Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.5 DI-D HP 95KM 70kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Auta małe
Szósta generacja modelu produkowana w latach 2004-2008. Przełomowa w historii Colta, głównie z powodu zmiany segmentu z C na B. Model otrzymał nowe nadwozie zaprojektowane przez Francuza Oliviera Boulaya. Był pierwszym owocem współpracy Mitsubishi oraz DaimlerChrysler. Płytę podłogową dzielił ze Smartem Forfour, modelem marki należącej do obecnego koncernu Daimler. Pierwszy model w rodzinie produkowany w holenderskiej fabryce firmy. Dostępny również w wersji kabrio-coupe. Wielokrotnie nagradzany, m. in. „Złotą kierownicą” wg „Bild Am Sonntag” oraz tytułami Samochodu Roku w sześciu europejskich konkursach.
czytaj więcej
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Jakub
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.5 DI-D HP 95KM 70kW
Auto bardzo fajne jak na tą cenę Silnik diesla produkcji Mercedesa bardzo dynamiczny oraz oszczędny Dużo miejsca w środku zaskakuje w tak małym aucie Brak poważnych usterek Bardzo dobrze się prowadzi na prostej i w zakrętach Dobre rozwiązanie w tym aucie poza ABS i kontrolą trakcji to system który wykrywa uślizg auta w zakrętach np w zimę lub w deszczu i automatycznie dohamowuje odpowiednie koła oraz wyprowadza auto z poślizgu Ogólnie bezpieczny - 6 poduszek powietrznych Jedyne konieczne wymiany podczas roku użytkowania to klocki, tarcze, przewody hamulcowe, tylnie amortyzatory Posiadam bardzo dobrze wyposażony model co jest bardzo dużym plusem i polecam takie egzemplarze 16 calowe alufelgi Skórzane podgrzewane fotele Skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów Klimatyzacja 4 elektryczne szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, Halogeny Listwy w kolorze nadwozia Bardzo łatwo można oryginalne radio wyposażyć w złącze aux przez co można podłączyć bluetooth Generalnie polecam ten model.
4,2
~Tomek
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.5 DI-D HP 95KM 70kW
Witam colta mam od 5lat przejechalem 280tys km jak na ta kategorie to baardzo pozytywnie oceniam , silnik dynamiczny jak na ta klase zawieszenie ok , na krotkie trasy np do 400 km moze byc, przy 180tys padla skrzynia a dokladnie jej elektryka bo automat , pozniej chlodnica klimy . Poza tym nic powaznego Oczywiscie co 16 tys km zawsze byl serwis klocki oleje filtry itp Wiec polecam , jezdzilem nim w pracy trasa miasto srednio 1000km tyg Ladownosc super np po wyciagnieciu tylnych siedzen zalafowalem 8euro palet na zakladke w calosci :) oczywiscie puste palety:) Wiec jak najbardziej polecam
3,9
~marcinos
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.5 DI-D HP 95KM 70kW
Pomykacz miejski to chyba najlepsze określenie. Jestem zadowolony, zwłaszcza z silnika 1.5 did w najmocniejszej odmianie. Jest naprawdę dynamiczny i mało awaryjny, może to ze względu na to że to silnik zapożyczony od Mercedesa. Nie obejdzie się jednak bez wad. Wnętrze bardzo plastikowe, marne te plastiki, z biegiem czasu się odkształcają, odchodzą i pukają. Z mocowania tylnej kanapy czasem coś popiskuje, takie detale ale denerwują. Druga sprawa to że jest głośny i niestety słychać go wewnątrz, wyciszenie marne. Po trzecie skrzynia bardzo nieprecyzyjna, haczy, nieraz potrafi wybić bieg, trzeba się do niej przyzwyczaić. Zawieszenie na naszych drogach daje radę pod względem trwałości, ale jest twarde, czuć każdą dziurę. Wyposażenie fajne, ponad przeciętne jak na klasę miejską, fotele wygodne. miejsca standardowo jak u innych. Wygląd kwestia gustu, ale najgorzej nie wygląda. Prowadzi się sztywno, trzyma się drogi, dobrze przyspiesza. Taki mały wyścigowiec. Zależy kto czego oczekuje, ale z czystym sumieniem mogę polecić.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.5 DI-D HP 95KM 70kW 2005-2008
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.5 DI-D HP 95KM 70kW
Auto potrafi spalić mało, w trasie (nie na autostradzie) jadąc dynamicznie ale przewidywalnie komputer pokazuje średnie spalanie 4.2 litra. Średnie spalanie miasto /trasa / krótkie odcinki/ dynamiczna jazda oraz częste ostre przyśpieszanie od kilku miesięcy wychodzi 5,2 litra sprawdzone tankowaniem pod korek. Na początku palił dużo na pełnym zbiorniku 47 litrów 600km ponieważ blokowały tylne hamulce - wina przewodów hamulcowych (warto sobie ogarnąć) Obecnie na pełnym zbiorniku robię 950 km a w ciągłej trasie możliwe, że da się przejechać ponad 1000km Opony 195/55R16 wielosezonowe Auto jest bardzo elastyczne jak na tą moc i mało pali polecam.
4,7
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.5 DI-D HP 95KM 70kW
Mój komentarz będzie oczywiście odnosił się w całości do spalania paliwa w Colcie. Staram się jeździć ekonomicznie i rozsądnie (nie oznacza to zamulania!) i czy jadę sam czy z żoną i dzieckiem spalanie między 4,5, a 5 jest raczej standardem. Mówię tu u podmiejskim trasach (drogi krajowe i wojewódzkie, dojazdowe do miasta pow. 500k mieszkańców). Aby uzyskiwać dobre wyniku w spalaniu paliwa trzeba umiejętnie posługiwać się pedałem gazu... niewielka różnica w nacisku na pedał często nie powoduje wzrostu przyspieszenia, natomiast wzrost spalania owszem. Wyniki spalania na kilkudziesięcio kilometrowych trasach poniżej 4 litrów, również nie zaskakują. Auto użytkuję do ponad pół roku/ 10k km. Stosuje filtry i oleje wyższej klasy (m. in. olej silnikowy w pełni syntetyczny Motul 5W30 itd). Dodam, że silnik nie bierze oleju!.
6,1
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.5 DI-D HP 95KM 70kW
Używam auta głównie w mieście gdzie spalanie wynosi ok 7-7.5l/100km. Nie ma co się oszukiwać, że diesel w mieście spali 5l jak "magiczne" 1.9tedei. Na trasie spokojnie można zejść do 5l przy nie dziadowaniu.

Usterki Mitsubishi Colt VI

Liczba wpisów: 18
Mitsubishi Colt VI Hatchback