Szukaj

Informacje o Nissan GT-R Coupe Facelifting 3.8 550KM 405kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 2007 Nissan GT-R to samochód sportowy o nadwoziu dwudrzwiowego coupe (segment G), zaliczany do klasy supersamochodów. Poprzednikiem auta był model Skyline GT-R R34, najmocniejsza odmiana kultowego samochodu sportowego Nissana. Pierwowzorem koncepcyjnym Nissana GT-R był prototyp z roku 2005, o nazwie GT-R Proto. Auto zostało zaprojektowane przez Shiro Nakamurę, który inspirację stylistyczną zaczerpnął z serii anime pod tytułem „Gundam” (natchnieniem były występujące tam gigantyczne roboty). Samochód przyjęto na rynku z entuzjazmem, był laureatem wielu nagród, m.in. Supercar of the Year 2007 według „Top Gear”, International Car of the Year 2009 czy World Performance Car 2009.
czytaj więcej
Powagosław

Dla fanów Skyline’a zmiany (stylistyka, nazwa) mogą być zbyt radykalne. Ale jeśli to jedyna cena, jaką przyszło zapłacić za sportowy samochód na miarę XXI wieku, to było warto. GT-R to opus magnum Nissana w tej dekadzie.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno szybszy od Porsche. Na pewno wygląda na szybszego, na pewno jest tańszy i z pewnością inny. GT-R prowokuje porównania nie tylko z 911. Trudno ścigać się z ikoną stylu, ale to auto ma w sobie ten nerw. Jest tak wulgarne i krzykliwe, że Doda razem z Behemotem przypominają przy nim wieczorek zapoznawczy w sanatorium w Ciechocinku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 3799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 550 KM (405 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 632 Nm przy 3200-5800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 95,5 x 88,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Nissan GT-R Coupe Facelifting 3.8 550KM 405kW 2011-2013
15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

23,0
Nissan GT-R
Coupe Facelifting 3.8 550KM 405kW
Zużycie paliwa w stosunku do mocy, osiągów i konkurencji jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Oczywiście można zrobić na 70 litrowym zbiorniku ok. 200km, ale jednocześnie na trasie jest w stanie zejść do 8l/100. Ceny części eksploatacyjnych (filtry, płyny) są na przeciętnym poziomie, natomiast pozostałych części np. komplet tarcz i klocków hamulcowych to wydatek rzędu 24k zł, komplet opon letnich Dunlop ok. 8k zł i w przypadku awarii skrzyni biegów, Nissan nie sprzedaje pojedynczych elementów do wymiany, przez co niezbędna staje się wymiana całej skrzyni, co kosztuje ok. 90k zł. Warto więc pomyśleć o naprawdę dobrym ubezpieczeniu w przypadku braku gwarancji.
16,2
Nissan GT-R
Coupe Facelifting 3.8 550KM 405kW
Rozważałem zakup starszej f430, albo 997. Podczas jazdy próbnej nowszą Scuderia, Kraków od salonu Mercedesa przy Armii Krakowej do Nowej Huty, spalił 11 litrów benzyny 0_o . Oczywiście but na każdym świetle. Porsche okazało się zbyt twarde, w dodatku strasznie wadziła mi klatka bezpieczeństwa. Oba samochody kosztowały dużo więcej niż GTR na którego się zdecydowałem. Pierwsza jazde odbyłem na fabrycznym roczniku 2010 o mocy 480 koni. Niesamowita maszyna, od 0-100 przyspieszała podobnie do mocniejszych Porsche i Ferrai ale od 100-200 już czuło się pewien niedosyt. Dlatego zdecydowałem się na GTR rocznik 2010 z pakietem od SWITZER´a. 840 koni. Jedyna wada jaką dostrzegłem od kupna to półdupek kierowcy i pasażera które w przeciągu 3 miesięcy dosyć znacznie się wytarły (alkantara). Spalanie jest naprawdę przyzwoite. Na trasie Kraków-Wrocław, przy ciągłej prędkości 220km/h spala 16l. Przy prędkości 260 jest niewiele więcej bo około 19l. Prędkość maksymalna 335, niestety tylko testowo przez 2 minuty spalanie 33l. Po Krakowie przy spokojnej jeździe, pali nie więcej jak 15 litrów, ale jak się wjedzie na Bora, to od McDonalda do kolejnych świateł paliwo schodzi w oczach, przejechanie tego odcinka zajmuje mi około 8,5 sekundy i daje niesamowitą frajdę bo co chwile się jakiś jednoślad przystawia. Tak czy owak, samochód uważam za ekonomiczny w stosunku do frajdy jaką daje.
19,3
Nissan GT-R
Coupe Facelifting 3.8 550KM 405kW
Koszty utrzymania samochodu są wysokie, nie ma co się oszukiwać. Do najmniej przyjemnych należą wymiany klocków i tarcz hamulcowych, przekraczają bowiem kwotę 20kPLN. Jeśli chodzi o zwykłe przeglądy okresowe nie ma tragedii, ceny jak dla aut klasy wyższej.
Nissan GT-R Coupe Facelifting