Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Kombi

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4430 mm
Szerokość 1745 mm
Wysokość 1420 mm
Rozstaw osi 2595 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1180 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 360 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Mateusz
Kombi 2.4 JTD 136KM 100kW
Alfa Romeo 156 I
Auto ideał o ile nie wymaga się odporności na idiotyzm. Silnik ideał - pancerny i jak na diesla z naprawdę fajnym dźwiękiem (Według niektórych najlepiej brzmiący diesel dzięki temu że ma 5 cylindrów), zawieszenie z przodu jędrne, miękkie a więc i delikatne ale bez przesady (Jak ktoś szuka zamiennika to trw podołało wyzwaniu stworzenia najlepszego) a tył bezobsługowy dopóki rdza nie zje amortyzatorów które podobno potrafią się złamać blokując koło. Z rdzą zależnie od sztuki jaką się kupi - Jedne będą niczym sito a drugie zdrowe niczym dzwon. I to wnętrze z skórami Momo w kolorze Szara Irlandia + Ciemne drewno to jest to czego w dzisiejszych samochodach nie spotkamy.
4,4
~Michał Wójcik
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
Posiadam kilka lat Alfe 156 Sport Wagon 2.0TS. Zakup byl spontaniczny. W sumie Alfe albo się kocha albo nienawidzi. Przejechałem za 3 lata 51 tys km w tym na gazie przez ostatni rok 41 tysięcy km. Do instalacji Landi Renzo nie mam zastrzeżeń. W mojej Alfie zmieniłem silnik przy 197 000 km. Silnik 2.0 ts od wersji 150 koni z 2001 roku. Leję olej 10w60 I systematycznie kontroluję co tydzień bo może ubywać. Ale po zmianie na pompę olejową z JTS 2.0 o ciśnieniu max 6 barów bierze jakby mniej oleju i nie dolewam już tak często. Wrażenia z jazdy dobre, cicho w środku i dobrze trzyma się drogi. Zawieszenie pozwala na dobrych drogach jechać szybciej o nawet 20 km/h niż wskazują znaki w zakrętach. Kilka razy układ kierowniczy i hamulce uratowały mi skórę. Na autostradzie super 140- 160 a nawet więcej lekko... Zawieszenie twarde bardzo wolno trzeba jechać (30,40 kmh) po nierównych nawierzchniach i złych drogach. Nie podoba mi się słaby moment obrotowy poniżej 3000 obr/min. Mimo tego że auto ma 18 lat jeszcze nie gnije, garażowany. Z wad, raz na rok brudzi się przepustnica i wariuja obroty. Reset i adaptacja przepustnicy zazwyczaj pomaga. Chłodnica po 18 latach wymieniona na nową aluminiową. Ale jak wybieramy 156 lub 147 to najlepiej w Dieslu JTD. JTD-M 16V jeszcze lepszy (150 KM) Ale bardziej skomplikowany w obsłudze. Skrzynia biegów tylko manual. Z opcji fajnie jak jest skóra. Należy zwrócić uwagę na korozję progów i podłogi! Zawieszenie przednie powinno chodzić cicho bez żadnego skrzypienia przy jeździe próbnej. Chłodnica też lubi się posypać. Sprzęgło w TS też dużo nie wytrzymuje. Dobre jest to że części do Alfy jest pełno na zlomie i szrotach za grosze. W TS trzeba pilnować poziomu oleju i stosować najlepiej 10w60. Trzeba mieć oczy otwarte by nie wpaść na zajezdzony egzemplarz lub po wypadku...
4,5
~Bartłomiej K.
Kombi 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Alfa Romeo 156 I
Pomimo kilku małych przeciwności nie może być inaczej, zadbana Alfa Romeo 156 potrafi sprawić naprawdę wiele radości i mało jakichkolwiek problemów właścicielowi, a przy okazji nie zrujnuje rodzinnego budżetu. Podczas zakupu warto skupić się na polecanych i zadbanych ofertach, a także nie bać się silników 1.6 i 1.8 TS, jednostki w których regularnie był przeprowadzany serwis doskonale się sprawują, świetnie brzmią, a przy okazji doskonale nadają się do instalacji gazowej co sprawia, że koszt przejechania oscyluje w granicy 16-20 zł.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Kombi
8,4 – 14,0
l/100 km
6,0 – 8,2
l/100 km
10,6 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Liczba komentarzy: 1
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 I
Niewiem skad ludzie biora te wyniki ze 156 z 1.9jtd srednio pali 6litrow. Powiem tak jezdze dynamicznie i nie zadko wciskam gaz w podloge, wiec spalanie w granicach 8 litrow latem w cyklu mieszanym mnie zupelnie nie dziwi. Gorzej zima moja Alfa potrafi lyknac 10. Na trasie nie zszedlem ponizej 7 litrow i tyle wychodzi z srednia z predkosci 120km/h 140km/h. Moze jakbym nie przekroczyl 100km/h to bym osiagnal magiczne 6 litrow. Ale jak ktos pisze ze jtd spala 6 w miescie, to prosze zejsc na ziemie i przestac sie samemu oszukiwac!!!
14,5
Kombi 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Alfa Romeo 156 I
Niesamowity samochód, który dla każdego pasjonata włoskiej motoryzacji będzie stanowił spełnienie wielu marzeń, użytkuję 156 3.0 V6 na co dzień pokonując miesięcznie ok. 1700-2000 km., uzyskując przy naprawdę dynamicznej jeździe spalanie w okolicach 14,02 l / 100 km, przy wykorzystywaniu pełne mocy samochodu, wielu szybszych startach nie udało mi się przekroczyć 18,9 l, z kolei przy spokojnej trasie (120-150 km/h) wyniki oscylowały w granicy 10-11 l. Wbrew pozorom samochód nie należy do najdroższych w utrzymaniu, a frajda jaką potrafi dać z jazdy jestem niczym czysta dawka energii.
6,6
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 I
Bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Męczarnia w okolicach 90-100 km/h w trasie pozwoli na oszczędzenie kilku ładnych PLN na browara (pierwsza moja "emeryt jazda" na dystansie 900 km, właśnie została zakończona wynikiem 5,7). Jak to diesel, nie lubi krótkich tras "na zimno" i im ich więcej tym apetyt na olej większy (tylko raz w mojej karierze udało mi się przekroczyć 8, ale wtedy padł termostat). Od czasu jak posiadam 156 JTD, po przeanalizowaniu raportów z 93 tankowań pod korek, średnia w skali globalnej wynosi 7,03 l/100 km, a nogę zazwyczaj mam ciężką. :)

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Kombi