Szukaj

Informacje o Nissan Primera II

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz

Nissan Primera II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Nissan Primera II

Liczba ocen: 640
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Wojtek
Nissan Primera II
Hatchback 1.8 16V 114KM 84kW
Primera z okrytym złą sławą silnikiem 1.8. Nakręciłem nim 40 tys. km, głównie trasa. Oprócz części typowo eksploatacyjnych (tarcze, klocki, sworznie) padła w nim tylko pompa wody. Na szczęście można ją tanio wymienić bez ingerencji w rozrząd. Fakt, silnik brał olej i to co najmniej 0,5l na 1000km, ale moja rada jest taka, żeby po prostu dolewać i nie interesować się tematem. Tutaj nie pomoże wymiana pierścieni, bo problem i tak wróci za 10 tys km - one po prostu tak mają. Sprzedałem w rodzinie - też uzupełniają olej i auto jak jeździło tak jeździ. Chętnie kupiłbym go ponownie, ale z silnikiem 2.0 - blacharka jednak go nie oszczędza i aktualnie te samochody to już wymierający gatunek.
3,9
~tomaszwspanialy
Nissan Primera II
Hatchback 1.6 16V 99KM 73kW
Posiadałem to auto od 160tys km do okolo 200tys km. Po zakupie zalozylem sekwencyjna instalacje gazowa brc bo na samej benzynie samochod spalal bardzo duze ilosci paliwa- przy jedzdzie mieszanej okolo 11l na 100km. Moim zdaniem silnik do tego auta byl za slaby i meczyl sie przy tej wadze samochodu. Po zalozeniu gazu spalanie wynosilo ok. 12 litrow na 100. Nigdy mnie nie zawiodl moim. Na minus jak to w japonczykach na polskich drogach blacharka slaba. Ale mechanicznie samochod bardzo fajny. Dla osob ktore chca zrywnie ruszac ze swiatel lepiej niech poszukaja innego auta. Aczkolwiek predkosc maksymalna zaskoczyla mnie pozytywnie bo jechal prawie 200km/h Samochod odsprzedalem koledze ktory nakrecil nim jeszcze sporo kilometrow ale zatarl silnik.
4,9
~Marek
Nissan Primera II
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Niepodważalną cechą tego modelu jest ponadprzeciętna niezawodność. Konstrukcja wywodzi się z czasów, kiedy samochody projektowano tak by się nie psuły, w przeciwieństwie do dzisiejszych aut, gdzie producent zadbał by jak najczęściej odwiedzać autoryzowane serwisy. Inżynierowie Nissana poświecili wiele lat, by ich flagowy model na rynek europejski wyróżniał się niezawodnością, i tak jest w istocie. Zawieszenie bardzo trwałe nawet na nasze dziury, elektronika zupełnie bezawaryjna, nawet w kompletnie wyposażonych modelach. Silnik diesla, to prosta lecz wieczna konstrukcja, w której nie ma prawa nic nawalić, ani zużyć przez setki tyś. km. Tym bardziej w konstrukcji japońskiej. Oczywiście kultura pracy jest przeciętna w stosunku do nowoczesnych skomplikowanych nowoczesnych diesli. Lecz tak trwałych silników już na pewno nie będzie. Praca silnika jest taka sama jak niemieckich osławionych tdi z tamtego okresu, lecz niezawodność bez porównania lepsza. Primera z tym silnikiem jeździ przeciętnie, poprzednie audi a4 również z dieslem 1.9, zbierało się nieco lepiej, lecz był to mniejszy i lżejszy samochód. Komfort za to i ilość miejsca zbliżona do np Passata, którym również miałem przyjemność jeździć, lecz daleko mu do niezawodności Primery. Podsumowując, auto w szczególności w wersji kombi, pakowne i rodzinne. Bezproblemowe o prostej niezawodnej konstrukcji, jakich już nie ma. Stylistyka zwyczajna, gdzie wszystko jest na swoim miejscu, o to chodzi. Samochód powinien nam służyć i umilać życie, a nie być skarbonką i utrapieniem.
Średnie spalanie dla Nissan Primera II
7,7 – 10,0
l/100 km
6,0 – 9,2
l/100 km
8,7 – 10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Nissan Primera II
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Jak na dwulitrową benzynę 140km spalanie jest naprawdę na przyzwoitym poziomie. Średnio w cyklu mieszanym około 7,5. Tylko po zabudowanym w okresie jesienno zimowym max do 9l, średnio około 8. Kręcąc się poza miastem 7.2. Na trasie przy prędkościach do 100km/h i cały czas na piątym biegu, również przejeżdżając przez wioski można osiągnąć nawet poniżej 7l. Najmniej udało mi się zanotować jadąc około 30km cały czas z prędkością nie większą, niż 70, wtedy faktycznie spalanie wyniosło 6,6. Maksymalnie przy 4 dorosłych osobach na pokładzie, full bagaży i przelotowa cały czas 170-180 przez Niemcy - spalanie 9,3. Rewelacja.
8,2
Nissan Primera II
Hatchback 1.6 16V 99KM 73kW
Auto posiadam już czwarty rok. Kupiłem je będąc jeszcze w technikum więc nie miałem na nie za wiele kasy a że akurat trafił się egzemplarz za 2400 (z gazem-aktualnie zdemontowanym) to wziąłem. Z racji wieku auta i ceny stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia, chociażby zdekompletowana klimatyzacja, ale cóż było tanie. Wielkim zaskoczeniem był dla mnie od początku komfort jaki auto zapewnia, przed wczoraj wróciłem z wakacji i właśnie w tej trasie odnotowałem moje najniższe spalanie tym samochodzikiem. Jazda spokojna max 120km/h wyszło 6.8 przy dość rozstrojonym przednim zawieszeniu, zbieżność masakra ale nie zdążyłem tego zrobić przed wyjazdem niestety, myślę że wtedy wynik mógłby być jeszcze niższy. Jeśli chodzi o jazdę po mieście to pali zależnie od mojej nogi jakieś 8.5 do 10l jak już cisnę. Jest też kwestia komfortu. Rozglądając się za następcą mojej primerki jest mi na prawdę trudno zdecydować się na jakieś bo każdemu czegoś brakuje i jedynym wyjściem z sytuacji będzie kupno kolejnej primerki tyle ze tym razem poliftowej i może z większym silnikiem
8,5
Nissan Primera II
Hatchback 2.0 16V 140KM 103kW
generalnie dobrze.. najdroższe żeczy jakie kupiłem to żarniki ksenonów po 180 zł.za sztukę. i górne mocowanie wachacza przedniego po 200zł za sztuke ale to był muj świadomy wybór z tymi wachaczami bo chciałem oryginalne japonskie i łożyskowane..są tańsze po 100 ale na ślizgach plastikowych.. pozatym olej, filtry, 1x kable na świeci i świece, płyn chłodniczy 1x , klocki , aaa i 2x tylna lampa po prawie 200 zł bo 2 razy ją rozbiłem ..;p;p;p nie pytajcie jak..;p, tłumnik.. i to chyba wszystko..;p hehehe ale to bylo wszystko wymieniane w pierwszym roku jak go mialem akurat skończył 9 lat i wszystko sie sypneło później tylko olej i filtry i przeglądy LPG,,..;p

Usterki Nissan Primera II

Liczba wpisów: 52
Sanki wózek przedniego zawieszenia
  • Nissan Primera II Sedan 1.6 16V 106KM 78kW 1999-2002
  • zawieszenie
  • 280 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Korodujące sanki przedniego zawieszenia do którego przykręcone są wahacze i maglownica. W końcu korozją tak przyspieszyła że doszlo do rozjechania się zawieszenia urwania sanek. Koło wraz z wahaczem i oderwana częścią sanek odjechało w prawo wyciągając półoś z skrzyni i blokując się pod błotnikiem. Auto ściągane laweta. Zaczęło się od małej dziurki w cienkiej blasze sanek.korozja w tym miejscu niestety bardzo szybko postępuje. Polecam w sanki jeśli jeszcze nie przegniły wstrzyknąć środek antykorozyjny do szczelin.
Napęd Klimatyzacji
  • Nissan Primera II Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • układ chłodzenia
Kupiłem Nissana Primerę P11 97 r. silnik 2.0 TD w grudniu, wiec zaglądania pod nią nie było okazji lecz nadeszło lato przydała by się klima wiec włączam klimę silnik nieco przyspiesza, mówię klima działa, ale potem coś mi nie pasowało bo efektów nie było zaglądam pod silnik a tam rolka napinacza paska klimatyzacji rozsypana - brak paska szukałem na necie wszędzie ale nie ma takiej rolki nigdzie. wiec czy mogę prosić kogoś o przesłanie zdjęcia jak wygląda rolka napinacza do paska klimatyzacji i jak to ma być wszystko zamocowane jak idzie pasek i td. najlepiej było by zdjęcie z waszego silnika bo nie potrafię nic znaleźć na stronach www. Z góry serdecznie dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kod 98-świece żarowe
  • Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • instalacja elektryczna
Wchodzę do garażu kręcę a ona nie chce zaskoczyć. tak z 5 razy dosyc długo i nic. Wyciągnąłem z podłokietnika mój sprzęt diagnostyczny "zworka" i oto kody błędów. 12 przepławka 98 świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu Przepływka dzisiaj przyszła bo wiedziałem ze jest uszkodzona więc spoko ale ten 98 to kompletnie nie wiem co to jest i jak to jeść a na forum nic o tym błędzie nie znalazłem. Prosze o pomoc. Dodam że kompletny rozrząd miałem wymieniany jakies 2 miechy temu oraz wszystkie filtry i oleje. Co to jest ten "świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu " Do tego znikneła kontrolka z immo i pojawiły się błedy 144 oraz 141 i za cholerę nie wiadomo co to jest ;/ Dodam że nadal nie odpala ;/ link na youtube z filmem ze sczytywania błędow. http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 42
4,3
Nissan Primera II
Hatchback 1.6 16V 99KM 73kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się pod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika...
5,0
Nissan Primera II
Sedan 1.8 16V 114KM 84kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Jest to mój drugi samochód na gaz. Poprzednie auto Citroen Saxo-100tyś. przebiegu na lpg i poza drobnymi usterkami bez problemów. Przy sekwencji w obecnym samochodzie: 1) właściwy montaż (F.H.U. RODŻER Kraków) 2)regularny serwis ( filtr powietrza, świece, filtr fazy lotnej, regulacja oprócz regulacji wszystko można zrobić samemu) i najważniesze to co wlewamy do samochodu -...
4,3
Nissan Primera II
Kombi 2.0 16V 131KM 96kW
homologacja: "AUTOGAZ" DOMAŃSKI
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską wiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną...
Nissan Primera II