Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

SLK - test Euro NCAP

Auto: Mercedes Benz SLK 2002 2002
SLK jest w sprzedaży od 1996. Okazał się bardzo mocnym autem podczas zderzeń czołowego i bocznego. Tylko niewielkie uszkodzenie kabiny, drzwi pozostały stabilne i niezniszczone. W trakcie zderzenia czołowego dach był opuszczony, by stworzyć najbardziej niebezpieczne warunki. Natomiast dach podniesiono dla testu zderzenia bocznego, by zbadać bezpieczeństwo głowy. Chociaż auto testowano bez fotelików, jeden można umieścić na siedzeniu pasażera. Sprawdzono więc obecność wymaganych etykiet ostrzegawczych. Ochrona pieszego bardzo słaba.
Ogólne dane auta Uśrednione wyniki testu
Klasa Roadstery Bezpieczeństwo dorosłego
Nadwozie kabriolet Potrącenie pieszego
Masa 1425 kg Bezpieczeństwo dziecka
Ochrona przy uderzeniach

Poduszka powietrzna chroni kierowcę, ale przesunięcia jego głowy rodzą pewne wątpliwości i obawy co do bezpieczeństwa. Sytuację pogarsza przesunięcie kierownicy i siedzenia. Poduszka kierowcy jest raczej sztywna, dodatkowo pasy powiększają siłę nacisku na klatkę piersiową. Obszar kolan i górnych partii nóg bez twardych elementów. Jednak schowek po stronie pasażera może stać się źródłem obrażeń, brak wystarczającej amortyzacji mimo miękkiego wykończenia. Centralny obszar podłogi został wgnieciony - dodatkowe ryzyko dla stóp.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Wbudowane boczne poduszki pracują bardzo dobrze, chronią klatkę piersiową i brzuch kierowcy. Mimo to nacisk był wysoki, ale mieści się w bezpiecznej normie. Głowa uderzyła w spornik dachu, ale kontakt nie był groźny. Co niezwykłe, brak amortyzacji wnętrza drzwi - negatywny wpływ na ocenę.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 8 pkt (29%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 31 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Maska jest nieprzyjazna dla pieszego. Również zderzak nie oferuje żadnej amortyzacji. Euro NCAP radzi producentowi zwrócenie uwagi na ten obszar ochrony.

Zabezpieczenie dziecka

SLK posiada tylko dwa siedzenia, brak więc miejsca by przetestować foteliki. Jeden może być mimo to umieszczony na siedzeniu pasażera. Auto rozpoznaje fotelik rekomendowany przez Mercedes´a i wyłącza poduszkę powietrzną. System nie działa w przypadku innych rodzajów siedzeń. Ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej jest niewystarczające. Mercedes obiecał ulepszenia na tym obszarze.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych