Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W221 Limuzyna wersja długa Facelifting 400 HYBRID 299KM 220kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Auta luksusowe
Flagowe limuzyny najczęściej można spotkać na drogach z dieslem pod maską i w tym modelu też warto pójść w tym kierunku – tym bardziej, że motory wysokoprężne mają konkurencyjne ceny w stosunku do benzynowych, a jak macie firmę i dużo jeździcie, to też sporo zaoszczędzicie. Podstawowy 350CDI o mocy 235KM nieźle radzi sobie z tym ogromnym autem, jak na swoją stosunkowo niedużą liczbę koni. Do tego jest cichy, oszczędny i najtańszy w ofercie. Jeśli planujecie często spieszyć się na drogach, to z diesli zostaje jeszcze widlasta ósemka o pojemności 4 litrów. Moc – 320KM, cena – zaporowa. Jeśli chodzi o motory benzynowe – najmniejszy o pojemności 3.5l i mocy 272KM możecie wziąć zamiast podobnego diesla, jeśli drażni was jego dźwięk. Wersja benzynowa nie jest jednak tak oszczędna, ale bardzo przyjemnie pracuje i z ochotą współpracuje z kierowcą. Najmocniejsze jednostki zostały oczywiście przygotowane przez AMG. Mają 6l i więcej oraz moc od 525 do 612KM. Wszystko jest w nich obłędne – dźwięk, cena, osiągi... . Trochę mniejszy motor z wyższej półki liczy 5.5l oraz 388KM - spokojnie wystarczy, jeśli zabraknie wam funduszy na AMG.
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 3498 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 299 KM (220 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 385 Nm przy 2400-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92,9 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje napęd stanowi układ dwóch silników - benzynowego i elektrycznego; pierwszy rozwija 279 KM przy 6000 obr./min i 350 Nm w zakresie 3000-5500 obr./min, drugi generuje 20 KM i 160 Nm; dodatkowo zastosowano akumulator litowo-jonowy
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny ECO start/stop
Mercedes Klasa S W221 Limuzyna wersja długa Facelifting