Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa M W164 Off-roader 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W drugiej generacji modelu ML Mercedes zrobił jeden, dobry ruch – wywalił z oferty motory, które po wciśnięciu pedału gazu do oporu krzyczały: „nie zabijaj mnie!”. W ten sposób wszystkie jednostki są obecnie niezłe. Benzynowe cieszą dynamiką i już najsłabszy ML350 o mocy 272KM idzie przed siebie jak burza. Z delikatnym pomrukiem. Półkę wyżej jest dopiero 5-litrowe monstrum z 306KM na pokładzie. Jego elastyczność powala, podobnie jak zużycie paliwa, ale dla koneserów i tak przeznaczona jest wersja ML63 AMG. Moc? Ponad 500KM... . Z dieslami sprawa ma się trochę inaczej. ML300CDI jest trochę przysłaby. 190KM w sporym, terenowym aucie brzmi tak sobie i jeździ też tak sobie – ale i tak o niebo lepiej niż poprzedni ML 270CDI. Idealny jest za to 350CDI 224KM – mógłby być cichszy, ale jego elastyczność jest niesamowita, bo ciągnie tą ciężarówkę już od najniższych obrotów. Flagowy diesel 450CDI jest idealny dla tych najbardziej wymagających – drogi, ale czyni z tym wozem cuda.
czytaj więcej
Powagosław
To samo, co w Klasie GL, tylko trochę inaczej, co nie znaczy, że gorzej. „Emka” jest mniejsza, dzięki czemu zyskuje na zgrabności i dynamice. Stylizacja jest nieco barokowa, ale w tym segmencie takie chwyty są jak najbardziej dozwolone. ~Powagosław
Luzacjusz
Żony piłkarzy, o ile tylko mają prawo jazdy, potrafią czytać, a ich mężowie nie przepuszczają wszystkich pieniędzy w kasynach, zapewne śnią o kupnie Klasy M. To ja już wolę koszmar z Freddym Kruegerem. Przynajmniej jest jakaś akcja i emocje. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2987 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 224 KM (165 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 510 Nm przy 1600-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~kris19c
Mercedes Klasa M W164
Off-roader 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Wygodne auto, które choć ma swoje wady daje przyjemność z użytkowania i wygodę jazdy. Samochód jest sporych rozmiarów, ale ma dobry skręt, więc parkowanie nie stanowi problemu. Waży sporo (DMC prawie 3t) i widać to w spalaniu oraz zachowaniu na drodze (woli jechać prosto niż skręcać). Z tym silnikiem należy się także liczyć z wołowatością po zimnym rozruchu, kiedy wyraźnie z oporem zabiera się do roboty. Generalnie można samochód polecić dla osób, którzy nie stawiają ekonomiki użytkowania na pierwszym miejscu.
3,8
~kris19c
Mercedes Klasa M W164
Off-roader 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Auto jest obszerne, w miarę wygodne choć chyba nieco zbyt ciężkie. Masa własna ok 2200 a dopuszczalna prawie 2900 to wartości raczej pasujące do małej ciężarówki niż samochodu było nie było osobowego. Przekłada się to na spore - jak na diesla - spalanie i zachowanie na autostradzie przypominające nieco galopującego słonia. Jednak dzięki mocnemu silnikowi samochód porusza się sprawnie i przyspiesza bezproblemowo nawet przy dużych prędkościach. Pierwsze kilometry po zimnym rozruchu auto strasznie wołowate i niechętne do pracy.
4,1
~Robert
Mercedes Klasa M W164
Off-roader 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Fajnie auto , do wszystkiego. Dobrze wykonane. Serwis do bani we Wroclawiu ( Fraczak czy tez Wrobel). 0,0% Profesjonalizmy a ceny wyzssane z palca. Jak masz blisko to do Niemiec. Lub w nieutoryzowanym.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa M W164 Off-roader 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW 2005-2008
11,3
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Mercedes Klasa M W164
Off-roader 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Miasto 17L , Trasa 140km/h 10L. Samochod ma swoja mase , Spalanie do niskich nie nalezy , Ale w Przelozeniu na komfort Jazdy Jest to warte kazdego spalonego litra ON. ;) Polecam wszystkim ktorzy chca kupic Dobrego SUVA . Chociaz wiadomo jak to w Mercedesach trzeba liczyc sie na usterki elektryki "palace sie zarowki , problemy z czujnikami parkowania czy tez szybami " Co do kosztow utrzymania "oleje filtry , klocki , tarcze , " nie sa to jakies kosmiczne pieniadze . Pozdrawiam ;)
10,7
Mercedes Klasa M W164
Off-roader 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Nie jest to auto dla ubogich, ani dla oszczędnych. Części są dość drogie, kosztuje także robocizna. Komplet opon 19` to blisko 3 tys. Amortyzator 550, a jego górne łożysko 1100. Mój pakiet startowy po zakupie wyniósł blisko 10 tyś. Drogie tarcze hamulcowe, z racji ich wielkości i wagi.
10,7
Mercedes Klasa M W164
Off-roader 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Auto nie jest dla tych, którzy ekonomikę użytkowania stawiają na pierwszym miejscu. Obsługa jest droga, a części mniej typowe bardzo kosztowne (np. górne mocowanie amorka 1100 zł, sam amortyzator 550). Drogie są także tarcze - bo są ogromne i ciężkie. Komplet opon 19`to blisko 3 tys.
Mercedes Klasa M W164 Off-roader