Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Kombi

mmax88, 5 lat temu
Silnik 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo 156 I Kombi 2.5 i V6 24V 190KM 140kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Brakuje mi tego dźwięku, tego przyspieszenia, tej charakterystyki oddawania momentu i mocy...
Zawieszenie : Wspaniałę prowadzenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Gdyby tylko podłoga nie rdzewiała...
5,0
Całokształt
Najlepsze auto jakie dotychczas miałem. Wygląd to rzecz gustu - mnie podoba się bardzo, pomimo, że srebrny (najgorszy kolor z dostępnej palety). Jeździ fenomenalnie, wywołuje uśmiech na ustach za każdym razem. Usterkowość na akceptowalnym poziomie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kto miał okazję przejechać się Alfą z silnikiem Busso, ten to wie. Dźwięk jest nieziemski, osiągi bardzo dobre, kultura pracy silnika doskonała, a spalanie rozsądnie
4,0
Skrzynia biegów
Długość biegów dobrana fantastycznie. Przeszkadza tylko dość długi lewarek zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi jak złe. Prowadzenie wręcz fenomenalne! Auto dość spore, ale na krętych górskich drogach czuje się jak ryba w wodzie. Jedyny minus to nieco zbyt duże przechyły boczne przy bardzo ostrym traktowaniu, ale to w końcu kombi, a przechyły można łatwo wyeliminować.
3,0
Karoseria
Dość słaby punkt. Podłoga w egzemplarzach przedliftowych jest jedną z ulubionych potraw tej rudej zarazy - rdzy. Z nadwoziem problemu nie ma.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba nie jest mała, ale duża też nie jest, co przy długim aucie lekko ogranicza widoczność (wspólnie z dość pokaźnymi słupkami C). Poza tym nie ma na co narzekać
4,0
Ergonomia
To jest Alfa Romeo - tutaj stylistyka jest na pierwszym miejscu, więc na próżno szukać uchwytów na kubki. Poza tym wszystko czytelne i w zasięgu ręki. Konsola centralna zwrócona w stronę kierowcy, co nie tylko poprawia ergonomię, ale również dodaje stylu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi, ogrzewanie grzeje, siedzenia przednie podgrzewane.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Konkurencja często oferuje więcej, ale u mnie nikt nigdy nie narzekał. Wyjazd na urlop z dużą ilością bagaży - wszystko w bagażniku.
5,0
Wyciszenie
Może mogłoby być ciut ciszej przy prędkościach mocno autostradowych, ale poza tym słychać głównie piękne brzmienie V6.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mówimy o benzynowym 2,5 V6, więc jeśli ktoś oczekuje spalania na poziomie 1,9 TDI, to logiczne myślenie u niego kuleje. Natomiast koszt jazdy na LPG już z poczciwym dieslem porównywalny, a często nawet taniej. Części nie są drogie w porównaniu do konkurencji.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tych pieniądzach ciężko znaleźć coś co zapewni większą frajdę z jazdy, jednocześnie dając porównywalny komfort.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeden z przekaźników padł. Poza tym sprawy eksploatacyjne (klocki, tarcze itp.), brak uciążliwych czy powtarzających się usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka pod głowicą, ale to pewnie kwestia poprzedniego właściciela. Poza tym nic poważnego się nie przytrafiło. Alfa na prawdę nie jest taka usterkowa!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 156 I Kombi 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
66,00 zł
13,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 156 I Kombi