najbardziej technologicznie zaawansowany samochód w historii marki – jest owocem ponad 4 lat pracy.
czytaj więcej
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1950 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 194 KM (143 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1600-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny ECO Start-Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Matic
Liczba stopni 9
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia

Wybrane oceny

4,7
~Tommy
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Mercedes Klasa E W213
Całokształt pojazdu mogę ocenić genialnie. Skrzynia, silnik, wyciszenie, komfort - to nie ma się do czego przyczepić, a mam porównanie z BMW i Audi. Jedyne co jest niestety fatalne to sportowe fotele w pakiecie AMG, siedzisko fotela kierowcy jest tak wąskie, że mocno pije (uciska) w biodra i uda. A nadmienię, że jestem wysoki ale szczupły. Ten mały szczegół psuje całą przyjemność z podróżowania tym autem, bo aż się prosi o dalekie podróże. Szkoda, bo gdyby nie ten mały szczegół moją oceną byłaby szóstka!
4,9
~Paweł
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Mercedes Klasa E W213
Pierwsze wrażenia pozytywne, Auto, bardzo dobre jedynym minusem jaki mogę już dziś opisać to tradycyjny brak odzwierciedlenia w rzeczywistości danych dotyczących spalania. Ja po przejechaniu 3000 kilometrów jeżdżąc codziennie w trybie mieszanym ( około 35 km po trasie i tyle samo po mieście) z delikatnym traktowaniem pedału gazu osiągnąłem wynik 7,7 L . I to w zasadzie jedyny minus na gorąco reszta naprawdę na najwyższym poziomie. Wcześniej przez kilka lat jeżdziłem kupionymi w salonach Volvo XC90 (2015) , BMW 520 , VolvoXC60, Audi A6 i szczerze to żaden z tych samochodów w moim odczuciu nie jest tak dopracowany jak W213. Ja polecam
4,4
~krzysiek
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Mercedes Klasa E W213
Jeżeli chodzi o samochód to silnik klimatyzacja komfort jazdy i pneumatyczne zwieszenie ok. Minusem jest archaiczne sterowanie multimediami , commandem itd. czyli brak ekranu dotykowego tylko gałka po śsrdku i touch panel. Najwwiększy minus mercedesa i tu chodzi wyłacnzie o nasz dupny kraj to brak internetu. Nie ma możliwości kupienia opcji internet in the car w naszym kraju dotyczy to nie tylko tego modelu ale wszystkich sprzedawanych w naszym kraju. Konfiguracja na nasz kraj ma tą opcję wyłączoną bo jeżeli miała by wlaczoną to program Command touch na telefonie by nie mógł działać. Jak spojrzy się na kraje w których ten interent jest dostępny do są to m in Rumunia Czechy Węgry kraje znacznie mniejsze od Polski z pewnie mniejszą sprzedażą samochodów marki mercedes niż w Polsce Prawdopodobnie brak tej opcji wwynika typowo z lichwiarskiego podejścia Polskiego Dealera Mercedesa który lichwi na kasie dla operatorow sieci komórkowych i nie może się dogadać. Próżno też szukać informacji o brkau tej opcji w naszym kraju. Jak chciałem zamówić merce w Polsce to nikt mnie o tym nie ponformował tylko zachwalał możliwość netu w Polsce
ACTIVE BREAK ASSIST - Radar odległości i system automatycznego hamowania
  • Mercedes Klasa E W213 Kombi 3.0 350d 258KM 190kW 2016-2019
  • inne
  • 40 tys. km
Zdarzyło się kilka razy, że podczas jazdy wyświetlił się komunikat - DISTANCE WARNING. System aktywnego hamowania był załączony. Wszystko byłoby normalne gdyby nie to, że że komunikat wyświetlił się podczas wjeżdżania pod wiadukt. Ten raz komunikat zignorowałem i dalej jeździłem. Po jakimś czasie wjeżdżając pod inny wiadukt komunikat wyświetlił się ponownie, ale tym razem auto mocno przyhamowało. Na tyle mocno, że gdyby za mną ktoś jechał mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Tym razem z poziomu menu dostępnego dla kierowcy system ASYSTENT HAMOWANIA został odhaczony jako nieaktywny. O dziwo za jakiś czas, pod tym samym wiaduktem układ ponownie zadziałał. Uaktywnił się komunikat na ekranie, dźwiękowy oraz krótkie przyhamowanie auta. Przyznam, że takie jeżdżenie z nieplanowanym przyhamowaniem jest niebezpieczne, bo nigdy nie wiem jak mocno auto uaktywni system następnym razem. Do tej pory system uaktywnił się 3x i zawsze pod tymi samymi wiaduktami. Chyba zmienię trasę do domu :)))). Póki co planuję zaczerpnąć wiedzy w serwisie. A może ktoś miał taki przypadek?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Kierownica wielofunkcyjna
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • instalacja elektryczna
  • 85 tys. km
Niedział mi przycisk OK w kierownicy z lewej strony. Nie mogę wejść w serwis auta. Nie mogę odczytać jakich kolwiek danych bo środkowy przycisk OK Nie reaguje.
Oczekuje na rozwiązanie
Głuche pukanie w filtrze powietrza
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • silnik
  • 152 tys. km
Silnik pracuje dziwnie słychać dziwne głuche pukanie w filtrze powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna