Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 147 Hatchback

Domingo, 3 lata temu
Silnik 1.9 16V JTD 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 265 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Działa znakomicie, cicho i kulturalnie jak na diesla a do tego zapewnia znakomitą dynamikę i niskie spalanie
Układ hamulcowy : Bardzo szybko reaguje, jest jędrny i ma duży zapas możliwości. Auto hamuje po prostu świetnie
Inne : Jakość wykończenia wnętrza zaskakuje bardzo pozytywnie. Materiały wykorzystane są świetne, poza plastikami dookoła przełączników szyb świetnie znoszą próbę czasu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Większość problemów powodujących check engine to nie elementy wykonawcze a ich czujniki - np. dostając błąd turbiny można mieć w 90% problem z czujnikiem parametrów, np. ciśnienia doładowania albo spalin.
Silnik : EGR to element, którego w większości aut już nie znajdziemy - zaślepiony, wyrzucony - bywa różnie, ale jego brak nie wpływa negatywnie na samochód a psuje się na tyle często, że nie warto się nim przejmować. Trzeba tylko pamiętać o jego usunięciu programowym, bo inaczej permanentny check engine
5,0
Całokształt
Głównie przez stosunek jakości do ceny. Nieco ocenę powinny obniżyć drobne, irytujące usterki ale biorąc pod uwagę legendę o tym samochodzie to spodziewałem się znacznie gorszych problemów
Wrażenia
5,0
Silnik
1.9 MultiJet to świetny, bezawaryjny diesel, podatny na modyfikację (choćby chiptuning ale i zmiany osprzętu) i zapewniający znakomity stosunek dynamiki do spalania i kosztów utrzymania. Wiadomo, osprzęt silnika potrafi sprawiać problemy, ale przebieg 265kkm dla diesla to już ten moment, kiedy wtryski i dwumasa mogą sprawiać problemy i nie powinno to nikogo dziwić. Poza tym ceny części są na niskim poziomie jak to w każdej konstrukcji fiata a i mechanika, który zna się na tym silniku bardzo łatwo znaleźć
4,0
Skrzynia biegów
Również ten element nie jest zły, tak jak i silnik. Jednak z czasem w prawie każdym egzemplarzu wybierak zaczyna gorzej chodzić, w skrajnych przypadkach nie wracając w ogóle do pozycji środkowej, co mocno utrudnia dynamiczne wbijanie 3 i 4 biegu. Jednak regularna wymiana oleju w skrzyni i okresowe czyszczenie elementów wybieraka niweluje problem. Inną sprawą jest dostępność dobrej jakości zamienników - szczególnie dwumasy potrafią często być mało wytrzymałe, jednak tutaj na głowie mechanika powinno być jej sprawdzenie przed montażem, czy spełnia wymagania
4,0
Układ jezdny
Doskonale jak na FWD prowadzenie, fajnie trzyma się drogi, jednak trwałość górnych wahaczy przedniego zawieszenia woła o pomstę do nieba. U mnie wymiana praktycznie co 25-30kkm, jednak dzięki temu unikam wymian pozostałych elementów zawieszenia - zaniedbując luzy w górnych wahaczach dużo mocniej dostają dolne wahacze które są dużo droższe
3,0
Karoseria
Oczywiście ładna, ale problemy są dwa - miękki lakier, który po dłuższym czasie wygląda zwyczajnie na zmęczony i rdzewiejące progi - wymagają wymiany w większości starszych egzemplarzy, a już nawet w 12 letnich autach ciężko znaleźć takie, które nie zaczynają już źle wyglądać.
