Szukaj

Nissan Leaf I Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Nissan Leaf I Hatchback 5d

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2011, kompaktowy hatchback z segmentu C (niższa klasa średnia) jest pierwszym autem japońskiego producenta o napędzie elektrycznym. Pierwowzorem Nissana Leaf był prototyp z roku 2009 noszący nazwę EV-11. Samochód powstał na platformie podłogowej Nissan C platform, tak jak m.in. model Tiida. Nissan Leaf jest też pierwszym samochodem elektrycznym, który został zwycięzcą europejskiego plebiscytu Car of The Year 2011 oraz World Car of the Year 2011. Leaf po angielsku znaczy „liść”, jest to jednak w tym przypadku także skrót od Leading, Environmentally friendly, Affordable, Family car, co można przetłumaczyć jako „Przodujący, przyjazny dla środowiska, rodzinny samochód za rozsądne pieniądze”.
czytaj więcej
Powagosław
Niewątpliwie oryginalny. Czy ładny – to już bardziej wątpliwa kwestia. Nie do końca rozumiem, dlaczego znakiem rozpoznawczym tzw. aut ekologicznych musi być ich udziwnienie. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziś wszystkie samochody wyglądają tak samo, wszystkie piosenki brzmią tak samo i wszystkie polskie komedie są tak samo nieśmieszne. Aż tu nagle zjawia się coś tak innego. W całej brzydocie tego auta, jego inność jest jak objawienie. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4445 mm
Szerokość 1770 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1967 mm
Wysokość 1550 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1540 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 952 mm
Zwis tylny 788 mm
Prześwit 156 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1460 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1245 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 720 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 370 l
Maksymalna ładowność 395 kg
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Bartek
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Wygodny, bogato wyposażony, ekonomiczny i przy tym cichy i szybki. Idealny dla rodziny 2+2 tak jak ktoś pisał poniżej. Zużycie mniej więcej 18kWh przy włączonym ogrzewaniu lub klimatyzacji. Bardzo fajne auto do jazdy w mieście i na krótkie trasy. Mając fotowoltaikę na nowych zasadach koszt przejechania 100km średnia za 1,5 roku bo od wtedy prowadziłem zapiski wychodzi ok 11zł. Koszty eksploatacyjne śmieszne. Nie ma kosztów serwisów olejowych, czyszczenia DFP, EGR, nie ma wtrysków, turbo, dwumasy, świec, filtrów oprócz kabinowego po prostu bajka. Pozostałe części jak wycieraczki, opony, zawieszenie, karoseria jak w każdym aucie. Hamulce prawie się nie zużywają używając trybu jazdy B. Idealne auto żeby dojechać do pracy zawieźć dzieci do szkoły po południu ich odebrać i zawieźć na dodatkowe zajęcia, zrobić zakupy i podjechać pod dom lub blok jak w moim przypadku i wpiąć gniazdko do ładowania. Na weekendach zdarzało się nam że jak wycieczka planowana była w promieniu do 80km to jechaliśmy elektrykiem w innym wypadku używamy spalinowego. Leaf jest idealnym autem jako pierwszy elektryk niedrogi 30tys. zł można sprawdzić czy to warto. My przekonaliśmy się do elektryków 2 lata dzielnie służył teraz czas na nowszy model. Jeśli robisz do 70-90km dziennie to auto jest dla Ciebie.
Dodane 5 miesięcy temu
4,6
~Grzegorz
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Jak za używane auto z 2013 z ceną ok. 40 tys. jak najbardziej warto. Zwłaszcza do jazdy po mieście i na krótkich dystansach. Mój Leaf ma baterię 24 kWh i wystarcza na jazdę po mieście do 120 km w lecie i do 100 km w zimie (najmniej udało mi się przejechać 90 km). Jeżdżąc do 30 km tylko po mieście dieslem zawsze miałem problemy z filtrem cząstek stałych i zaworem EGR dlatego wybór padł na elektryka. Auto kupione jako 3 w rodzinie, ale od razu stało się na co dzień 1. Stojąc w korku mam błogą ciszę i zerowe zużycie energii pomijając ogrzewanie. Pomimo, że ma pompę ciepła, to i tak załącza grzałkę oporową kiedy wychodzę z pracy, ponieważ auto jest mocno wychłodzone, ale za to po uruchomieniu auta z wentylacji od razu leci gorące powietrze i mamy błyskawicznie ciepło. Leaf ma bardzo dobre przyspieszenie i płynne hamowanie silnikiem z odzyskiem energii. Jeżeli chodzi o ładowanie w domu prądem AC to wszystko zależy od kabla (ładowarki). Ja posiadam taką, którą można regulować od 1A do 32A co 1A. Mając dobrą instalację w garażu spokojnie można ładować się prądem 16A co daje 3.7 kW. Podsumowując - do jazdy po mieście do 100 km idealny, na trasę jednak poczciwy diesel Croma.
Dodane 3 lata temu
4,5
~Rafał
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Świetny samochód do miasta jak ktoś mieszka na przedmieściach i dziennie robi do 100km. Przestronny dla rodziny 2+2, bagażnik odpowiednio duży na cotygodniowe zakupy. Gdyby była większa bateria - byłby ideał.
Dodane 5 lat temu
Średnie spalanie dla Nissan Leaf I Hatchback 5d
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

207
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Średni minimalny zasięg to trasa równo 170km z miasta przez kręte drogi wiejskie do miejsca docelowego i z powrotem, zimą przy dużych różnicach wysokości i odczuwalnym wietrze czołowym. Po trasie komputer wskazywał 5 mil pozostałego, orientacyjnego zasięgu. Średni maksymalny zasięg 220km to trasa kilkukrotnie pokonywana w przeciągu roku w różnych warunkach pogodowych wyjazd z miasta, podróż autostradą, ładowanie w punkcie przy drodze. Komputer wskazuje 10 mil pozostałego zasięgu. Maksymalny zasięg 230km to ta sama trasa, co w średnim maksymalnym, ale inny punkt ładowania. Samochód z w pełni naładowaną baterią bez dodatkowego bagażu, pasażerów dotarł do punktu ładowania z pozostałym zasięgiem 2 mil. Na czas ładowania duży wpływ ma temperatura baterii, aktualny stan załadowania i poziom, do którego chcemy załadować baterię. Optymalnie czasowo to ładować baterię z okolic 20% do 80% (specjalna funkcja ładowania) ze zwykłych garażowych gniazdek.
Dodane 7 lat temu
137
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Zużycie ok 11.5 KW/100 km. Niech każdy policzy ile to wynosi. Bateria 11/12 kresek. Można polecić na miasto i krótka drogę poza miasto
Dodane 5 lat temu
98
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Nissan Leaf I Hatchback 5d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów