Szukaj

Informacje o Mercedes SLK R170

Lata produkcji: 1996 – 2004
Segment: Auta sportowe

Luksusowy kompaktowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment G) produkowany w latach 1996-2015. W ofercie Mercedesa zajął miejsce obok większego i starszego modelu SL, z którym dzielił część elementów. Większość technicznych rozwiązań SLK przejmował natomiast z Klasy C. W 2011 roku debiutowała trzecia generacja modelu (oznaczenie R172; SLK I to R170, SLK II – R171), ostatnia przed zmianą jego nazwy na SLC, w związku z uporządkowaniem nazewnictwa marki. Skrót SLK w nazwie modelu odnosił się do słów „Sportlich, Leich und Kurz”, czyli „sportowy, lekki i krótki”.

czytaj więcej
Powagosław

Piękny roadster, w przypadku którego podobieństwa do diabelskiego SLR są jednocześnie błogosławieństwem i zmorą. Wygląda równie dobrze, ale tym samym więcej obiecuje niż jest w stanie osiągnąć. Oceniających go przez pryzmat SLR jest jednak na tyle niewielu, że nie ma po co rozdzierać szat.

~Powagosław
Luzacjusz

Czasem mniej znaczy więcej. Dlatego SLK wygląda lepiej od SL i to bez względu na to, czy jest, czy nie jest SLR-em dla ubogich. Zresztą – Kraków jest tylko jeden, ale we Wrocławiu też fajnie się mieszka.

~Luzacjusz

Mercedes SLK R170 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~k
Mercedes SLK R170
Roadster 2.3 (230 Kompressor) 197KM 145kW
Swietne auto na weekendy i nie tylko z dosc duzym bagaznikiem, szybkie, na kazda pogode i sezon zima lato ze wzgledu na twardy dach, dwu strefowa klima, skorzane elektrycznie podgrzewane siedzenia, system audio Bose z subwooferem, bardzo dobrze i pewnie sie prowadzi az do predkosci maksymalnej 240 ktora osiaga bez problemu, jest bardzo komfortowy w porownaniu do Bmki w M a bez porownania do A6 Sline, sprezysty nie tlucze tak na polskich drogach , duzo frajdy za mega przyzwoite pienidze, pomalu young timer przyszly klasyk dlatego trzymam swojego w topowej kondycji. Swietna alternatywa do motocykla.
4,5
~stateczny-kierowca
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Mam auto od miesiąca i nie zaluje zakupu. Po 188000 km. nie widać ubytku mocy, komfortu jazdy czy zużycia. Frajdę zapewnia tylny napęd i zapas mocy - choć kola potrafią zabuksować przy przyspieszeniu. Mam 185 cm wzrostu i zauważam nieco malo miejsca nad głową. Mam nadzieję że latem mnie będę na to zwracał uwagi. Jedyną wadą jaką zauwazylem jest spalenie - średnio po mieście 13 l na setkę . Ale z uwagi ze jeżdżę dla frajdy i nie robie dlugizh tras jest ok. Na pochwalę zasługuje jakość wykonania po 10 latah auto wygląda naprawdę swierzo. Jak nie będzie sie psuło to zostawię dla syna. W porownaniu do BMW 318 ti Mercedes goruje jakością wykonania i solidnością.
4,4
~Kierowca_rajdowca
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 192KM 141kW
Ogólnie rzecz ujmując, poza wg. niektórych "babskim" wyglądem, auto jest super, na zimę i na lato, silniki z kompresorem od 190 Koni zgarniają sie od dolu do gory poza dziura na 3000 (chip niweluje tę dziure, poza samym dodatkiem mocy) zatem maja moc, sa bezpiecznie i lanserskie, jak ktos nie potrzebuje wozic rodziny to idealne auto, bagaznik ma okolo 150 Litrow przy zlozonym dachu, bez okolo 350 litrow co pozwala mu na wyjazd wakacyjny dla 2 osob na 14 dni... Auto jak najbardziej do polecenia mi iz "ZDROWE" roczniki 10+ wciaz sa w cenach 25 tys. +
Średnie spalanie dla Mercedes SLK R170
9,6 – 12,2
l/100 km
10,8 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 192KM 141kW
Spalanie śmiesznie małe jak na takie osiągi,na trasie za 30 zł przejade 100 Kilomewtrów przy cenie PB98 5,26, jadąc równo 90 Km/h, minus taki że aż się chce wdepnąc bo i jest w co, minusem jest paliwo zalecane PB98, ale wlewajac dobrej firmy 95 tez jedzie i czasem nawet lepiej, wiec to roznie jest, miasto kolo 10 L czasem korki czasem 1 Km wolnej, u mnie eko driving konczy sie do pierwszego skrzyzowania...wiec jezdze normalnie, Max w ziemie -30 i w trudnych warunka z non stop nagrzewnica wlaczona 13L, osiagi sa super patrzac ze pod maska mamy niemal 200 koni...Ceny przeglądów niewygórowane, napraw nie ma bo i nie ma sie co psuć, tylko to co eksploatacyjne, a w związku, że to nie jest najnonwsze auto to i można wybierać w częściach i w cenach :)
9,6
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 192KM 141kW
Spalanie śmiesznie małe jak na takie osiągi,na trasie za 30 zł przejade 100 Kilomewtrów przy cenie PB98 5,26, jadąc równo 90 Km/h, minus taki że aż się chce wdepnąc bo i jest w co, minusem jest paliwo zalecane PB98, ale wlewajac dobrej firmy 95 tez jedzie i czasem nawet lepiej, wiec to roznie jest, miasto kolo 10 L czasem korki czasem 1 Km wolnej, u mnie eko driving konczy sie do pierwszego skrzyzowania...wiec jezdze normalnie, Max w ziemie -30 i w trudnych warunka z non stop nagrzewnica wlaczona 13L, osiagi sa super patrzac ze pod maska mamy niemal 200 koni...\Ceny przeglądów niewygórowane, napraw nie ma bo i nie ma sie co psuć, tylko to co eksploatacyjne, a w związku, że to nie jest najnonwsze auto to i można wybierać w częściach i w cenach :)
9,4
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Jak na doładowaną dwulitrową czerocylindrówkę naprawdę dobrze. W sumie nie mierzyłem, bo co za różnica, ilekolwiek paliwo nie kosztuje i tak się tankuje, a to i tak moje drugie auto. W mieście nie przekracza chyba 12 litrów a w trasie zmierzyłem raz i wyszło 8,6l przy jeździe z pasażerką na polskich drogach pozamiejskich. Przeciętne tempo bez silenia się na oszczędną jazdę. Na niemieckiej autostradzie bierze troszkę więcej, ale tam można sobie pozwolić na rozwijanie znacznych prędkości. Przynajmniej na kilka chwil, bo przy wysokich prędkościach jest naprawdę głośno. Ale o tym już pisałem.
Mercedes SLK R170