Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Sedan

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4475 mm
Szerokość 1710 mm
Wysokość 1405 mm
Rozstaw osi 2550 mm
Rozstaw kół - przód 1475 mm
Rozstaw kół - tył 1470 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 1020 mm
Prześwit 155 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 430 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Ironclad
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.6 90KM 66kW
Wygodny, niezawodny mimo wieku i przebiegu oraz rozsądny, jeśli chodzi o koszty eksploatacji samochód. Kupiony, jak większość moich dotychczasowych wozów - z potrzeby chwili - okazał się wiernym towarzyszem zarówno w mieście, jak i na trasie. Automatyczna skrzynia, która stanowiła dla mnie z początku powód do niepokoju, okazała się wyjątkowo przyjemnym dodatkiem, który czyni jazdę w korkach mniej uciążliwą. Oczywiście - w tej beczce miodu jest całkiem sporo dziegciu, ale przecież nie ma samochodów idealnych...
4,5
~Monika
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.9 DID 115KM 85kW
Auto rewelacyjne i niezawodne, mam bardzo ciężką nogę i nie umiem spokojnie jeździć, żadne auto nie wytrzymało ze mną dwa lata bez usterek, żadne poza carismą. Wymienia się tylko olej i klocki, auto ma 235 tys i praktycznie nie bierze oleju, turbina pracuje bez zastrzeżeń, auto fajnie trzyma się drogi i naprawdę jest wyczuwalne. Jakość wykończenia wnętrza bije na głowę niemieckie auta tej samej klasy, 14 letnie auto nie jest w środku powycierane ani podrapane, działa każdy najmniejszy guziczek i przełącznik. Nie ma śladu rdzy. Mam porównanie z drugim autem w domu (peugeot 308sw 2009r), mitsubishi mimo wieku jest lepsze i daje więcej frajdy. Przerabiałam Opla, vw, rovera, peugeota, citroena, forda i audi, żadne z nich nie umywa się do Japonca ;)
4,1
~paw
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 116KM 85kW
Auto sprawowało się wyśmienicie, nigdy nie stanął mi na drodze, jedyna awarią z racji przebiegu to był wysprzęglik (miękki pedał sprzęgła). Auto było sprowadzone oryginalnie z kraju jego produkcji czyli z Holandii, w aucie po zakupie wymieniono: kompletny rozrząd + pompa, nowe opony zimowe i letnie firmy Falken (bardzo dobrze spisywały się) tarcze przód, bębny tył, kocki przód tył, oleje wszyskie, filtry wszystkie, w zawieszeniu sprężyny, amorki, i to co należał juz wyminenić, żeby był spokój na dłóższy czas. Silnik był zdrowy, na autostradzie bez problemy osiągał 205km/h i to chyba było jego max, spokojnie można było go kręcić do odcięcia, u mnie przy 7000obr/min. W zakrętach zero przechyłu, jechał jak po szynach nawet z prędkością 140km/h. W środku beżowa tapicerka, pełna elektryka (4szyby, lusterka, klima, podgrzewane fotele, itp). Miał mały mankament, czasem falowały obroty, ale po wyczyszczeniu przepustnicy i wymianie silniczka krokowego i regeneracji alternatora problem zniknął. Autem przejechałem 35tyś km i pewnego dnia przepuszczałem pieszych na pasach i pewna pani postanowiła zaparkować swoja Toyote Rav4 w moim bagażniku, aż nogi miękkie mi się zrobiły jak zepsuła moja Cari, auto było wspaniałe, można było się w nim zakochać, miał swoje drobne wady, ale to było auto z zacięciem sportowym, a nie limuzyna A8 :) Był troszkę głośny w środku powyżej 3000obr/min, ale to kwestia gustu, ja lubię jak słychać silnik (nie wycie jak w pandzie) tylko po prostu silnik jak przyśpiesza :) Był to lekki egzemplarz warzył jedynie 1070kg a wiec co za tym idzie miał dość przyzwoite osiągi. Bezpieczeństwo bardzo dobre, po kolizji z toyotą która wjechała w nas z prędkością 90km/h nic nam się nie stało, lekkie bóle w plecach, wiec oceniam to bardzo dobrze. Spalanie w mieście 10L kręcąc powyżej 4000obr/min, jeżdżąc do 3000obr mozna było zejść na 8L, na trasie do 100km/h spalenie 8L, powyżej 100km/h różnie od 8-10L. Widoczności bardzo dobra, lusterka duże, słabsza widoczność przy parkowaniu tyłem przez tylną szybę.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Sedan
6,9 – 8,2
l/100 km
5,9 – 7,1
l/100 km
7,8 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Kupując te auto sądziłem ze spalanie bedzie ogromne. szukałem samochodu o mniejszym silniku ale przez przypadek trafilem na Carisme. Powiem szczerze, że jestem naprawde pod dużym wrażeniem jego spalania. Generalnie mam ciężką nogę i sadzilem ze ten silnik o takich osiagach to bedzie palił niewyobrażalnie duzo ale myliłem sie. Trasa 120-130km/h 6l/100km. Miasto to wiaodmo o oszczędności nie ma co mowic i poniżej 10l/100km nie zejdę ale nie bójcie się kupować tego silnika sadząc, że będzie palić niewiadomo ile. Silnik o dobrych osiągach ale zarazem ekonomiczny. POLECAM
8,0
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Kupując te auto sądziłem ze spalanie bedzie ogromne. szukałem samochodu o mniejszym silniku ale przez przypadek trafilem na Carisme. Powiem szczerze, że jestem naprawde pod dużym wrażeniem jego spalania. Generalnie mam ciężką nogę i sadzilem ze ten silnik o takich osiagach to bedzie palił niewyobrażalnie duzo ale myliłem sie. Trasa 120-130km/h 6l/100km. Miasto to wiaodmo o oszczędności nie ma co mowic i poniżej 10l/100km nie zejdę ale nie bójcie się kupować tego silnika sadząc, że będzie palić niewiadomo ile. Silnik o dobrych osiągach ale zarazem ekonomiczny. POLECAM
8,0
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
no i tu pojawia sie pierwszy problem - kupilem auto sugerujac sie opiniami na tym forum - tak wiec 7-8 litrow w miescie mozna zapomniec, ja nie schodze ponizej 10 l i to nie wazne czy zima czy lato, czy szybko, czy wolno. po prostu tankuje 30 litrow i jak dobija do 300 km to zapala sie "komornik". kupilem to auto, bo myslalem, ze jest w miare ekonomiczne, ale okazalo sie inaczej. moze dodam, ze kolega ma volvo 170 ps w automacie i spala mu mniej niz mi... jedyny plus to jak do tej pory bezawaryjnosc i niskie jak dla mnie koszty wymiany plynow, filtrow itd. i to jest bardzo duzy plus. spalanie: tragedia awaryjnosc: rewelacyjnie (auto ma 12 lat i nic)

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Sedan