Szukaj

Informacje o Nissan Primera I Kombi

Lata produkcji: 1990 – 1998
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Primery (oznaczenie P10) produkowana w latach 1990-1998. Model był następcą Nissana Bluebirda, od którego już na pierwszy rzut oka odróżniał się znacznie bardziej opływową, choć mało wyszukaną sylwetką. Niedługo po wejściu na rynek Primera zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku 1990. W 1994 roku model został poddany niewielkiej modernizacji. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie Primerę sprzedawano pod szyldem luksusowej marki Nissana – Infiniti (model Infiniti G20).
czytaj więcej
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz

Nissan Primera I Kombi – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4460 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1500 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1900 mm
Rozstaw osi 2550 mm
Rozstaw kół - przód 1460 mm
Rozstaw kół - tył 1460 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 975 mm
Długość siedziska przedniego 505 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 985 mm
Długość siedziska tylnego 475 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1755 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1435 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1190 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1700 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1120 mm
Wysokość bagażnika 820 mm
Szerokość bagażnika 1340 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1000 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1640 mm
Wysokość progu załadowczego 590 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Nissan Primera I Kombi
7,3 – 9,3
l/100 km
6,5
l/100 km
8,2 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Nissan Primera I
Kombi 1.6 i 102KM 75kW
Nissan Primera SEDAN 1,6 GA16DE 102KM instalacja LPG sekwencyjna. Opony 175/65/14. Mam Nissana od Grudnia, do Czerwca zrobiłem ok 10 000 km. Na początku Primerka paliła mi 12,8 na mieście, 7,45 (80-85km/h) trasa w zimie, sprzęgło się wyraźnie ślizgało aż spalanie zbliżało się do 14litrow LPG.. w cyklu miejskim. Zaczęły się inwestycje : Nabicie tarczy sprzęgła 80zł,olej w skrzyni biegów 70zł, filtr powietrza 13zł,filtry lpg 6+3zł, czyszczenie wtryskiwaczy lpg, termostat 18zł, smarowanie prowadnic czyszczenie hamulców. Po tych operacjach spalanie trasa 80km/h- 5,91 LPG 90km/h- 7,0 LPG 100-130km/h - 8,1 LPG (wyprzedzając wszystko;) Ostatnio trasa 548km z całej butli 38,1 L. Spalanie w mieście 9-10 LPG zależne od wszystkiego. Hamuje silnikiem jak widzę czerwone światło z daleka z górki luz i jest dobre spalanie.
10,9
Nissan Primera I
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Auto bardzo dobrze chodzi na gazie nawet na prostej instalacji do wtrysku.Jest dynamiczne, nie ma zadnych problemow z niezawodnoscia.O ile paliwozerne na benzynie na gazie miesci sie w normach przyzwitosci a w niektorych przypadkach wykazuJE SIE duza oszczednoscia.Silnik jest bardzo elastyczny i mocny. Autem mozna ciagnac przyczepy o wadze okolo 2 ton a zuzycie PALIWA sie nie zmienia. JESLI WIEC KTOS PLANUJE CIAGNAC DUZE PRZYCZEPY PRIMERA Z SILNIKIEM 2000 WYDAJE SIE WIEC IDEALNA. 10L lPG NA TRASIE ze srednia szybkoscia okolo 130km/h z potezna przyczepa to rewelacyjny wynik. Zwlaszcza ze auto ma wystarczajacy zapas mocy.NIESAMOWITE AUTKO. BARDZO POLECAM!!!
10,1
Nissan Primera I
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Cenie moja Primere za niezawodnosc, wykonanie itp, itd. Super autko...Polecam... Jednak zdecydowanie polecam montaz gazu do auta bo na benzynie auto zdecydowanie nie jest ekonomiczne.Uzywalem przez jakis czas roznych aut. Sprawdzanie zuzycia paliwa jest takim moim konikiem... I tak jesli chodzi o jazde na benzynie moja 2litrowa primera pali przy bardzo ale to bardzo delikatnej jezdzie 8,5l.W zasadzie nie ma co sie wysilac i probowac jezdzic ekonomicznie. Przy ostrej jezdzie na trasie pali okolo 10l.Co ciekawe mozna ciagnac nia 2 tonowa przyczepe i wynik jest taki sam! Jedynie jzima powoduje dalsze podwyzszenia zuzycia o okolo 1l /100km.Takze ostra jazda w miescie tez moze skonczyc sie wiekszym o okolo 1-1,5l litra wiekszym zuzyciem. Dla oszczednych i przeciwnikow gazu polecam Primere z silnikiem 1600. Ta na trasie potrafi zejsc do 5,9/100km.Jednak montaz instalacji w tym aucie moze skonczyc sie rozczarowaniem bo na gazie zuzycie Primery z takim silnikem wynosi okolo 10l czyli prawie tyle co w w 2l. Generalnie wiec zdecydowanie polecam silnik 2l ze wzgledu na niesamowita trwalosc i niezawodnosc, lancuch rozrzadu, elastycznosc, moc. Primera w wersji 1600 to o klase gorsze auto.Przyjechalem nia z Niemiec i troche jezdzilem w Polsce: niebo a Ziemia!!!!

Usterki Nissan Primera I

Liczba wpisów: 20
Nierówna praca na wolnych obrotach, gaśnięcie silnika.
  • Nissan Primera I Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1990-1995
  • silnik
Mam problem z moim w zasadzie bezusterkowym nissanem. Mam prostą instalację gazową do jednopunktu z silnikiem krokowym i sterownikiem stag. Przejechałem już 60 tys. km bez problemów. I wreszcie pojawił się. Auto pracuje nierówno, gaśnie na wolnych obrotach? Sprawdziłem kable wys. napięcia, kopułkę, wyczyściłem i sprawdziłem reduktor pod kątem jakichś uszkodzeń membran, wymieniłem wszystkie filtry na gazie i nic, wymieniłem silnik krokowy. Auto gaśnie, przy zmianie obciążenia zrywa. Jaka może być tego przyczyna? Silnik ma już 260 tys., ale benzynie chodzi ok.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Piszczenie w tylnym zawieszeniu
  • Nissan Primera I Sedan 2.0 16V 115KM 85kW 1990-1996
  • zawieszenie
Słyszalne piszczenie w tylnym zawieszeniu, dźwięk ocierającego metalu Są to regulatory siły hamowania, które się składają przy pracy zawieszenia. Składając się wchodzi jedna część w drugą, obydwie są metalowe i się ocierają. Zależy od możliwości, gdy mamy kanał to wjeżdżamy na niego wchodzimy do kanału i smarujemy smarem metalowe części, jeżeli kanału brak to można to zrobić na lewarku.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
silnik slaby przerywa
  • Nissan Primera I Kombi 1.6 i 102KM 75kW 1994-1998
  • silnik
Odpala dobrze poczatkowo jest dobrze po zmianie biegu i zmniejszeniu obrotow szarpie niespalajac paliwa .wymienilem swiece 2byly okopcone a 2popielate ma przejechane=160 tys nissan primera 1,6 nagla
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nissan Primera I Kombi