Komfort
4,0
Widoczność
Gdyby nie małe lusterka... Słupki są rozsądnej szerokości, parkowanie nie byłoby utrudnione gdyby nie cholernie małe lusterka
5,0
Ergonomia
W każdym aucie minimum jeden a zazwyczaj dwa cupholdery, bardzo czytelna deska rozdzielcza, praktycznie nie ma się do czego przyczepić. Jedyne, co może irytować to brak możliwości wyłączenia tempomatu z guzika - trzeba albo go wyłączyć całkowicie, tracąc zapisaną wartość albo użyć pedału hamulca lub sprzęgła, co znacząco zmniejsza płynność jazdy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawna klimatyzacja chłodzi znakomicie o ile zadba się o czystość parownika. Ogrzewanie jak to w dieslu - w zimie wymaga trochę czasu, ale jednak silnik daje radę nawet w najniższych temperaturach aby złapać przyzwoitą temperaturę dość szybko
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swojej klasie najlepszy, miejsca więcej niż w BMW E87 czy Audi A3. Do tego w standardzie fotele bardzo wygodne i dobrze wyprofilowane a ewentualne sportowe wersje z regulacją lędźwi to już w ogóle niebo jak na swój segment
4,0
Wyciszenie
Jest przeciętnie. Lepiej niż w większości aut segmentu C ale jednak przy wyższych prędkościach dźwięk powietrza staje się nieco uciążliwy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jednak diesel a i warto pamiętać że niektóre części nie są wymienne z żadnym Fiatem, co sprawia że kosztują nieco więcej. Jednak dostęp do dobrej jakości zamienników jest przyzwoity a i sama awaryjnosc auta powodowana jest zaniedbaniami raczej niż niską jakością. A do tego bardzo niskie spalanie jak na swoje osiągi sprawia dużą satysfakcję przy dystrybutorze - ponad 1000 km na jednym baku to nie jest cud a codzienność
5,0
Stosunek jakość/cena
I tu jest siłą tego auta - słaba opinia powoduje, że jego ceny są bardzo niskie jak na swój segment. Łatwo można oczywiście trafić zaniedbanego parcha, ale wystarczy nieco dołożyć a egzemplarze w bardzo dobrym mechanicznie stanie są na rynku. Czasem są jakieś niedociągnięcia czy niedoróbki, ale auta w stanie idealnym zazwyczaj nie zmieniają właścicieli - są po prostu dużo więcej warte niż realnie można za nie wziąć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wbrew pozorom - nie jest źle. Jest nawet dobrze. Większość drobnych usterek jest dobrze znana na forach więc można im zapobiec lub tanio je wyleczyć. A nawet jeśli wystąpią to nie są poważne i bolesne, a że względu na dużą bazę części używanych można wszystko niskim kosztem doprowadzić do dobrego stanu. Z mojego przykładu - uszkodził się mechanizm odchylania fotela w wersji 3d - jego naprawa to koszt około 60-80zl, ze względu na urwaną w połowie drogi linkę. Jednak komplet granych foteli do przodu kosztował mnie 130zl na forum a zasilenie ich było bajecznie proste - większość aut ma wypuszczone wiązki a nawet jeśli nie to zawsze można znaleźć jakieś źródło prądu. I tak to działa ze wszystkim - uszkodzony zewnętrzny czujnik temperatury? Wystarczy kupić lewe lusterko zewnętrzne, nie musi być w dobrym stanie - jego obudowę i sam wkład można przełożyć ze starego lusterka bez najmniejszego problemu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak to w dieslu - trzeba uważać na dwumase, turbinę czy DPF, bo zaniedbanie ich regularnego serwisu prowadzi do poważnych awarii, a nawet to nie zapewni nam tego, że kiedyś konieczność naprawy wystąpi. Jednak to normalne z eksploatacyjne problemy a resurs tych części jest raczej w górnych wartościach ich typu. Jedyna awaria, która sprowadziła mnie na lawetę to pęknięty talerz amortyzatora tylnego - znany z awaryjnosci przez złą konstrukcje. Nie został jednak mimo częstych problemów z tym elementem sprawdzony przy zakupie co odbiło się na konieczności wymiany obu amortyzatorów tylnych.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 16V JTD 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 147 Hatchback