Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Sedan 1.8 16V 140KM 103kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1834 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~piotreekk
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V 140KM 103kW
Uczciwie powiem to jest moje..najlepsze auto!!Zdecydowałem się na najmocniejszą carismę MSX z 140 konnym silnikiem od colta(wersja sedan).Auto ma wiele niepodważalnych zalet i mało wad.Plastiki są w wyższej półki skóra na desce rozdzielczej materiały najwyższej jakości miłe w dotyku,plastiki nie są szare nie skrzypią.Może komuś nie odpowiadać ta imitacja drewna,ale mi pasuje.Blacha ocynkowana nie zauważyłem korozji nigdzie chociaż to początek prdukcji 96.Sylwetka mi bardzo odpowiada ma swój niepowtarzalny styl. Naprawdę szkoda,że nie kontynuowano produkcji po 2004,r.Silnik bezczelnie dopracowany do perfekcji. Mitsubishi robi naprawdę dobre silniki.Tutaj w tym samochodzie nic się nie naprawia wymienia się tylko to co jest już zużyte i koniec.Ja o swojego dbam i raz na jakiś czas naprawiam tylko zawieszenie,ale tego się nie da uniknąc.Bardzo ekonomiczny samochód nie mam zbyt ciężkiej nogi w mieście pali 7l/100 w trasie udało m się nawet e 5-6 !Miejsca w środku sporo gdy wsiądzie 5 osób nie ma problemu.Te złe negatywne opinie o Cari pisał chyba jakiś sfrustrowany mechanik ja dostrzegam niemal same zalety.Carism jest coraz mniej niestety na drogach każda podoba a jednak nie mojej szukałem 5 miesięcy i w końcu upolowałem zadbaną wersję MSX to teraz perełka i z cudem graniczy zdobycie tej limitowanej edycji Cari. Brakuje mi w Cari tylko automatycznej klimatyzacji klimatronic,ale to i tak drobiazg bo autko jest super.Ogólny bilans na plus. Nie wieżcie,że Cari to złe auto to uczciwie powiem dobre i dopracowane samochody z oszczędnymi silnikami sam się przekonałem. Teraz ceny Carism nie są zbyt wysokie,ale dla mnie ten samochód nie stracił nic na wartości. Jest zwinny,szybki oszczędny i niezawodny. To auto Cię nie zawiedzie. Możesz jechać na drugi koniec POlski lub 1000 kilometrów w świat i wiesz,że zawsze wrócisz do domu.Nawet gdy będę zmuszony kiedyś sprzedać Carisme to i tak ją zachowam bo przyjaciela się żal pozbyć.Po przeszło 3 latach spędzonych w mitsubishi z ręką na sercu kupiłbym ją raz jeszcze.Szkoda,że tak dobrych samochodów jak Carisma już nie robią jest bezkonkurencyjna.Polecam.
4,2
~michał
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V 140KM 103kW
bardzo dobry,niezawodny samochód.Przy regularnych przeglądach nie sprawia żadnych problemów eksploatacyjnych.Mogę polecić osobom dużo jeżdżącym , które nie mają zielonego pojęcia o naprawach.Przez 9 lat użytkowania wymieniłem mocowania żarówek w reflektorach oraz uszczelką pod pokrywą komory zaworowej.Przeszkadzały mi jedynie dwie rzeczy:zbyt duże koło kierownicy oraz zbyt nisko posadowiony fotel kierowcy i pasażera - przy częstym wchodzemniu i wychodzeniu jest to trochę niewygodne.Miśka(tak ją czyle nazywała cała rodinka)przejechała z nami całą Europę wzdłuż i w poprzek czyniąc rodzinne eskapady bardzo przyjemnymi.
2,8
~cobyr
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V 140KM 103kW
Najwieksza zaleta tego auta jest silnik. I to by bylo na tyle. No moze jeszcze wyglad bo moja jest czarna na czarnych felach i ma przyciemnione szyby i jak jest wypolerowana to robi wrazenie. Nienawidze auta za tandetne wykonanie i plastikowy oszczedny pseudo japonski styl wnetrza rodem z holandii. Plastkiki trzeszcza piszcza i wogole kiepska furka.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Sedan