Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Leaf I Hatchback 5d

Grzegorz, 2 lata temu
Silnik Elektryczny 109KM 80kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 95 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Leaf I Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW 2011-2016 - Oceń swoje auto
4,64
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetne przyspieszenie od zera.
5,0
Całokształt
Jak za używane auto z 2013 z ceną ok. 40 tys. jak najbardziej warto. Zwłaszcza do jazdy po mieście i na krótkich dystansach. Mój Leaf ma baterię 24 kWh i wystarcza na jazdę po mieście do 120 km w lecie i do 100 km w zimie (najmniej udało mi się przejechać 90 km). Jeżdżąc do 30 km tylko po mieście dieslem zawsze miałem problemy z filtrem cząstek stałych i zaworem EGR dlatego wybór padł na elektryka. Auto kupione jako 3 w rodzinie, ale od razu stało się na co dzień 1. Stojąc w korku mam błogą ciszę i zerowe zużycie energii pomijając ogrzewanie. Pomimo, że ma pompę ciepła, to i tak załącza grzałkę oporową kiedy wychodzę z pracy, ponieważ auto jest mocno wychłodzone, ale za to po uruchomieniu auta z wentylacji od razu leci gorące powietrze i mamy błyskawicznie ciepło. Leaf ma bardzo dobre przyspieszenie i płynne hamowanie silnikiem z odzyskiem energii. Jeżeli chodzi o ładowanie w domu prądem AC to wszystko zależy od kabla (ładowarki). Ja posiadam taką, którą można regulować od 1A do 32A co 1A. Mając dobrą instalację w garażu spokojnie można ładować się prądem 16A co daje 3.7 kW. Podsumowując - do jazdy po mieście do 100 km idealny, na trasę jednak poczciwy diesel Croma.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moment obrotowy ponad 250 Nm dostępny od 0 daje niesamowite przyspieszenie.
5,0
Skrzynia biegów
Brak skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak dla mnie trochę za sztywne. Czuć to przede wszystkim przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające.
5,0
Karoseria
Jak na auto z 2013 r. zero korozji.
Komfort
3,0
Widoczność
Jedyny ale za to poważny minus to słaba widoczność kierowcy z przodu spowodowana grubym słupkiem z lewej strony. Nie raz zdarza się, że stojąc przed przejściem ktoś nagle pojawia się przed maską samochodu, bo wcześniej był zasłonięty przez ten słupek. Dodam jeszcze duże martwe pole w luterkach bocznych.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, ale mało schowków. Schowek na okulary bardzo mały. Nieintuicyjna zmiana przełożenia przód / tył. Jak pociągam gałkę do tyłu to samochód jedzie do przodu i odwrotnie (na początku zdarzały mi się pomyłki).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa zaraz od uruchomienia auta. Ponadto można uruchomić grzanie lub chłodzenie do 15 min. przed uruchomieniem samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto miejskie więcej nie potrzeba. 2 dorosłych i 2 dzieci z bagażami do szkoły i przedszkola spokojnie się mieści.
4,0
Wyciszenie
Ponieważ auto nie posiada silnika spalinowego, to sprawia wrażenie, że bardziej słychać odgłosy z zewnątrz oraz od kół. Mogło by być lepiej wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę zużycie prądu w granicach 15-18 kWh / 100 km, to przy cenie 1 kW - 0,7 zł wychodzi 10,5 - 12,6 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nic się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Zużycie prądu dla silnika Elektryczny 109KM 80kW

Średni zasięg
107 km
Średni maksymalny zasięg
120 km
Średni minimalny zasięg
90 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
110 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
4,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
1,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Leaf I Hatchback 5d